אז עבר תקציב והכל בסיידר. יש כייסף לכל מרכיבי הגועליצייה, ימבה של כסף כיס שלעולם לא נדע מה עשו בו, למי נתנו אותו ומי נהנה ממנו. אני ושכמותי לא נראה מהמס חאווה הזה לירה סורית דפוקה. נמשיך לשלם 47% מס הכנסה במקור בכל חודש, בסוף שנה נוסיף 3.4% כמס ייסף, כי המדינ'ע צריכה געלט־אה־פן־טיש כדי לממן חניוקים, ציונות דתית ומתנחלים, פריפריה. 1.90 שקלים לקיבוצים בעוטף עזה, כי הם לא הצביעו לערימה של ביבי.

מה עם קצת בתי חולים, הרי המדינ'ע לא בנתה בית חולים כמעט חמישה עשורים, שבהם גדל הציבור בכמה מיליונים. הזקנים הזדקנו עוד יותר, אבל השלטון, כמו כל שלטון, מחכה שיתפגרו כבר ולא יעיקו על הקופה הציבורית וקופות החולים. אתם יודעים כמה עולה יום אשפוז? וגם חברה קדישא צריכה את הגעלט־אה־פן־טיש. 45 אלף גופות בשנה זה לא מספיק, צריך עוד קצת.

עוד מעט קט יעלו מסים, כי הכנסות המדינ'ע בירידה. המדינ'ע גם חייבת כייסף בחוץ על הלוואות שלקחה, מי ישלם את זה, החרדים והמתנחלים? הצחקתם אותי. הם באים לקחת געלט, לא לתת, חס וחולילה.

אוטוטו הדולר יגיע ל־4 שקלים. כבר היינו שם, אז אנחנו מתורגלים. זה יקרה מהר כנראה, כי ביבי הבטיח שהרפורמה לא מתה, היא רק בהקפאה. כאשר תפשיר ההקפאה, יהיה פה שמייח ברחובות. זה הכי טוב לקלקלה. ועוד פעם נריב עם מודי'ס ופודי'ס, אבל בעזרת השם, הכל יהיה בסדר.

מחכים רק שסמוצ'קנע גרנדמייזר ייסע לצרפת, לכינוס מדינות ה־OECD ללמד את הגויים כלכלה נכונה. אני מקווה שהוא ייקח איתו מתורגמן, שלא יהיו בושות ולא מפות של ארץ ישראל המקראית והשלמה, כולל הפרת, החידקל ומה שביניהם.

השר גרנדמייזר ימתיק סוד עם הג'מעה של הכס, בפריז, ויספר להם באוזן, באמצעות מתורגמן כמובן, שגם הוא וגם הבוס שלו ביבי, אישרו תקציב לעראברים, במסגרת תוכנית החומש בסך 26.5 מיליארד שקל. ההתנגדות לשפר תשתיות ועוד סוגיות בחברה הערבית הייתה רק כלפי הבייס.

בפועל העראברים נכללים בתקציב המדינ'ע, ואני שמייח בשבילם. האמת שגם בשבילי, כי אם נמנע מערבי ישראלי אחד להפוך למחבל בזכות כביש או חיבור לחשמל בכפר שלו, כבר נעשתה מצווה. בענייני ימין ואידיאולוגיה, אני תומך באביגדור ליברמן, שהוא ימנואיד הרבה יותר מסמוצ'קנע וביבי. הוא רק פרגמטי, בלי כלכלה של תוירה פרימיטיבית.

הערב חג שבועות, אז אני מתארח אצל המשפחה של כיפוש. בעדה המרוקאית אין פרופורציות, אז תהיה על השולחנות כמות מזון שתספיק לחטיבת שריון סדירה, ועוד שני גדודי מילואים. ומרים, אחותה של כיפוש, תתנצל שמפאת קוצר זמן, היא הכינה רק 15 סוגי סלטים, 20 פשטידות שונות, ארבעה סוגי לחמים, 12 עוגות שונות ועוד שמונה קינוחים. זה לא כולל מנות עיקריות, אבל התעייפתי כבר בשלב הכתיבה.

לכיפוש יש שתי אחיות ושלושה אחים. יש להם, ביחד, מעל ל־50 ילדים. כל האחים וכיפוש שירתו בצה"ל, הבנים בשירות קרבי. הם מתפללים, אבל הם עובדים כל יום, רוב היום. על הילדים שלהם שהלכו לישיבות הסדר ושירות קרבי הם שילמו 1,000 שקל בחודש כשכר לימוד. חלק אחר של הילדים שירתו שירות קרבי מלא. חלק עזבו את הדת, חלק התחרדו אבל שירתו בצה"ל. כולם עובדים, אף אחד לא חי על קצבאות אברך/חסיד/נתמך.

כן, הם לא יחידי סגולה, יש הרבה דתיים וחרדים כאלה – רק ההנהגה שלהם – בציונות הדתית ואצל החרדים, עושה להם בושות במדיניות חאפ־דה־געלט. הם מעולם לא ביקשו גמ"ח משום גוף, הם חיים מעמלם. אף שהם דתיים, אין להם טלפון כשר וכל השטויות האלה. לחלקם אין טלוויזיה בבית, אבל יש מחשבים והם יודעים הכל מכל, לא חסר להם כלום, נכדיהם גם לומדים ליבה, כדי לא להיות עול על החברה.

אנחנו שוכחים את הדברים האלה, בעת שיח על החברה החרדית. גלית גוטמן ביטאה את תחושתה, היא רק טעתה במינוח של מציצת הדם. אם הייתה אומרת שהבוסים של החרדים הם מוצצי דם, זו הייתה הגדרה מדויקת. להכליל גם את פשוטי העם, זו הייתה טעות שהפילה עליה את כל המאכערים המאוסים. החניוקים (טפילים) הם הבוסים של הפלגים השונים. הם אלה שצברו מוניטין מעושק הקופה הציבורית. אין לי מושג, לאף אחד אין מושג, כמה כסף מהעושק באמת מחלחל לאזרחים החרדים.

החברה בארץ שסועה לגמרי, בגלל גזענות. אין לזה תקנה, כי נגמר, ביבי עבד על זה הרבה שנים, והצליח. מזרחים נגד אשכנזים ולהפך (אבישי בן חיים, באמת גאון, שניצל את הנישה לעשות מזה ימבה של לירות סוריות דפוקות, במסווה של חוקר אקדמאי). רוב בחברה היהודית נגד ערבים, רוב ביהדות נגד להט"ב – אבל אנחנו נורא כועסים שהעולם מגדיר אותנו כגזענים. הרי אנחנו עם בחירה. מה, כבר לא?

5% מהחברה החרדית ששווה 13% מכלל הציבור בארץ, זכאים לתעודת בגרות. רוב מוחלט של הזכאים הן זכאיות, שממשיכות ללימודים אקדמיים. להכנסות המדינ'ע תורמת החברה החרדית רק 2%, שזה כלום. החברה הערבית תורמת פי שבעה. אבל רוב העם סבור שעראבר זה עבד, אז זה מסתדר להם בראש.

כמה זמן המספרים האלה יכולים להימשך? מה יקרה כאן עם החילונים הצעירים, ילדינו, יעזבו לחו"ל כדי לחיות בלי כפייה דתית? הרי ביבי לא יחיה לעד. אני מאחל לו בריאות טובה, אבל מתישהו יהיה כאן מנהיג אחר, ואז יהיה סוף דבר, כי לא יהיה כסף לממן את הגחמות של גפני וגולדקנופף, ואלה שיבואו במקומם. גם הם כבר לא ילדים, גם להם אני מאחל עד 120.

צריך להיערך ליום הזה שבו צה"ל לא יהיה צבא העם, אלא מקום עבודה, כמו בצבא האמריקאי. תקציב הביטחון יהיה הרבה יותר יקר, כי יהיו עוד פנסיות תקציביות. בקיצור, בחג מתן תורה כדאי שניישם את מה שכתוב בתורת הבאבא־בובות: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות.
בתור צעד ראשון לגאולה, זה יופי, זה.

כמו בכל סופ"ש, חג ומועד, גם בחג מתן תורה, לא של הבאבא־בובות אלא תוירה אמיתית, אספתי בשבילכם כמה פסוקים של חכמים נורא, שיעזרו לכם לעכל את מאכלי החלב, כדי לפתוח את מערכת הדם הפריפרית. זכרו: מוות שאינו תוצאה של אירוע אלים, נגרם בדרך כלל מסתימות של כלי דם ואי־ספיקה.

אז הימנעו מאכילת הסחלה הלבן ותסתפקו בברוקולי, שעועית ואפונה - או סנדוויץ' תוניסאי, שמתאים לי לכל יום, כולל חג ומועד.

• לפני הכל וקודם כל, הודעה מרגיעה לאוהדי בית"ר ירושלים. אל דאגה, לא ייקחו לכם את הגביע. יהיה דיון משמעתי, תקבלו בראש, אבל זה רק בכאילו. ואז תעתרו לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל - שם זה בית שמאי של ישישים מנומנמים. תוך כדי קייטרינג, הם יגבשו פסק דין מרחם ומכיל, שיאפשר לכם להתפרע גם בעונה הבאה. לא מומלץ לאיים על ההתאחדות, להצטייד בבקת"בים, כי הג'מעה שם נורא חוששת, והם יבקשו להעביר את הדיון המשמעתי למחנה מטכ"ל בתל אביב, כי לא בא להם להישרף באולם.

אוהדי בית"ר, חלקכם כבר רגילים לשרוף מועדונים שלכם ושל הפועל תל אביב, אז תשמרו על שגרת אימונים, אל תיכנסו לקרב, כי חבל. אגם הדרעק שמאוכלס ביותר מדי רפי שכל כנועים, מכל המפלגות, עלול להיבהל. חכו קצת עם ההצתות והאלימות. זו רק המלצה מושכלת כמובן, לא חייבים לקבל, אבל היא מסתמכת על ניסיון של 42 שנה עם מוסדות הספורט, השרים הממונים ובתי הדין, שזו קולקצייה של אפסים פר־סה, לפי כל קנה מידה. אם תכילו, הם ימחלו.

• מנכ"ל איגוד הישיבות שלמה ברלינט  מתגאה בהעמקת הפערים בראיון לרדיו קול חי: "השנה חל גידול של 4,000 חרדים בישיבות הגדולות, עם 59,091 אלף בחורים. אצל האברכים יש עלייה משמעותית יותר של כמעט 7,000 אברכים ו־106 אלף בסך הכל. אלה מספרים מדהימים של עולם הישיבות, הפורח ברוך השם".

הוא רק שכח לציין שהזבל האורגני והדשן הכימי שמפריח את עולם התוירה הם החילונים. עוד דבר קטן שהוא שכח לציין, זה את היידעלך הצדויקים מק"ק אמריקע, שמתייצבים בכל יום הבוחר, שמים פיותק בקלפי, וחוזרים לארץ ההבטחות. שם הם עובדים למחייתם, אין קצבאות לאברכים.

• טלי גוטליב, סוג של צדקת, במסר לאומה: "מסתבר שהנשיא פרס העניק חנינה למחבל שרצח באכזריות את משה תמם הי"ד, וקצב את עונשו ל־37 שנה. אסור שתהיה לנשיא סמכות לקצוב עונשי מאסר עולם למחבלים".

אז הנה החדשות לטלי, ועיקרן תחילה. המחבל לא נידון לעונש מוות (ואני טוען שחבל שלא נידון למוות); מאחר שלא נידון לעונש מוות, עונשו לא הומתק; לא הייתה חנינה; קציבת העונש אומנם נחתמת בידי הנשיא, אבל בהמלצת שר המשפטים. השר ב־2012 היה יעקב נאמן ז"ל, ראש הממשלה היה בנימין נתניהו. מזל שיש צייצנים בטוויטר שמעמתים את טלי הצדקת עם הכרוניקה העובדתית.

• שרת התעמולה גלית דיסטל אטבריאן: "בסופו של יום, אם ננקה את רעשי הרקע, התמיכה בחברה החרדית מתבטאת ב־2.8 מיליארד שקל. זוכרים את השבתת המשק שבאה נגד הרפורמה? היא עלתה למשלמי המסים 2.5 מיליארד שקל. אז יום מחאה אחד שווה כמעט כמו תקציב שנתי למגזר שלם. פרופורציות".

כן, כן, גלית שלנו חזקה בתעמולה חסרת בסיס עובדתי. מירב כהן, שרה בקולקציית האפסים הקודמת, ניסתה ללמד את גלית התועמלנית את ההבדל בין עלות משקית לעלות תקציבית: עלות תקציבית היא כסף ישיר שיוצא מתקציב המדינה, מהמסים שלנו, כדי לממן משהו על חשבון משהו אחר. במקרה הזה על חשבון קשישים, ניצולי שואה, פריפריה ועוד; עלות משקית היא היקף פגיעה מוערך בתוצר הלאומי.
אחרי כמה חודשים שר/ה בממשלה חייב/ת לדעת את זה (גם סטודנט שנה א' במדע המדינה...).

ההשבתה של המשק, שכנראה תואמה עם נתניהו, מנעה הפיכה משטרית שהייתה עולה לציבור בישראל מאות מיליארדים. מה העלות המשקית של תקצוב החרדים, ללא לימודי ליבה, ללא שירות צבאי? ובכן בכירי האוצר העריכו אותה ב־6.7 טריליון שקל בעשורים הקרובים.

• סמוצ'קנע גרנדמייזר: "בתקציב מעל 500 מיליארד שקל, 3 מיליארד שקל לחרדים זה לא תקציב סקטוריאלי". אמממ... אדון סמוצ'קנע, אני רק נראה ומתנהג כדפוק קומפלט. איפה התקציב לחיזוק הזהות היהודית (שמעניין לי שערה בריסים), איפה אדון גולדקנופף עם המתנות הקטנות של שיכונים רק לחניוקים, איפה המימון לגרעינים תורניים, איפה תעשיית ההכשרים של הג'מעה הזו, איפה כל מינויי הבאבא־בובות לכל עיר, רחוב, שכונה בארץ, שניים כמובן. איפה המועצות הדתיות, ועוד כל מיני פינוקים מנגב וגליל ו־1.3 מיליארד שקל למתנות קטנות אצל הצדקת החסודה, אורית סטרוק?

מה, גפני וגולדקנופף יוותרו על ה"קומיסיון" שמגיע להם בחלוקה? איפה ההשתמטות משירות צבאי/לאומי? את כל הערימה הזו תחמת בעלות של החרדים? אתה מסתלבט עליי? אתה באמת משוכנע שכו־לם מפגרים, ורק אתה חכם?

• ראש הממשלה נתניהו, במליאת אגם הדרעק: "הבנקים מרוויחים מיליארדים, אנחנו נטפל בזה"... חחח... הוא משקר כל כך יפה, בטבעיות מלאה חן והדר. איך תטפל? כמו ברכבת הקליע? כמו באוניברסיטה בגליל לטובת הפריפריה? כמו בתקציב סל בריאות? כמו במאבק בתאונות הדרכים? בנאדם, עצור רגע, קח אוויר משקר לשקר! אני מתקשה לזכור את כולם.

• החניוקים בכויללים מקבלים 2,500 שקל מענק. אילו מענקים קיבלו 400 אלף הסטודנטים בארץ? שתי בנותיי הן אקדמאיות. אחת עם תואר שני במנהל עסקים ולימודי עבודה, אחת אקדמאית שעושה הסבה להוראה. לא מגיע כמה לירות לילדות? למה ככה? הן גם מזרחיות, אי אפשר לדאוג להן למענק של כמה לירות? הן עובדות ולומדות כבר שמונה שנים, אולי איזו הקלה במס, משהו?

• הליכוד ועוצמה יהודית סיכמו כי החאווה למשרד הנגב וגליל בסך 250 מיליון בשנת 2024, תגיע מעודפים של כל משרדי הממשלה בסוף שנת 2023... חחח... חחח...

• אז רכבת הקליע לא תגיע באלף השנים הקרובות, ואולי טוב שכך. גם הקו האדום של הרכבת הקלה לא ייחנך בקרוב. הקו היה אמור להתחיל לעבוד ביוני, אבל אין תאריך לפתיחה. יש, אפעס, א־ביסלע תקלות בטיחותיות. לא נורא, יידעלך. רק אל תעלו לרכבת כל עוד אין מחסום שימנע את נפילתה לירקון, או גונדולות שיחלצו אתכם בתחנות התת־קרקעיות, כבר בסתיו הקרוב.

זוכרים את אסון המכביה ב־1997, כאשר הגשר שהוקם עם חוטי תפירה קרס? זוכרים את התמונות של מחלצים בתוך הירקון? אם אתם לא זוכרים, כנסו לגוגל.

• רבי ישראל אייכלר, חניוק מאגם הדרעק, דורש לשפוט את נגיד בנק ישראל בגלל העלאת הריבית. אבל למה לעצור בנגיד? אפשר לשפוט את הרמטכ"ל, המפכ"ל, נשיאת העליון, פרקליט המדינ'ע, שופטי העליון שאינם מעולם התוירה, רפורמים, חילונים ועוד. לעשות את זה יעיל: כולם בכלובים בבתי המשפט, לפי דין תוירה, עם עונשים יצירתיים כמו סקילה, קטיעה וכריתה, ובתי כלא עם עבודת פרך 12 שעות ביום, ולימודי קוידש של שש שעות ביום. אם יגויסו מספיק סוהרים כגויים של שאבעס קוידש, האסירים והאסירות יעבדו גם בשבת. יוותרו להם ולהן רק על לימודי קוידש בשבת.

• שרת המודיעין, גילה גמליאל, בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן: "נתניהו יגיע בקרוב מאוד לוושינגטון. אני אומרת את זה מידיעה חד־משמעית". אין עליה, אני מאושר שהמודיעין שלנו בידי גילה כי היא נו־רא מוכשרת בתחום. אני רק אפעס שאלה קצרה: הוא יגיע לוושינגטון (עם הרבה כביסה, אני מניח) כאורח הבית הלבן, או הקונגרס? או שאת לא יודעת עדיין?

• מחלקת המדינה באמריקע: "מודאגים מהביקור הפרובוקטיבי של השר איתמר בן גביר בהר הבית. מודאגים גם מהרטוריקה שהתלוותה לביקור". במקביל נמסר עוד: "אנחנו מוטרדים מהחלטת ממשלת ישראל לאפשר לאזרחיה להתיישב בחומש. ההחלטה אינה תואמת את התחייבות ישראל לארה"ב ולנשיא ג'ו ביידן". אז גילה של המודיעין אומרת, אז מה?

• דוח מעונות ראש הממשלה קבע שההוצאות של נפתלי בנט ויאיר לפיד היו רק חצי מהוצאות המעון של הנתניהו'ז. ההוצאות של בנט ולפיד היו 750 אלף שקל ביחד, ההוצאות של המשפחה המלכותית היו 1.6 מיליון שקל. אבל אילה חסון טוענת שהמדינ'ע הוציאה רק על בנט יותר מ־50 מיליון שקל. וואו, אילו פערים. איפה הכייסף?

• נזר הבריאה של משרד הכלכלה, ניר ברקת, דורש מ־15 חברות בתחום המזון לחשוף את דוחותיהן הכספיים, עלויות הייצור ונתוני הרווח בתוך שבועיים מהיום. הוא שוקל מהלך של הלאמה של החברות האלה, כולל הזרות? הוא ישלח את בעלי החברות לחינוך מחדש? מה יקרה אם שר האוצר יבקש את כל הדוחות של העסקים בבעלות אחיו של נזר הבריאה, אלי? זה בסדר, זה מתאים לו? אני חושש ממציאות שבה הטיפוס הזה יהיה כאן ראש ממשלה.

• מוישה גפני בטוויטר: "מה אתם הייתם עושים עם 53 מיליארד שקל?". האמת, מוישה, הייתי משתמש בכסף הזה לחלק את המדינ'ע הרקובה שלנו לקנטונים. נמאס לי לממן אותך, את הקהילה שלך, את החוקים שלך, את הבאבא־בובות שלך, את התוירה שהם המציאו לעצמם, את הגזענות שלך ושלכם נגד כל מה שזז, כולל הלהט"ב.
אל תשכח, מוישה, נטייה מינית חוצה קהילות, יש אצלכם גם חד־מיניים, רב־מיניים, מתחפשים לאישה/גבר, אבל ממשיכים לקיים מצוות. עשה לי באמת טובה, אל תחנך אותנו, אתה לא מתאים.

זהו זה, קינדערלעך קדוישים. יש לכם חג הערב, הרבה אוכל וחגיגות. רק זכרו את העניים, את אלה שאין להם כסף לרכוש אוכל לחג, גם לא בגדים (הם צריכים ללבוש שורטס כמוני וטריקו לבנה וכפכפיאת), אז תתרמו להם כמה לירות סוריות דפוקות.
אני תרמתי 540 שקל, 30 פעם ח"י, כדי לנקות את המצפון שלי, כי המדינה הרקובה שאני חי בה בזה לחלשים ולעניים, גם אם עובדים בשתי משרות בבית אב. למה? כי הרוע מנחה אותנו, אנחנו חיים בריקבון שלטוני כבר עשרות שנים ומנציחים את העוני. איך אפשר לבלוע בלינצ'ס או לאכול חמיצה, כאשר למשפחות אין כסף למוצרים בסיסיים? למה את הפעולה הזו, אנחנו לא לומדים מהחברה החרדית? אין לי תשובה.