אי אפשר היה שלא לראות את הקשר הישיר והמהיר בין המהלכים המופרעים של הכנופיה שהשתלטה על ישראל בכנסת, לבין מה שקורה בשוק ההון ובכלכלה. בנק ישראל פרסם גרף מפורט (שהביאה קרן מרציאנו בערוץ 12) ובו ניתן להבין איך בכל פעם שההפיכה המשטרית מרימה ראש, הדולר ממריא יחד איתה והשקל קורס. ולהפך. בכל פעם שהרושם הוא שיש השהיה או התקררות של הטירוף הלויני־רוטמני, השקל מתחיל לחזור לאט לעצמו.

הסקנציות על המרד: אלו העונשים שהטיל הליכוד על חה"כ טלי גוטליב
מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים

את כל זה קיבלנו בקליפת אגוז ביום רביעי. עוד קודם, השוק הריח אופטימיות והשקל עלה במהירות. ברביעי בבוקר הגיעו הדברים לשיא, אלא שאז התברר שאין דיל ובמקומו יש תרגיל מלוכלך נוסף של נתניהו. השקל קרס כמעט בבת אחת. רק לקראת סוף יום המסחר, כשהחלו הרינונים על זה שקארין אלהרר נבחרה בכל זאת, קריסת השקל התמתנה.

בנימין נתניהו תוקף את יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: לשכת רה"מ)

מה זה מוכיח? שהחבורה הזו פועלת בדם קר ובכוונה תחילה. הם מבינים את האפקט של ההפיכה המטורפת שלהם, וממשיכים. הם יודעים שההייטק הישראלי, שמממן את מערכת הביטחון, את מערכת החינוך, את החרדים ואת הפחדנים, קורס בגלל ההפיכה. גם הנתונים האלה נחשפו השבוע: מתחילת השנה יש ירידה של 49% בהשקעות בהייטק בארה"ב, אבל ירידה תלולה בהרבה, של 79%, של ההשקעות בהייטק הישראלי.

הוכחה ניצחת לזה שלא מדובר רק במשבר העולמי, אלא בהרס תוצרת בית. עבודה עברית. וזה המספר הכי מטלטל: בזמן הזה בשנה שעברה היו ההשקעות בהייטק הישראלי 4.1% מסך ההשקעות בהייטק בעולם. היום ההשקעות בהייטק הישראלי קרסו ל־2.5% מההשקעות בהייטק בעולם. הראיות הללו יוצגו במשפט ההיסטוריה שיתקיים, מתישהו, נגד העושים במלאכת ההרס.

[email protected]