התשובה של בנימין נתניהו לפיגוע המחריד אתמול ליד עלי הייתה "דיון הערכת מצב ביטחונית". הוא לא זימן אליו את השר האחראי על משטרת ישראל, משמר הגבול ויחידת המסתערבים של המשטרה, הכוחות הפעילים ביותר בשטח הבוער ביהודה ושומרון, כי הוא כנראה לא רוצה שהישיבה תשודר לייב בספייס כלשהו בטוויטר.

לאחר הפיגוע בעלי: הפרות סדר רבות בחווארה, רכב פלסטיני הוצת
"אסון נורא": עופר פיירמן, אלישע אנטמן, הראל מסעוד ונחמן שמואל מורדוף נרצחו בעלי

הוא גם לא זימן את השר במשרד הביטחון האחראי גם על אוצר המדינה, פן יועלה באותה ישיבה פעם נוספת הרעיון לשרוף את חווארה. הוא גם לא מזמן את הקבינט המדיני־ביטחוני כי הוא מזלזל ברוב משתתפיו הטירונים, או הפירומנים, או נטולי הניסיון או ההבנה הביטחוניים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הנה קצת מספרים (באדיבות מואיז הקטן): בתקופה המקבילה אשתקד היו 20 נרצחי טרור. השנה: 28. עלייה של 40%. בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 נרצחים במגזר הערבי. השנה: 100. עלייה של 186%. מעשי רצח במגזר היהודי, בשנה שעברה: 18. השנה: 29. עלייה של 61%. ממשלת הימין על מלא מתגלה כממשלת אסון על מלא. חבורה של לא יוצלחים, שאין להם מושג מי נגד מי, כמה ולמה - מוליכה את ישראל לאבדון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על הפיגוע בעלי (צילום : תקשורת ראש הממשלה)
נתניהו נשאר עם עצמו, עם עדת הצעקנים בממשלתו ועם ההפיכה המשטרית המטורללת שהולכת ומתבררת כאחד האסונות הגדולים שהונחתו על מדינת ישראל מאז קיומה. אלא שבניגוד לאסונות אחרים, האסון הזה בא מתוכנו. נתניהו צריך לאכול עכשיו את הדייסה שבישל. הוא צריך עכשיו לחיות עם הממשלה שהקים. הרשת מלאה אתמול בהכרזותיו ובציוציו כשהיה יו"ר האופוזיציה, לא כ"כ מזמן. כמה כל זה נראה עכשיו פתטי, עלוב, מעורר חמלה. כמה חבל שכל זה על חשבוננו.

איתמר בן גביר ניצח אתמול את בצלאל סמוטריץ' במרוץ לאתר הפיגוע. הוא הגיע ראשון, שחרר הצהרה מבולבלת ודרש לצאת מיד למבצע צבאי נרחב. הוא בהחלט מתאים להיות פרשן צבאי בערוץ 14. הבעיה היא שהוא השר לביטחון לאומי, והביטחון הלאומי נראה עכשיו בערך כמוהו. חברי הכנסת של הימין גדשו אתמול את מסכי הטלוויזיה בדרישה לעשות "משהו אחר". היו כאלה שדרשו הקמה מיידית של גדר סביב הפלסטינים. אני נשבע לכם. היו כאלה שדיברו על כיבוש ג'נין. על השטחת בתים. על יצירת תחושה ש"בעל הבית השתגע".

הבעיה היא שבעל הבית גם משתגע, גם פושט רגל וגם מתגלה כבלון חלול מלא אוויר חם. לבעיית הטרור הנוכחי בצפון השומרון אין פתרון קסמים. מצבים כאלה פותרים בדרך כלל בהפרדת אוכלוסיות והקטנת אזורי חיכוך מועדים לפורענות. הבעיה היא שאנחנו פועלים הפוך. זה לא היום לוויכוחים פוליטיים, אבל במציאות שבה הצלחנו להחליש את הרשות הפלסטינית עד כי תאבד לגמרי את המשילות באזור - הצלחנו לחזק את חמאס עד כדי יהפוך לריבון הצללים באותו אזור, ואין לנו מטרות אסטרטגיות אמיתיות שאפשר לתקוף בג'נין ובשכם. כל מה שנשאר זה לקשקש, לאיים, לבנות מגדלים באוויר ולקוות שארכיון הרהב משנה שעברה ימחק את עצמו איכשהו.

בדיוק אתמול לפני שנה, ב־20 ביוני 2022, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט התפטר והתחלף עם יאיר לפיד והממשלה נפלה, אמר בנימין נתניהו את הדברים האלה: "ערב של בשורה גדולה לאזרחי ישראל. הממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה. ממשלה שהפקירה את הביטחון האישי של מדינת ישראל. נקים ממשלה לאומית רחבה שתדאג לכולכם, ומעל הכל, ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם".

חלק מחזון נתניהו אכן התרחש. הוקמה ממשלה לאומית רחבה. היא הבטיחה לא רק להדביר את הטרור ולאפשר לנו ללכת ברחובות "בראש מורם", אלא גם, ובעיקר, להוריד את המחירים, להחזיר את המשילות בנגב ובגליל, להוריד את מפלס הפשע והאלימות ואת גל הרציחות במגזר הערבי, להוריד מסים, להקפיא את תשלומי המשכנתה, לגייר את העם האיראני ולהביא את המשיח.

יוקר המחיה שובר כל יום את שיאי היום הקודם. הכל עולה. הנתונים הכלכליים שליליים. הקופה המלאה שקיבלה הממשלה מתרוקנת. המשקיעים בורחים. ההייטק קורס (בהיקף כפול מהמשבר בעולם). הבורסה קורסת. השקל מתרסק. המצב הביטחוני מחמיר. איראן הפכה למדינת סף גרעינית. חיזבאללה חורץ לשון וההרתעה מולו נשחקה. ישראל זקוקה לכל גרם של לגיטימציה בינלאומית מול האתגרים הללו, ויותר חשוב, לכל גרם של לכידות לאומית וחברתית לקראת מה שצפוי לה. 

במקום זה הם הולכים על פירוק מערכת המשפט, על גט כריתות ממחצית העם, המחצית המשרתת (יותר), עובדת, יוצרת, משלמת ומממנת. שיהיה להם, וגם לנו, בהצלחה.