ה־21 ביוני ידוע כיום הארוך בשנה קלנדרית. אבל החל מאתמול, בכתריאליבקה, מומלץ לציין את היום הזה כיום פטירתה של העיתונות. יש טיפשורת, אבל אין עיתונות. הכל מתערבב, ידיעה עם דעה. רובם של אלה שעובדים בתחום חייבים לשרת מישהו או מישהם.

אגם הדרעק עוסק רוב הזמן בטיפשורת, יש צבא של מאכערים במשכן של אגם הדרעק. תחנות הרדיו, אתרי האקטואליה וערוצי הטלוויזיה הפכו למשכנם של מאכערים מטעם האופוזיציה, הגועליציה, החניוקים, מנהיגי החברה החרדית, הכיפות הסרוגות על פלגיהם נמצאים בכל מקום, לערבים יש הערוצים שלהם. הכל מסחרה של ידיעות ודעות.

הימין ממשיך לייבב שאין לו ייצוג הולם ביחס לגודלו באוכלוסייה, והכל הולך. השקר והספין שולטים בכל. רק מעטים מהקוראים, מאזינים וצופים, יודעים מי שתל את המידע ומדוע.

הבחירות ללשכת עו"ד היו שיא של גועל טיפשורתי. עד לשנייה האחרונה לפני פרסום תוצאות הבחירות, עבדו בטיפשורת כל השדרים ו"העיתונאים בעיני עצמם", כדי לקדם את המועמד שלהם. בסך הכל איגוד מקצועי, שעושה כל שנה מאות מיליונים מדמי חבר וארגון כנסים, הפך לשחקן פוליטי דוחה.

מעטים בטיפשורת ניסו לומר את האמת: אסור לפינגווינים להיות מעורבים בוועדה לבחירת שופטים, כי הם בעלי עניין וקיים ניגוד עניינים חמור בין פינגווין או פינגווינה שמופיעים אצל שופט/ת שיודע/ת לאיזו סיעה בלשכת עו"ד הוא שייך. אגב, הלקוח ששכר את שירותי הפינגווינים, לא יודע כלום ברוב מוחלט של המקרים. טייקונים או מקורבים לדיירי אגם הדרעק יודעים במי לבחור לפי הצורך – הציבור לא יודע כלום.

בטיפשורת יודעים. לכן כל המאכערים השפיעו ביודעין על הליך הבחירה והמינויים. לא רק השפיעו, אלא כמה משלוחי הימין לטיפשורת אף התערבו בפועל תוך כדי גיוס תמיכה לאפי נוה. איני יודע אם נציגי הטיפשורת שתמכו בעמית בכר גם נקטו פעולות תמיכה, כי לא שמעתי אותם מצהירים על כך, אבל קיימת סבירות גבוהה שחלק מהם היו מעורבים ברמה כזו או אחרת.

דוגמה משידור בערוץ 14. זה ערוץ של יהודים טובים, לא כאלה שמתנגדים פוליטית לקולקציית האפסים ששולטת בנו. בתוכניתו של שמעון ריקלין, איש עסקים שחוטא גם במאכעריות, הופיע הבאבא־בובה, אמנון יצחק, שהוגדר שם כ"אורח מיוחד", שהביא סקופ לאולפן: "מי הפקיר את היהודים שמה בשואה, בהיסטוריה, אתה יודע? השמאלנים האלה שהקימו, מפא"י. היה כתוב על הרכבות: מפא"י, והיו מעלים את החבר'ה שלנו...".

בחברה מתוקנת היו מתארגנים כל ארגוני ההנצחה של זכר השואה, מפלגת מפא"י (המאוסה עליי) ומועצת הרשות השנייה לתביעת ענק של עשרות מיליוני שקלים נגד ערוץ 14 ובעליו. כי מי שמביא באבא־בובה מסוגו של אמנון יצחק לאולפן, אחראי להתבטאויות הגזעניות שלו.
אבל בישראל מודל 2023, גזענות היא התוירה של הכיפות והחניוקים. גזענות נגד רק־לא־ביבי, נגד ערבים, נגד ערבים דרוזים, נגד מיעוטים אחרים, נגד נשים, נגד להט"ב, נגד מזרחים, נגד אשכנזים, נגד עולי אתיופיה – והכל בליווי טיפשורתי של מאכערים בכל גופי הטיפשורת.

מה שקורה בגופי שידור ותעמולה פרטיים, זה העניין של הבעלים. אבל גללי־צה"ל אינה תחנה פרטית – היא יחידה צבאית פוליטית שמשרתים בה כ־200 חיילים בשירות סדיר ושירות קבע, שכל תכליתם לשרת את המאכערים משמאל וימין. זה גוף השידור הצבאי היחיד בדמוקרטיה העולמית, שפועל בשביל השלטון, כל שלטון.

חמשת הרמטכ"לים האחרונים, לפחות, דרשו לסגור את היחידה המיותרת הזאת, וסורבו בידי שרי הביטחון והממשלות השונות, שדאגו ודואגות לשבץ את המאכערים החביבים עליהם ועליהן ברצועות שידור שחשובות להן.

עכשיו מנהל את היחידה הזאת דני זקן, איש מקצוע מיומן ומנוסה. ביבי רוצה להחזיר את מקורבו, המאכער ואיש העסקים יעקב ברדוגו למשבצת שידור, אחרי שהודח מהיחידה הצבאית בתקופת ממשלת בנט/לפיד. וכך זקן מנהל "פרוצדורה" כדי להחזיר את ברדוגו – שפעל רבות כדי למנות אותו למ"מ מפקד גללי־צה"ל. השניים שידרו ביחד בגלי ישראל. במסגרת "הפרוצדורה" יודחו מהתחנה כל אלה שמזוהים עם השמאל־הקיצוני־מחבלו־פלשתינו. רק תנו זמן לזמן. ושום גורם שלטוני - למשל מבקר המדינה הרופס - לא מתערב בהליך הזה.

ללא שום קשר לברדוגו, או לכל מאכער ימני או שמאלני אחר/ת, אין זכות קיום ליחידה צבאית שמפיקה שידורי אקטואליה לטובת הדרג השלטוני, כל שלטון. אגב, כדי לרצות את אדונו, ביטל דני זקן את שידור מהדורות החדשות של קשת ורשת בשעה שמונה בערב מדי יום. אולי "הפרוצדורה" כוללת שילוב של ערוץ 14, ערוץ המורשת, בשידורים. "הפטריוטים" של ינון מגל והתוכנית של שמעון ריקלין, יחד עם ברדוגו, זה המור"ק החדש של תחנת שידור צבאית. זה החומר שחיילים צריכים לשמוע וליישם.

הרי מתישהו חיילים וחיילות ישתחררו משירות, ייצאו ללמוד, אולי חלק מהם ילמד משפטים כדי להיות פינגווינים, ואחרי שהקשיבו לשידורי התעמולה, ניתן יהיה לצפות מהם לבחור באפי נוה בבחירות הבאות של לשכת עורכי הדין. הרי תעמולה זה מקצוע, ודני זקן מקצוען הרבה יותר מהחובבת בתחום, שמחלטרת כשרת ההסתה והתעמולה, גלית דיסטל אטבריאן.

ועכשיו לבובעלך של הטשולנט של שבת. הכל יש לנו. גריסים, שעועית, קישקע דוחה, בשר פיגולים. כי ככה אצל יידעלך שמחפשים געלא־אה־פן־טיש, אז קונים בשר משכם כדי להרוויח כמה לירות סוריות דפוקות. אצל אלוהים זה לא היה עובר בשקט, אבל אצל אלוקים מותר הכל, אבל הכל. אז הנה התבשיל הדוחה.

יצחק פינדרוס, חניוק בכיר באגם הדרעק, מפרשן לנו בתוכנית "אנשים" בשידורי קשת את ספר ויקרא, שייתכן שכתב אותו הומו. אין לנו ראיות שהכותב היה הומו, אבל גם אין שום הוכחה שלא. "בתפיסה שלי, הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, הכי מסוכן, יותר מדאע"ש, יותר מחיזבאללה, יותר מחמאס - זה הפריצות והעריות. אז עזוב את הכלכלה, יותר מסוכן שבלי צה"ל, זה הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל. כי כתוב הארץ תדיר אתכם, יגרשו אתכם. ולכן למקבילה שלי, אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא למנוע בכלל את התנועה הזאת".

זה הפשט של פינדרוס, מה הדרש? שהיו גייז גם בתקופה שבה נכתבה אגדת ויקרא; כי איך ידע הכותב להזהיר כסילים כמו פינדרוס מהאפידמיה של הגייז? ואולי הדירו ונידו את הכותב, אז הוא כתב באי המתים, בחושך לבד לאור עששית.

פינדרוס ולהקתו, עם האמירה הכוזבת "כי אחים אנחנו", הוא יהודי פרימיטיבי, מהסוג שאני לא מוכן להיות אח שלו. אף אחד לא נכנס לענייניו האינטימיים, אז מדוע הוא נכנס לאותם עניינים של אמיר אוחנה, יו"ר אגם הדרעק ומ"מ נשיא המדינה? באיזו זכות? זה מדאורייתא הזכות הזאת של כל חניוק באגם הדרעק להיכנס למיטה של מאן דהוא? יש לו קושאן לזה מהאלוקים שלו, או מהבאבא־בובות הפרימיטיביים? אגב, אנסים חרדים מורשעים פינדרוס אוהב, אפילו כותב להם דברי ניחומים אחרי הרשעה בדין.

אין לנו תכלית עם אנשים כמו פינדרוס. הם דבקים בגזענות כלפי כל דבר שלא כמוהם: ערבים, גויים, להט"ב, נשים, פרענקים כמובן, כי צריך לשמור על טוהר הגזע הלבן. אלוקים לא יכול לעזור לנו במאבק על שפיות חברתית, אלוהים האוניברסלי אולי כן, אבל גם ממנו אין לי ציפיות.

# חבר קולקציית האפסים, החניוק הבכיר מאיר פרוש, בראיון לגללי־צה"ל: "היהדות החרדית יכולה לומר שהם לא רוצים ללכת לצבא, כי המדינה לא מתנהלת לפי חוקי התורה, והם לא עושים את זה. לעומת זאת, באים אנשים ואומרים – המדינה לא מתנהלת כמו שאני רוצה ומעבירה רפורמה, אז אני לא אלך לצבא".

הרבה עזות מצח יש לטפיל הזה. הוא וחבריו הם אחת הסיבות העיקריות לשינוי שלטוני כאן – קנטונים לחילונים, שבהם תהיה הפרדה בין דת ומדינה. אנחנו לא חייבים לסבול את הצואה השלטונית שהחניוקים מפזרים כאן באמתלה שזו התורה. זו התורה שלהם, לא התורה של כולנו.
# סמוצ'קנע גרנדמייזר(1), בראיון לקול ברמה. "הנשיא פרסם את המתווה שלו בעבר באופן חד־צדדי. הוא איש שמאל, ולצערי, הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן". בסדר, זו התפיסה של גרנדמייזר, זו זכותו. אבל אם הוא יעביר כאן חוקים שיפגעו בחילונים, הוא יפגוש במלחמה שלא ראה בחייו. והיום הזה מתקרב.

# סמוצ'קנע גרנדמייזר(2) אחרי הפיגוע הקטלני בעלי: "ואומר לך בדמייך חיי. זו התשובה הניצחת שלנו לטרור. אישרנו היום אלף יחידות דיור נוספות בעלי. הם לא יחלישו אותנו. ההתיישבות באיו"ש תפרח ותצמח". כן, זה הפתרון של הציונות הדתית הלבנה לטרור. עוד קצת נדל"ן שתמיד עושה ליידעלך טוב על הנשמה. אלף יחידות מול כ־2.5 מיליון פלסטינים. המחבלים ממש מתרגשים מהאירוע הנדל"ני והטרור הרצחני ייפסק לאלתר, כי ככה אלוקים של סמוצ'קנע רוצה. בדיוק כמו הריסת בתי משפחות המחבלים, פעולה שממש מיגרה את הטרור.

# חנוך מילביצקי (הליכוד) ואלמוג כהן ולימור סון הר־מלך (עוצמה של יהודים) מתחפשים לגנגסטרים בישיבת ועדת החינוך של אגם הדרעק, מאיימים ומקללים את מנהלת כפר הנוער בן שמן, בהפסקת תקצוב. כפי שאמר אלמוג: "אני מגיע אליכם בקייטנה, אני מפוצץ לכם ת'קייטנה, ואני סוגר אתכם בע"ה". הלוואי שיגיע, הלוואי שיפוצץ, זה מקום יפה לפתוח במלחמה נגד כלומניקים מסוגו. הסיבה היא החלטת המוסד החינוכי להשכיר מתקנים למחנה קיץ של ילדי פורום המשפחות השכולות.

מי שצפה בדיון הזה, צריך להתבייש להצהיר על היותו יהודי. כפר הנוער בן שמן חינך יותר ציונים מאשר המתנחלים לדורותיהם. בפועל כל 52 בתי הספר החקלאיים חינכו יותר ציונים וציוניות, לוחמים ולוחמות, במאה השנים האחרונות. מה שקורה באגם הדרעק זו לא ציונות, זו לא הייתה דרכה של המפד"ל, זו טינופת פוליטית וגזענית, מהסוג הירוד ביותר שיש באנושות.

# הבאבא־בובה יגאל גולדשטיין, ראש המכינה הקדם־צבאית בני דוד, רוצה ליישם תוכנית המרה של להט"ב לסטרייטים, על חשבון הציבור. "ביטול ההכרה של משרד החינוך בכנס אבן ישראל, וביטול קיומו במרכז תרבות באריאל ובפסגת זאב, הם סתימת פיות והשתקה. מפחדים מהאמת, שאפשר לעזור לילדים עם נטיות הפוכות, להקים בית נאמן בישראל", אמר. ואת הגורו הזה ומפעלותיו אנחנו מממנים ב־12 מיליון שקל, לבצע ניסיונות בבני אדם כדי לשנות את נטייתם המינית.

# ינון מגל, מאכער שעובד בשביל כל ימני באשר הוא תוך כדי התחזות לאיש טיפשורת, מודיע לכל שמאל־מחבלו־פלשתינו: "אתה לא יודע לעשות רדיו". אגב, הוא "עושה" רדיו ארבע שנים ומשהו, אבל לתפיסתו הוא גוליילמו מרקוני (חתן פרס נובל לפיזיקה, ממציא הרדיו) של הימין העולמי.

# ועוד ממגל, הפעם בציוץ: "סקר של דיירקט פולס, שעובדים עם אפי נוה בבחירות לראשות לשכת עו"ד. אם הקטנים יפרשו, נוה יכול לקחת! חברים, יש פה יותר מדי על הכף! בכר היה סגנה של ליאת בן ארי. זה שליטה מלאה של הפרקליטות". נוסף לציוץ, מגל התקשר באופן אישי, לדבריו, לעורכי דין כדי לשכנע אותם לבחור בנוה. עמית בכר נבחר לתפקיד, הוא צבר פי ארבעה קולות מנוה והשתלט על המועצה הארצית. אבל מאכער זה מאכער.

# איתמר בן גביר, שר לענייני טיקטוק: "אני אוהב את החברה הדרוזית. יש בינינו ברית דמים וברית אחים. אני הנחיתי את המשטרה להוציא לפועל את מבצע רוחות גולן". כן, איתמר הוא מצביא גדול וענק, שמנחה. חבל שהוא לא הנחה את המשטרה לטפל בחבריו מארגון הטרור של המתנחלים, אחרי הצתה של 60 מכוניות ו־30 בתים בתורמוסעיא. חבל שהוא לא שולח את שוטריו ליצהר, סוג של תא טרור, שהמחבלים היהודים שהשתלטו על היישוב תוקפים בו שוטרי מג"ב, לוחמי צה"ל וכמובן את הפלסטינים באזור. אבל הוא מאוד אוהב ערבים בכלל וערבים דרוזים בפרט. הוא תמיד אהב, זה מתועד כבר עשרות שנים.

# מירי "המחוננת" רגב: "פיגוע הירי הערב מתכתב באופן ישיר עם הממשלה הרופסת. ההשוואה שעשה בר־לב בין היטלר לנתניהו, הכניעה לארגון חיזבאללה, ההסתה של מיכאלי והגיבוי של לפיד לתומא סולימן, מעודדת שאהידים". את הציוץ הזה כתבה המחוננת, או שמישהו מעוזריה כתב בשבילה, ב־29 באוקטובר 2022. אחסוך מכם את כמות נפגעי הפח"ע מאז כינון הממשלה הנוכחית, אבל הייתה לה עוד התבטאות של מחוננת מאותה תקופה: "עוד פיגוע ירי בחסות הממשלה הרופסת, הכנועה והמסוכנת. התנהלות אשר מפקירה את אזרחי ישראל".
ועכשיו מה? אנחנו לא מופקרים? הממשלה לא רופסת ומסוכנת?

# שלמה קרעי, נזר הבריאה: "גל טרור רצחני שוטף את רחובות ישראל. קורבנות החולשה של ממשלת ישראל". הציוץ הוא בן שנה, כאשר אפשר היה לטנף כדי לשוב למנעמי השלטון. היום הוא חבר בקולקציית האפסים, ומשוכנע שהוא המציא את השמש, אולי גם את הירח.

# שרת ההסתה והתעמולה, גלית דיסטל אטבריאן, בציטוט מושכל מהקדנציה הקודמת של אגם הדרעק: "ההרס שנעשה בגזרה המדינית־ביטחונית הוא ההרס הגדול ביותר והפגיעה האסטרטגית הקשה ביותר". גד"א היא מומחית לביטחון ומדיניות, בעיקר אסטרטגיה. היא כתבה על זה שני ספרים שזכו בפרס ספיר, לדעתה. רק לדעתה, כי היא לא זכתה בכלום.

# ראש הממשלה בנימין נתניהו, בציוץ שכתבו סנג'ריו ב־7 במאי 2022. פורסם בשעה 21:35. "היום חמאס רואה ממשלה חלשה, שתלויה בתומכי טרור, ולא מסוגלת להילחם בטרור, להכות בבכירי חמאס ולהחזיר את השקט והביטחון האזרחי לישראל. אין סיבה לחכות לפיגוע הבא. הממשלה הזו חייבת ללכת הביתה. חייבים להקים ממשלה לאומית וחזקה בראשות נתניהו, להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל". אז שקט וביטחון הוא לא יודע לסדר לנתיניו, אבל במקום זה הוא מחלק להם נדל"ן בעלי. הוא ניצח את השיטה. כל פיגוע קטלני ייענה ביחידות דיור. אני מקווה שהסטארט־אפ הזה יהיה גם בפיגוע הבא בגוש דן, אלף יחידות דיור. לא צריך חמישה חדרים, מספיק ארבעה.

# ניסים ואטורי מתחפש ליואב בן צרויה בראיון לאולפן ynet: "אנחנו לקראת מבצע בג'נין, יש חשיבה על כך. במקום שיש בו מחבלים, נתפוס ונחסל אותם". לעניין אישור בניית 4,500 יח"ד באיו"ש והתנגדות הממשל האמריקאי למגמה, התבטא הפילדמרשל של ועדת חוץ וביטחון: "אנחנו לא ילד קטן. לא צריך לעשות לנו נו־נו־נו. צריך להיפגש ולדבר". נכון, אנחנו לא ילד קטן, אבל משלמי המסים באמריקע נותנים לנו גמ"ח של כ־4 מיליארד דולר בשנה. ואטורי, אפשר לוותר, באמת. כי לפי התוירה של ואטורי בעל מאה הוא בעל דעה. ולעניין "להיפגש", הם לא רוצים להיפגש, בגלל טיפוסים כמו ואטורי.

# התחבורה הציבורית אמורה להתייקר ב־15% בחודש הבא, אם לא יימצא מימון מהאוצר. במשרד התחבורה מודיעים בצער: "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת. ליברמן ומיכאלי. השרה רגב פועלת עם האוצר לבטל את הגזירה". קולקציה של אפסים, שמתחפשת לקולקציה של יעילים.

# עמיחי אליהו, חבר קולקציית האפסים, בראיון לקול ברמה: "נגיד בנק ישראל הוא פרא אדם, היה צריך לגלגל אותו מכל המדרגות. אהוד ברק איבד את הדרך, הוא איש מסוכן למדינת ישראל. הוא עושה הכל כדי להוביל למלחמת אזרחים. צריכים לשלול לו את הדרגות, כמה שיותר מהר".
אני אוהב את הפתרונות של הכסיל הזה. מתי הוא אמור לדרוש להכניס את מתנגדי המשטר לכלא? אפשר לבנות כאן גוונטאנמו גדול. זה יופי של ביזנס, יהיו הרבה משרות לג'מעה של הציונות הדתית. זה פתרון הרבה יותר מוסרי מאשר להשליך רימון יד להפגנה של שלום עכשיו, או לירות לראש ממשלה בגב, כדי לתפוס שלטון.

# בועז ביסמוט, דייר באגם הדרעק, הקדיש לאופוזיציה שיר של U2, "with or without you". אני בחרתי להקדיש לו את השיר "טמבל" של ארקדי דוכין. אני משוכנע שהבחירה שלי משקפת את המציאות טוב יותר.

נ.ב.
זהו זה, קינדרלעך של שבת. התחיל החופש הגדול של תלמידי החטיבה העליונה. ייתכן שהחופשה תימשך עד אחרי החגים. תעודות הם לא קיבלו. הם יקבלו אם ארגון המורים יקבל מיליארד וחצי שקל, כתוספת שכר. וזה השיעור הכי חשוב שהם לומדים השנה: הפשע משתלם, רק למי שמשלם.

אז המדינ'ע וארגון המורים יגיעו לפשרת חאווה, אולי יסגרו על מיליארד, ויהיו ציונים ותעודות. אלה החיים, קינדרלעך. הייעוד שלכם במדינ'ע זה טוב למות בעד ארצנו, ואם לא מתתם בשירות צבאי, אז לעבוד 50 שנה כדי לממן גחמות של שלטון. אבל אם הגעתם לגיל שבו מגיע לקבל לכם פנסיה וביטוח לאומי, השלטון מעוניין שתמותו כמה שיותר מהר, כי אין געלט בקופה הציבורית. כאשר אתם תהיו בסוף העשור הרביעי לחייכם, ביטוח לאומי יהיה אחרי פשיטת רגל.

אתם לא אוהבים את זה? גם אני לא, אבל זה מה שיש. שאבעס קוידש.