הממשלה הזו מסכסכת אותנו זה בזה בעוצמה חסרת תקדים. ראשיה מסתערים על הלגיטימיות של כל מה שלא בא להם טוב בעיניים, כולל הכל: צה"ל, שב"כ, משטרה (מזמן), אקדמיה, מדע, הייטק, טייסים, מילואימניקים, להט"ב, שופטים, פרקליטים, אף אחד לא חסין. ראש הממשלה התייצב אתמול ואמר שישראל לא תסבול מהומות, לא ברמת הגולן (דרוזים) ולא ביהודה ושומרון (מתנחלים קיצוניים). מדינה חוק? הראשון שהסתער על שומרי החוק במדינה, היה אותו ראש ממשלה.

זה שפירק את הלגיטימיות של המשטרה, אחר כך הפרקליטות, אחר כך היועמ"ש, אחר כך בתי המשפט, הוא אותו ראש ממשלה. זה שהקים מכונת רעל שיורקת ארס על כל הסביבה בקצב מסחרר, הוא אותו ראש ממשלה. הוא לא ירפה עד שלא יוודא שהכל בוער.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

ביום רביעי האחרון ישראל ליקקה את פצעי הפיגוע המחריד בעלי. אנשי חיזבאללה חדרו לשטחה הריבוני בגבול הצפוני, הקימו בו שני אוהלים והציבו עובדה בשטח. הדרוזים הבעירו את רמת הגולן. המתנחלים הקיצוניים ניסו להעלות באש כפר פלסטיני. השקל המשיך לצלול. שר התפוצות המשיך להסתער ולהעליב את התפוצות, ושרת ההסברה המשיכה להבאיש את ריחה של ישראל בעולם. וזוהי רק רשימה חלקית של האסונות היומיים.

ובמה הייתה עסוקה הקואליציה? בהודעה על קידום הצעת חוק לביטול לשכת עורכי הדין, ובעילת הסבירות. במדינה מתוקנת, הממשלה הזו הייתה מתפרקת בכוחות עצמה בגלל אי־סבירות קיצונית ומופקרת של כל חבריה.

עמית בכר מחץ השבוע את מועמדה של מכונת הרעל, אפי נוה, בבחירות ללשכת עורכי הדין. מיד עם היוודע התוצאות, הוציא ח"כ חנוך מילביצקי מהבוידעם את הצעת החוק שלו לפירוק הלשכה. נגד המילביצקי הנ"ל הוגשה קובלנה באותה לשכת עורכי דין, ועכשיו הוא מפרק אותה. זה האבא והאמא של הניגוד עניינים. אז מה?

נאום הניצחון של עו"ד עמית בכר לאחר ניצחון בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. צילום: אברהן בלוך

הרי נתניהו, נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, כבר לא מנסה לטשטש את העובדה שהוא הבוחש בקדירה ומושך בחוטי ההפיכה המשטרית. אתם מבינים את זה? נאשם מנסה לפרק את המערכת שהעמידה אותו לדין, ואין פוצה פה ומצפצף.

נחזור לבכר. אמרו עליו שאין לו כריזמה. אמרו שהוא מועמד אפור. הוא ניהל קמפיין מוצלח (הקרדיט ליועץ האסטרטגי עידו הרטוב ומנהל הקמפיין חיים גריידינגר), אבל היה כאן משהו מעבר לסתם קמפיין.

ביום שלישי הוא הביא 73% מהקולות בבחירות היסטוריות, שהזניקו את אחוז ההצבעה הזניח בדרך כלל לשמיים והבהירו למי שרוצה לדעת מה הציבור חושב על הממשלה המופרעת שלו. עורכי הדין, בניגוד למה שמקובל לחשוב, הם ציבור עם נטייה ברורה ימינה. הבחירות ללשכה היו, כל השנים, אירוע אזוטרי שריכז קבוצת עסקנים שהתקוטטו על כיבודים ומינויים ועוררו עניין אפסי.

השבוע, הפכו הבחירות האלה למשלט חשוב במאבק על דמותה של המדינה. הם הפכו לסמל המחאה. הם הוציאו מהבית עשרות אלפים שעמדו שעות בתור כדי לוודא שהעבריין לא חוזר למקום הפשע ושיריב לוין לא יגנוב את בית המשפט דרך לשכת עורכי הדין. אנשים התייאשו בכפר סבא, אז נסעו להצביע בכפר קאסם. לא ויתרו. חלק מהם רגילים לגבות מאות שקלים לשעה. לא הפעם. אלמלא תורי הענק והניסיונות לעכב ולשבש את ההצבעה, ההפרש לטובת בכר היה 80־20.

מכונת הרעל, במלוא תפארתה, התגייסה לטובתו של אפי נוה. השופרות הכריזו ש"צריך לסתום את האף ולהצביע נוה". הם עוד קוראים לעצמם "המחנה האמוני". הם סותמים את האף ומריצים עבריין מורשע שהפך את הלשכה לבורדל, חזרה לתפקיד הרם. הם סותמים את האף ומכתירים זולל שרצים שנשא לאישה שיקסע כמנהיג המחנה האמוני. הם סותמים את האף ושוברים את המערכת כולה כדי להחזיר עבריין מורשע פעמיים, לתפקיד רם בממשלה. הם סותמים את האף ועומדים להנציח את הפטור הגורף למאות אלפי חרדים משירות בצבא, ובאותה מידה סותמים את הפה כשחבר כנסת חרדי אומר שקהילת הלהט"ב מסוכנת לישראל יותר מחמאס וחיזבאללה.

אחר כך הם יתפלצו כשאישה אלמונית ותמהונית תגער בצעיר חרדי באוטובוס. בדיוק כפי שהתפלצו מה"אלימות" של מפגינה שהעזה להחזיק מגפון ליד ח"כ רוטמן, אבל סתמו את האף כשמיליציות של מתנחלים פורעים חזרו להצית כפרים ערביים בשומרון.

הטור המלא מתפרסם ב"מעריב סופהשבוע"