משהו: השופטים הודיעו שאי אפשר להאשים את ביבי. מטה המחאה הפיק כרזות בכל הארץ: חובה להתנגד למשפט צדק.

מה קורה באוקראינה

אני לא מבין למה קשה לאנשים להבין מה קורה באוקראינה.
אסביר. אוקראינה הייתה תמיד חלק מרוסיה, ורוסים חיו תמיד באוקראינה, ואוקראינים חיו תמיד ברוסיה, והתחתנו זה עם זה, וכולם דיברו רוסית. עכשיו אוקראינה ורוסיה התפלגו לשתי מדינות, ואיך יודעים? כי באוקראינה אומרים עכשיו "לביב" במקום "לבוב". אז אחר כך יהודי שהוא ראש ממשלת אוקראינה האנטישמית יותר מהגרמנים יצא למלחמה נגד פוטין ידיד ישראל והיהודים, כי פוטין יצא למלחמה נגדו וכבש את קייב תוך שבועיים אבל רק כמעט כי בסוף לא.

האוקראינים הלאומניים, שהמשורר הלאומי שלהם שבצ׳נקו היה שונא פולנים גדול, חובקו באהבה על ידי פולין, והפולנים קלטו מיליוני פליטים מאוקראינה בבתיהם. ככה אוקראינה ניצחה במלחמה, שבטוח שהיא לא יכולה לנצח בה, כי פוטין שלח כוח אכזרי של שכירי חרב ששמו כוח ואגנר, ואיש לא יודע בדיוק מי ומה הוא. אז כוח ואגנר בראשות מפקדו היהודי עשה סיבוב פרסה בכביש, כי משהו עצבן אותו ונסע לכבוש את מוסקבה.

פרשנים בכל העולם גירדו את ראשיהם, כי עד כה הם ידעו להסביר כל דבר, חוץ מאשר להסביר לילדים שלהם למה הם לא הגיעו לקטע שבו הם מופיעים במסיבת הסיום, או לקטע שבו הילד שלהם מבקיע גול במשחק נגד כיתה ה' 3, ומרים את המבט לראות אם אבא צופה בו, והאבא איננו, אופס התבלבלתי ותיארתי תמונה מסרט. בכל אופן כוח ואגנר, שנלחם באפריקה, לא כבש בסוף את מוסקבה. פוטין, שהורג אנשים ברעל רדיואקטיבי כחשודים בחתירה תחתיו כי ה"אוטו קורקט" בטלפון שלהם תיקן להם "פוטין" ל"פיתון", סלח למפקד כוח ואגנר על הבגידה. אם יהיה משפט, הוא יתקיים בברייטון באנגליה עם אישור משונה, ויועבר בשידור במעגל סגור לקרמלין. מה יותר פשוט מזה?

חטאי הווייז שלי

במרומי השמיים דומיית הוד וזוהר. על ענני הכבוד, בין הספירות של בינה ומלכות, מסתודדים מספר מלאכי שרת. הם משוחחים בקול מונמך לבל יבלבלו את מלאכי השרת האחרים. הם המלאכים הממונים על הנהלת החשבונות והמאזנים הרבעוניים של החטאים והפשעים שלי, ובדרך כלל אני נמצא בצד החיובי. אין אובר־דראפט רציני (על חלק מהחטאים הם לא יודעים). הכל בסדר. אבל אז מלאך אחד מקדיר את פניו הטהורות וקמט משבש את מצחו הצח:
“הוא שוב נסע לא כמו שהווייז אמר לו", לחש מיכאל.
הס מושלך.
“איזה כסיל", אמר גבריאל. “הוא שוב מעליב את הווייז. וכידוע המלבין פני ווייזו כאילו שפך דמים או משהו כזה. הרב אבו חצירה יודע איפה זה מופיע".
“אולי ניתן לא לרשום את זה הפעם", אמר שר המלאכים ומבטו חומק מסביב. גם הוא ידע שחטא כזה איננו נסלח.
זה כנראה מה שקורה בשמיים, כאשר אני מעליב את הווייז ונוסע לא כמו שהוא אומר לי לנסוע.

זה קורה די הרבה. בדרך כלל אני צייתן ועושה מה שהווייז אומר לי. פעם נסעתי על פי הוראות הווייז דרך סמטה שלא היה אפשר להעביר בה את המכונית בלי שהמתגוררים בסמטה פינו את כל פחי האשפה קודם, אף על פי שידעתי שיש דרך רחבה ומהירה במקביל לשם. לא מרדתי. אבל לפעמים, בעיקר במקומות שאני מכיר, ואת הדרך לשם עשיתי כמה פעמים, אני לא נוסע שמאלה כאשר הווייז אומר לי פנה שמאלה, כי אני יודע שישר זו דרך הישר.

אני בטוח שאז ווייז הפגוע עד עמקי האלגוריתם שלו עותר בזעקת כאב אילמת לשמיים. שר המלאכים עולה לרגע לרקיע השביעי לברר ונעלם בעננים. לפתע הוא מושיט את ראשו מבעד לעבים ושואל אם ניתן לוותר לי על העלבון הזה בנימוק שלא שמעתי טוב, ולא ראיתי את המפה או משהו. המלאכים מעיינים בספרים ומסמנים לו בראשם בעגמומיות: לא.

אני מעליב את ווייז שוב ושוב. ואני בטוח שהעלבונות האלה ייזקפו לזכותי, וכשאגיע לשמיים, הווייז יגיד: “לגיהינום, בכיכר, צא ביציאה השלישית".

זכרו לעצור גם

שמואל שי, איש הרדיו והטלוויזיה, עלה למרום בימים האחרונים. הוא סיפר לי פעם מעשה שקרה לו, דבר שלא אשכח. זה רגע טוב לספר זאת, בשמו.
הוא היה בניו יורק, אצל יהודי מיליונר. היהודי הזה אמר שיש מסיבה באיזו אחוזה מחוץ לניו יורק, והזמין אותו לבוא איתו לשם. הנהג היה בחופשה, ולכן הוא עצמו לקח את הרולס רויס שלו, ונהג לשם. בדרך, בכביש המהיר, נגמר הדלק. עצרו את הרולס רויס בצד וניסו לעצור מישהו שחולף בכביש. איש לא עצר במשך שעה ארוכה. בסוף עצר שם טנדר דפוק וישן, יצא ממנו מקסיקני ושאל איך אפשר לעזור, לקח את המיליונר לתחנת דלק, בעוד שמואל שי נשאר לשמור על הרכב.

הם חזרו עם דלק, והרולס רויס התניעה שוב. המיליונר אמר תודה, והושיט למקסיקני שטר של 100 דולר. המקסיקני הביט בשטר וסימן ביד לא. המיליונר הוציא 200 דולר, והמקסיקני אמר לא. התעצבן המיליונר ואמר: “גם 200 דולר לא טוב לך? אז כמה אתה רוצה?"
אמר לו המקסיקני: "לא רוצה כסף, אני רק רוצה שאם תעבור עם הרולס רויס שלך, ותראה אחד מאיתנו תקוע בצד הדרך עם טנדר ישן וחבוט, תעצור ותעזור לו".

שוב ביבי

אתם רואים את הביבי הזה? הוא חף מפשע, וככה הוא הורס את מערכת המשפט. פשוט מרסק אותה.

יש או אין חיים?

אני מקשיב להרצאות על החידושים האחרונים בחיפוש חיים ביקום, ואפילו חיפושים שבהם מקווים למצוא חיים תבוניים ביקום, ושוקע לי בהרהורים קוסמיים וגלקטיים, ובסוף מבין:

הסיכוי שיש עוד חיים תבוניים ביקום הוא גבוה מאוד. ככה גם הסיכוי שאין. 

פינת השלולית

פתאום ראיתי שיש באינסטגרם דף ושמו “פְרוֹג דֵיְילִי". הם מעלים כל יום צילומים של צפרדעים. כל מיני צפרדעים. דף כמו החיים עצמם: צפרדע כל יום ונסיך אף פעם. 