סיפור המטבח של כיפוש הגיע לסיומו. הכל מורכב, היא אפילו כבר בישלה לי מרק קניידלך אתמול, אחרי השבתת המטבח לשלושה שבועות. אף שהיא מרוקאית מהרי מטה יהודה, היא מצטיינת בהכנת אוכל אשכנזי, שנקרא אצלה: "הנה מאמי, אוכל שזז לבד, כמו שאתה אוהב". בקניידלך היא באמת אלופה, או סגנית אלופה, אחרי אמא שלי שהיא דרגה בפני עצמה. היא הכינה לי קערה עם 14 כדורים, שלושה מעל הממוצע בדרך כלל, כנראה כהערכה על הסבל שחוויתי.

כיפוש התרגלה כבר לציון 9, כי היא יודעת שפרפקט־טן זה רק של אמא. איני יודע בכמה התבטאה עלות המטבח. אני כן יודע שאין סיכוי שזה היה המחיר שנמסר לי בהתחלה. לפי השעות שהיא בילתה מול האקסלים שפתחה למבצע, אני משוכנע שהיא חוששת לומר לי את המספר האמיתי, אבל האמיתי, כי היא יודעת שזה עלול לפגוע בי מבחינה בריאותית. אז אני זוכר את מה שאמר לי אבא שלי, כאשר בא לבדוק עבודה ראשונה שלי על מחרטה, אז אני לא מתערב. "רוני, יש לך ידיים דפוקות, וראש דפוק עוד יותר", אמר, "אבל אתה מסוגל איכשהו לדבר ולכתוב, אז תשתדל להתפרנס מזה, כי אתה לא מתאים לשום עבודת כפיים". 

אני זוכר. 

ביום שלישי הגעתי לאגם הדרעק בגלל יום מיוחד שהוקדש לספורט, שארגן ח"כ סימון דווידסון. הוא באמת מלא בכוונות טובות, אבל כפי שידוע, הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות. 

אגף המחקר של אגם הדרעק סיפק לדיירים את הנתונים הבאים: רק 3% מכלל התלמידים במדינה מבצעים פעילות ספורטיבית לפי המלצת ארגון הבריאות העולמי, אנחנו במקום האחרון בעולם המודרני, וגם בעולם הנחשל. בבתי הספר לומדים שעתיים חנ"ג בשבוע (יחידת לימוד היא 45 דקות, אבל פעילות רצופה היא 14 דקות נטו). רק ל־50 אלף תלמידים (מתוך 2.5 מיליון תלמידים) מתקיימת שעת חנ"ג נוספת. רק 8,000 תלמידים לומדים לבגרות 5 יחידות בחינוך גופני.

רק 70 אלף תלמידים ותלמידות כיתה ה' לומדים שחייה. הבן שלי סיים כיתה ה', הוא רואה בריכה רק בקאנטרי קלאב. יו"ר ועדת החינוך, יוסף טייב (ש"ס), הגיב: "הוועדה מקבלת באכזבה את הנתונים. אנחנו מבקשים ממשרד החינוך לקבל תוכנית חומש, הנוגעת למתקני ספורט". חחח... חחח... יותר מ־40 שנה אני שומע את אגם הדרעק מבקש תוכניות חומש... גם בעוד 50 שנה יבקשו תוכניות חומש, אבל בעוד 100 יפסיקו לבקש. 

דוח מבקר המדינ'ע חשף כי ב־66% ממוסדות החינוך בארץ אין אולמות ספורט. הממשלות לדורותיהן התעקשו לא להשקיע בתחום הזה. יש כויללים, אברכים, ישיבות הסדר, מקוואות, הפרדות בנים־בנות שדורשות עוד כיתות, אז אין כסף לאולם ספורט. רק 260 מיליון שקלים מקצה המדינה להקמת מתקני ספורט – מחוץ לבתי הספר. יש כיום חוסר של 2,500 אולמות ספורט בבתי הספר. כדי לתקן את העיוות נדרש סכום של 15 מיליארד שקל, במינימום.

בקרב ילדות, נערות ונשים המצב מזעזע. הנתון הרשמי הוא ש־21.7% מכלל הנשים, ששוות 51% באוכלוסייה, עוסקות בספורט. אבל בפועל לא יותר מ־12% מהנשים עוסקות בספורט. המחקרים מציינים מספרים של ספורטאיות רשומות. מה שצריך לציין זה ספורטאיות מתחרות, לפחות ארבע פעמים בעונת פעילות, לפחות למשך שנתיים. 

שר הספורט מיקי זוהר, סנטה קלאוס של הספורט, הבטיח שינוי. "זו תהיה שנת מפנה לנשים בישראל, הכפלנו את תקציבי ליגת־העל והענפים המועדפים". איזה יופי. ניקח כדורסל וכדורגל לדוגמה. בכדורסל יש עשר קבוצות בליגת־העל: שלוש זרות, עוד מתאזרחת או שתיים ושש ישראליות בכל קבוצה. 60 נשים זו לא נקודת מפנה. אותם דברים נכונים גם לליגת הכדורגל. כדי להביא ילדות לספורט, וגם ילדים, נדרשים חמישה שיעורי חנ"ג במערכת החינוך. נדרשת פעילות, גם אם אין מתקנים. 

ישראל מובילה את מדינות ה־OECD בהשמנת ילדים (אוביסיטי), בסוכרת בעשור הרביעי של האוכלוסייה וכמובן בקטיעת איברים, כתוצאה ממחלות מטאבוליות. אבל השנה תהיה שנת מפנה, כי אומרים עליה ככה, אז היא בטח תהיה.

היה לנו מבצע קטן השבוע בג'נין. שלחנו למחנה הפליטים כוח שמוערך ב־1,200 חיילים – כולם לוחמים ביחידות מובחרות – כי חוששים לשלוח את הגדודים, שעסוקים בלהיות בייביסיטר באיו"ש. 

אין לי מושג בביטחון, אבל ביטחוניסטים בדרגות גבוהות שאני משוחח איתם, טוענים שזו הייתה הנדסת תודעה פר־סה. "היו חייבים להרגיע את המתנחלים, אז ארגנו בשבילם מבצע. הטרור לא יפסיק, הוא לא יפסיק לעולם במצב המדיני באזור. בכל יום יש מאות התרעות לפיגוע בתוך הקו הירוק".

סבבה, אז ארגנו לנו סרט כמו "לכשכש בכלב", ועכשיו מבסוטים באיו"ש. היה פיגוע ברמת החייל בתל אביב. חיכיתי שאל־צבאות־אדוניי, שר הטיקטוק, איתמר בן גביר יגיע עם הלהקה, הוא לא אכזב. יש לו מעודדות שמגיעות לפניו, גרופיז שנקראים לזירה והוא נותן את השואו הדבילי, כמו בכל זירת טרור, בלי לשכוח את השמאל כמובן. הבנאדם בקמפיין בחירות שלא מסתיים.

אנחנו כבר סופרים 29 קורבנות טרור בתקופתו, 112 קורבנות בחברה הערבית. אין משמר אזרחי, אין סד"כ למשטרה כדי להפגין נוכחות חמושה בערים הגדולות, יש רק דיבורים, שטויות ודם. שבעה חודשים הוא בתפקיד, אבל הוא רק מדבר. צפיתי השבוע בסרטונים שלו מול עמר בר־לב בזירות טרור, בכיתי מצחוק. לא בגללו, בגללנו. מעולם לא היה מצבנו רע יותר, אבל אנחנו שואפים לשיפור שיאי הטמטום השלטוני מדי יום.   

אוקצור, אחרי שהתאוששתם מהצום הקל והמועיל, וכולנו - כולל אלה שלא צמים - חזרנו להסריח את האנושות בכל העוונות והחטאים, אספתי בשבילכם כמה סיבות טובות לצום שמונה ימים ברצף, לפחות. 

אריה־גאנעב־סדרתי: "אין לממשלה הזו סיעתא די שמיא, בכלום ושום דבר". כשהוא צודק, אז הוא צודק.

העיתון הכלכלי "דה מרקר": "בשנים 2013־2010 רכש חתנו של אריה דרעי, רוני דהן, אוסף של בנייני מגורים, דירות ומגרשים בשכונת התקווה. בשנים אלה היה רוני דהן אברך שהתקיים מקצבה ז־ע־ו־מ־ה. מסמכים מגלים שדהן העביר הלוואות בעלים לחברה שאינה רשומה על שמו". 

אין ספק שאברך זה יופי של ביזנס במוסדות שאריה־גאנעב־סדרתי מתקצב. חבל שלי אין ג'וב שם.

הרב שלמה עמאר, הרב של ירושלים: "באחד ממצעדי התועבה קם אדם שוטה והרג ילדה (שירה בנקי ז"ל).

"לאחר שגיניתי את המעשה הנפשע, ביקשו ממני לבוא לאזכרה של אותה ילדה שנרצחה, אך לא הסכמתי לבוא, כי כל משתתפי האזכרה היו בעלי אותה רשעות". 

כן, הבאבא־בובה הפרימיטיב הזה, שחי כבר עשרות שנים כעלוקה על הקופה הציבורית (היה גם רב ראשי), מגדיר נערה בת 15 כקורבן רצח של הסתה על גבול הפיגור, מצד "חכמי תורה" – כרשעות. ואחרי זה צורחים לי כל החניוקים – אחים אנחנו...

בועז ביסמוט, דייר מיותר באגם הדרעק ומאכער מלא על מלא, מגיב למכתב שהונח על קברו של יוני נתניהו הי"ד. "כל פעם שאני חושב שהשמאל האנרכיסטי הגיע לתחתית השפל, הם מתעלים על עצמם".

בשביל הכסיל אני אדגיש: שום גורם ביטחוני רשמי לא קבע שהמאיים על רה"מ נתניהו, הוא שמאל, ימין, "ציוני" או "ציוני חניוק". רק בועז החליט שזה שמאל אנרכיסטי. 

יריב לוין, חבר בכיר בגועליציית האפסים: "מקצוע העיתונות הידרדר לשפל המדרגה. ערוצי התקשורת המרכזיים מגויסים למסע תעמולה מתמשך, תוך סילוף עובדות. אני רואה בהם אחראים ישירים לכל אירוע אלים, ולכל נזק שייגרם בשל הודעת הסתה שהוצאתם בענייני". 

נו, עוד טיפוס שבורח מאחריות. אני מסכים שהעיתונות, כעיתונות, מתה כבר מזמן, אבל להסית כדי שעובדי הטיפשורת ייפגעו, זה רק על ידי השר ועמיתיו. מעניין שלוין לא כולל את ערוץ המורשת של הימין הפסיכי, "כערוץ מגויס למסע תעמולה מתמשך, תוך סילוף עובדות". אבל עובדי ערוץ 14 מוגנים. המפכ"ל התקשר לשמעון ריקלין כדי לוודא שהוא החלים מהקללות שחווה במתקפה של השמאל־מחבלו־פלשתינו. 

אילה חסון מכאן 11 זועמת על עלויות האבטחה של אהוד ברק בחו"ל, 22 שנה אחרי שהיה ראש ממשלה. לדבריה, השב"כ מאבטח את נסיעותיו עם שישה מאבטחים, בכל טיסה. איני מתמצא בשיקולי אבטחה, אני כאן רק כדי לשאול: כמה עולה האבטחה של יאיר נתניהו במסעו הארוך בצפון ומרכז אמריקה? כמה עולה לאבטח את אבנר נתניהו בשנות לימודיו בק"ק לונדון? כמה עולה אבטחתה של הגברת השלישית שלנו במסעותיה חובקי העולם, כבר 15 שנה, כולל ילדיה המתוקים? 

נשותיו של אהוד ברק וסמלי שלטון אחרים מעולם לא אובטחו על ידי שב"כ. אבל את הנתונים האלה, המאכערים של ביבי לא העבירו לאילה חסון. קורה, זה לא בכוונה.

יצחק פינדרוס, חניוק ודייר באגם הדרעק, בהופעת אורח בערוץ שיריב לוין הוא גרופי שלו, כי הוא מתנהג קום־איל־פו: "מותרים ניתוחים לשינוי מין אצל ילדים בני 14, הם ממומנים בסל הבריאות". 

אז מה אם יש לו כיפה גדולה על הראש, מותר לו לשקר. כדי לעבור ניתוח לשינוי מין חובה להיות בגיר/ה בן/בת 18 שנים ומעלה, באישור ועדה מיוחדת של משרד הבריאות. בי"ז בתמוז התפללתי בנפש חפצה שלפחות אחד מנכדיו של פינדרוס הפרימיטיב, שמתייחס לאמת כאל המלצה בלתי מחייבת, יבקש לעבור ניתוח לשינוי מין. ואז הוא יגלה כמה סבל ושיברון לב משפחתי כרוך בהליך הזה. אגב, מאיזה גיל מתיר פינדרוס הליך של סירוס? יש לי כמה מועמדים.

יצחק פינדרוס (2), בישיבה של ועדה באגם הדרעק, לפי תיעוד של חדשות קשת 12: "ראית מה עשו המפגינים בנתב"ג? מה זה הדבר הזה? פשיסטים. צריך לגמור אותם, פשוט לא ייאמן". 

לא רק שפינדרוס הוא הומופוב ופרימיטיב, עכשיו הוא רוצה לגמור מפגינים, כי הרי אחים אנחנו. אבל חשוב שהוא צם אתמול, כדי למנוע שנאה ופילוג בעם. עד עכשיו הוא עבד עם זה יופי, בגלל הצומות.

דייר אגם הדרעק, דן אילוז, מהליכוד: "ליישם תוכנית חירום להעלאת יהודי צרפת לישראל, בהקדם האפשרי". 

הלו, גבר, אין כבר לה־פלאז' פנוי בין ראש הנקרה לגבול בזיקים. איפה אתה רוצה לשכן את היידעלך האלה? בעיר החדשה של גולדקנופף? בדקת עלויות של כל המענקים, תדאג קודם כל ולפני הכל לילידים שנולדו כאן, לפני שאתה מייבא פרנקופילים כבייס לבחירות הבאות. 

יצחק גולדקנופף, חבר גועליציית האפסים, חניוק שדורש השתמטות משירות צבאי, וגם בטלה על הדרך: "לוחמינו היקרים שנמצאים כעת במבצע בג'נין. מודים לכם, אוהבים אתכם ומחזקים את ידיכם. כולנו תפילה ליושב במרומים, שתחזרו בשלום ותבצעו את משימתכם בשלום". 

אדון גולדקנופף, לא הסתדר עם התפילה כי דוד אברהם יצחק הי"ד לא חזר הביתה בשלום. אתם צריכים להתפלל יותר חזק לאלוקים שלכם. בשביל מה אתם צבא השם? כשלתם אפילו בתפילה. 

שמעון ריקלין, מאכער, ממליץ לצה"ל לפגוע גם בבלתי מעורבים בג'נין: "פחות להתחשב באוכלוסייה של אוי לרשע ואוי לשכנו שמארחת מחבלים ארורים, שרוצים להרוג משפחות, ואנחנו רק באים בטענות למתנחלים. אין יותר מחנה פליטים בג'נין, כי אין יותר פליטים. אני ראיתי היום יותר מדי חמושים מסתובבים בג'נין, למה לא נוחתת עליהם פצצה מהאוויר".

כן, זה בערוץ שיריב לוין מגדיר כעיתונות מבריקה, לכן הוא ממשיך להיות גרופי של ריקלין ושות'. אגב, ריקלין היה קצין בצה"ל, איך הוא עבר את המבדקים, רק אלוקים שלו יודע. 

ממ"ז ת"א המודח, ניצב עמי אשד: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי, במסווה של סבב מינויים. יכולנו לפתוח את החסימות בנתיבי איילון, במחיר נורא של ריסוק איברים ומילוי חדר המיון באיכילוב, בפצועים רבים. איש מהקרובים אליי לא יודע מה הדעות הפוליטיות שלי". 

כך איבדה משטרת ישראל ניצב שפיקד על שני מחוזות, בקריירה של יותר מ־30 שנות שירות. הוא הניצב ה־12 מ־19 שפורש בתקופתו של קובי שבתאי כמפכ"ל.

יצחק וסרלאוף, חבר בגועליציית האפסים, מגנה את ניצב אשד: "עמי אשד יצר מציאות של משטרה מיוחדת, לפריבילגים שהם מעל החוק. הוא יצר מציאות בלתי נסבלת של אכיפה בררנית, וללא בושה הכניס את דעותיו הפוליטיות במרכז קבלת החלטותיו המוטות. הוא יצטרך לתת את הדין".

כאשר אשד התגייס למשטרה, וסרלאוף עוד לא נולד, הוא אפילו לא היה רעיון להיות חלק מהאנושות. מאיפה הוא יודע מהן דעותיו הפוליטיות של אשד? יכול להיות שזה מהתוירה שאלוקים נתן לו? כתוב שם שאשד הוא שמאל קיצוני?

הנה עוד תגובה של ליצן הטיקטוק, איתמר בן גביר, האידיאולוג של כוח ואגנר באיו"ש: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרה שירת ניצב פוליטי, על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו, כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל". 

זה גם כתוב בתוירה של איתמר, שעמי זה שמאל שרוצה לשבת באגם הדרעק. הכל כתוב להם בתוירה. המספרים של הפשע והטרור מספרים סיפור נורא: איתמר בן גביר הוא הכישלון המיניסטריאלי הגדול ביותר בתולדות העם היהודי. בתקופתו חולקו כ־18 אלף רישיונות לנשק. השאיפה שלו היא 150 אלף אזרחים נושאי נשק ברחובות, פי חמישה מכמות השוטרים במשטרת ישראל. זה הסאטרט־אפ החדש של הליצן הזה – להפריט את הביטחון האישי של הציבור בישראל. בהצלחה לנו.

שמחה רוטמן, אחד מהטיפוסים השנואים בישראל, דייר באגם הדרעק: "ניצב עמי אשד, הרגיש לזכויות האדם, הפריבילג, בהפגנה בבני ברק, כאשר היה מדובר באנשים אחרים (חרדים)". 

הוא מתייחס להפגנה שהייתה בינואר 2021. מפקד מחוז ת"א באותה תקופה היה ניצב דוד ביתן לימים סמפכ"ל, שמונה לתפקיד ממ"ז ת"א בפברואר 2018. עמי אשד החליף אותו בפברואר 2021. אבל רוטמן הוא פריבילג עם כיפה שעובדות, כרוניקה ומציאות זה פארש בשבילו. יש לו היתר מהתוירה לשקר, כמובן שגם מהבאבא־בובות שהוא מעריץ ומהפטרוניות שבה הוא נוהג בציבור החילוני בארץ. ואלה מחוקקייך, ישראל. אני משוכנע שהוא נהנה בצום י"ז בתמוז, כי הרי אחים אנחנו. 

נ.ב.

זהו זה, קינדערלך של שבת. מה שקרה בצמתים ובנתיבים של ארץ ישרואל בליל יום רביעי לא היה אפילו "הבקרוב" של הסרט. אין סיכוי לפיוס ואיחוי של השיסוי והפילוג בציבור. החילונים מתעבים את הימין המשיחי הביביסטי ואת הנהגת החרדים שנצמדה לימין והתחפשה פתאום לציונית, לא פחות מהשנאה התהומית של אותם פלגים לחילונים. זה נגמר.

אני לא נמנה עם שום צד. אני מתעב כל משטר באשר הוא, שמאל, ימין, תערובת שקראו לה איחוד, הכל מכל אני מתעב. כי כל שלטון מתייחס לנתיניו כאילו הם אשפה שמפריעה להם בקידוש האגו וצבירת הון. 

מתישהו ביבי יפסיק להיות ראש ממשלה. המורשת שהוא יותיר אחריו היא שנאה ופילוג בעם. ורק גלית דיסטל אטבריאן, סוג של גרופי לכל מה שקשור בנתניהו'ז, תמשיך לקרוא לו "אבי האומה". רק שלא תהיה אומה, גם לא יהיה לה אבא. נחזור להיות שבטים, עם הרבה אבות. אני מקווה שזה יקרה מהר.

 [email protected]