"אתם מצדיקים החלטה שקיבלה הממשלה שלי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית שלנו למלחמה בטרור". את הדברים האלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור שערך, יחד עם השר איתמר בן גביר, במטה הימ"מ אתמול. הוא לא לחש את הדברים האלה בתוך החדר, הוא לא אמר אותם בשיחת מסדרון, הוא לא סיפר אותם למאן דהוא. הוא אמר אותם בקולו מעל הפודיום, במהלך נאום בפני משתתפי הביקור, קציני הימ"מ הבכירים, מפכ"ל המשטרה וחלק מסגל הפיקוד.

טראמפ: "נתניהו היה הראשון לברך את ביידן, והוא אפילו לא מוזמן לבית הלבן"
גורם מדיני בכיר: "לא מכירים החלטה אמריקאית על 'הערכה מחדש' של היחסים עם ישראל"

הבעיה היא שמדובר בשקר. שקר גס שאפילו לא מנסה להסוות את עצמו כאמת. שקר שלא יכול לבנות על זיכרון קצר של הציבור, כי הימ"מ אכן הוכרזה כיחידה הלאומית למלחמה בטרור, אבל זה קרה ב־1 בדצמבר 2021, וזה בוצע על ידי ממשלת בנט־לפיד. הממשלה ההיא גם הגדילה מאוד את תקציב הימ"מ והגדילה את הסד"כ של הימ"מ. נתניהו, בכל 15 שנות שלטונו המצטברות, לא חשב על מהלך כזה, לא תכנן מהלך כזה ולא ביצע מהלך כזה.

רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" (צילום :דוברות הליכוד)

אתמול, הוא פשוט סיפח את המהלך הזה לעצמו. למה? כי הוא יכול. הבטתי בסרטון שבו אומר נתניהו את הדברים כמה פעמים רצופות. הוא לא מגמגם, לא ממצמץ, לא מסמיק, לא נוגע באפו (דבר שהוא עושה בדרך כלל כשהוא משקר). זה יוצא לו טבעי. יכול להיות שהוא מאמין בזה? אני לא מאמין.

פעם היה נתניהו מוטרד מהצגתו כשקרן. ובכן, זה עבר לו. היום הוא נושא את השקר בגאון. הוא הנחיל כאן תרבות של שקר, של גאווה בשקר, של שבועה לשקר, של מציאות שקרית לחלוטין שמונחלת לציבור דרך מערך אימתני של שופרות מורעלים שלא ממצמצים, לא מגמגמים, לא מסמיקים, וחוזרים על השקרים שוב, ושוב, ושוב, עד שחלק מהאנשים פשוט נכנעים ומפקירים את האמת לגורלה המר. זה מצליח לו.

באותו ביקור בימ"מ הוא הצליח לעשות סיבוב לא רק על האמת, אלא גם על שותפו האומלל לביקור, בן גביר. על פי פרסום ב"ישראל היום", "בלשכת בן גביר נדהמו: התמונות מהביקור ביחידת הימ"מ הופצו ללא השר לביטחון לאומי". אכן כן: לשכת ראש הממשלה, האמונה על צילום האירוע, הפיצה שלל תמונות מהביקור. היו בתמונות כולם: נתניהו, המפכ"ל שבתאי, קציני הימ"מ (בטשטוש פנים) ונספחים שונים. לא היה: איתמר בן גביר.

נתניהו ממשיך להאמין שהוא יכול להקים ממשלה עם בן גביר, אבל להתנהג כאילו הוא לא קיים. באותה מידה שהוא האמין שיוכל להגיד לאמריקאים באנגלית שיעביר את הרפורמה רק בהסכמה, אבל להעביר אותה בעברית בלי הסכמה. אתמול גם פורסמו (בערוץ 13) הקלטות ממקבץ של צעקות היסטריות שצעק נתניהו בישיבת הממשלה על יועצים משפטיים, ובראשם פרקליט המדינה, בנוגע לסרבנות הטייסים: "אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר".

באמת, מר נתניהו? ממשלתך הורתה לצה"ל לא לגייס אלפי חרדים חייבי גיוס. חוק הגיוס, שבמסגרתו הם לא התגייסו עד היום, פקע. החרדים הללו הם עריקים. זה יותר גרוע ממתנדבים שמפסיקים להתנדב. למה אתה לא מגייס אותם? ועוד לא דיברנו על זה שהקואליציה שלך עומדת לחוקק את חוק יסוד: לימוד תורה, שימסד את הפטור הגורף לאלפים רבים של חרדים בכל מחזור. אז יש או אין מקום לסרבנות?

"זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה", המשיך נתניהו לצעוק, "וזה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה, אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".

באמת, מר נתניהו? טייסי המילואים המתנדבים שוקלים להפסיק להתנדב - זו פגיעה ממשית בכוח ההרתעה שלנו? ומה עם הברית שלנו עם ארה"ב? אתה יודע טוב מכולם שהנכס הביטחוני האסטרטגי החשוב ביותר של ישראל הוא הידיעה של העולם כולו שהברית עם אמריקה יציבה וחזקה. אתה משמיד את הברית הזו באופן יסודי וטוטאלי מאז חזרתך לשלטון. ובעבור מה? סיפוח השטחים? לא. תקיפה באיראן? ממש לא.

אתה עושה את כל זה בגלל "עילת הסבירות". כדי למלט את עצמך מאימת הדין. כדי להמשיך לתחזק את הקואליציה המשיחית, קיצונית, פוסט־ציונית ומסוכנת שהקמת כאן. קואליציה שמעולם לא שקלת להקים, עד שהחלטת לקחת את המדינה לאבדון.