בהקלטות שדלפו מישיבת הממשלה האחרונה, נשמע יריב לוין משווה את ראשי המחאה ל"ראשי משפחות פשע". בקולו, בלי בושה. פתאום נזכרתי בפרסום ההוא שבו נראה לוין מגיע, עם כיפה, לבית משפחת קדושים בהרצליה. בעל הבית, רפי קדושים, שהוגדר בעבר כאחד מראשי משפחות הפשע באזור, הוא גם פעיל ליכוד מוכר שמתמודד עכשיו בהרצליה. אני לא זוכר אף אחד מראשי המחאה במעמד דומה.

יריב לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה המשפטית"
הרפורמה במערכת המשפט: עימות נוסף בין יריב לוין לאופוזיציה 

אבל זה לא הפרדוקס היחיד. בשנת 2006, בהיותו חבר כנסת זוטר, עתר אותו יריב לוין ממש נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, מכיוון שלא אייש את תיק הרווחה בממשלתו. עילת העתירה: אי־סבירות קיצונית. אני נשבע לכם. ואם כבר אנחנו בטרנד, אז להלן ציוצים פרי מקלדתו של שמחה רוטמן: בשנת 2018 הוא התכתב פומבית בטוויטר עם אחד הצייצנים. "לפי השקפתך", נשאל רוטמן, "איזה גוף במדינה דמוקרטית מתוקנת אמור לשמש בלם לחקיקה אנטי־דמוקרטית כפי שציינתי לעיל?".  "העם", ענה רוטמן בקורקטיות המאפיינת אותו. 

"איך בדיוק, במרידה נגד השלטון? איך לשיטתך יתמודד העם הלכה למעשה עם חוק שיחוקק הפרלמנט שיבטל את הבחירות מעתה ואילך?" "בוודאי", ענה רוטמן, "מרד או מלחמת אזרחים. זו הדרך היחידה שגם תהיה אפקטיבית". אין לי מה להוסיף, למעט העובדה שהמחאה הנוכחית היא מחאת שלום נטולת אלימות. כך זה החל, כך זה נמשך וכך זה חייב להיות עד שננצח.

אנחנו חייבים להימנע ממלחמת אזרחים, שתביא חורבן. קשה לי להאמין שתפרוץ כאן מלחמת אזרחים. מה שכן יכול לקרות, זו היפרדות. אפשר לקרוא לזה ההתנתקות השנייה. יש כאן שני עמים. מדינת ישראל כפי שהוקמה בידי האבות המייסדים, שהיא מדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית, פתוחה, מאירה, מתקדמת, מגדלור של אור לגויים. לצדה, מדינת יהודה, שהיא דתית, שמרנית, סגורה, קודרת, לדעתי גם גזענית, משיחית, קיצונית והרסנית. המכנה המשותף בין שני החלקים של השלם הזה הולך ונגרס, הולך ונשחק. יש מי שקורע את הקריעה הזו. יש מי שמנסר את הענף הזה. האיש שבהשראתו מסתובבות עכשיו כנופיות של פראים וחוסמות את הכניסות לקיבוצים, כנקמה פרימיטיבית על המחאה (לא, זו לא מחאה של קיבוצניקים).

הסיפור פשוט: אם אנחנו, המפגינים, המכונים גם שמאלנים, כל כך גרועים, פוסט־ציונים, שונאי ישראל, עמלקים, לא דמוקרטים, לא יהודים, אוהבי ערבים ומה לא, בשביל מה אתם נדבקים אלינו בכוח? אם באמת חשוב יותר להיות אברך בכולל מאשר לוחם בגולני, מה אתם צריכים אותנו? אם אפשר לנהל את כלכלת ישראל באמצעות "בחוקותי תלכו", בשביל מה אתם זקוקים להייטק ולסייבר? בשביל מה אתם צריכים את המדע, האקדמיה, מכון ויצמן, הטכניון, הרפואה, התרבות? כל זה הרי הבל הבלים של גויים מקולקלים. אז אנחנו פוטרים אתכם מהאחריות הזו.