בשעה שמדינת ישראל כמרקחה ותשומת הלב הציבורית ממוקדת בהפיכה המשפטית, בסרבנות, בהפגנות, בפילוג ובקרע שהולכים ומתרחבים - בעולם הרחב ובעיקר אויבינו עוקבים באדיקות אחר הכאוס שעובר על מדינת ישראל, כשכולם מתקשים להבין כיצד ולמה נולדה ההפיכה המוזרה הזאת בישראל הדמוקרטית והיציבה, כשעד לפני חצי שנה לא היה גאון אחד בעולם שהיה יכול לחזות אותה.

ח"כ דנון טוען: "נתניהו צמצם את הרפורמה לשני נושאים בלבד"
הרצוג: "עוברים קשיים, אך הדמוקרטיה יציבה"; ביידן: "יש לנו הרבה על מה לדבר"

ידיעה צפויה בתקשורת האיראנית כמו "בישראל רואים את החושך בקצה המנהרה" יכולה לפתוח בכל יום בימים אלה את מהדורות החדשות ולהפוך לכותרת ראשית. זה עלול לקרות מחר, מחרתיים, ולעורר בצדק בקרב מי שיקרא אותה את מפלס החרדה והדאגה, אף שזה לא אמור להפתיע כאן איש. ידיעה כזאת, שבעת כתיבת שורות אלה היא עדיין דמיונית, עלולה להיות בכל רגע אמיתית ולהתפרסם בתקשורת העולמית ובפרט בתקשורת בעולם הערבי. 

ידיעה שהכותרת שלה זועקת "ראש ארגון המודיעין האיראני: 'בישראל רואים את החושך בקצה המנהרה', ובתת הכותרת - "ממשלת הימין של נתניהו תפורר את ישראל". מתחת לכותרת הזאת מופיעה תמונה של כינוס צמרת השלטון והמטכ"ל האיראני, כשעל שולחן הדיונים בולט צילום של עיתוני ישראל: "מעריב", "ישראל היום", "הארץ" ו"ידיעות אחרונות", כמו להסביר מאין מגיעה הכותרת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום :דוברות המשטרה)

בהמשך הידיעה נכתב: "צמרת המשטר האיראני התכנסה אתמול לדון בכאוס שנוצר במדינת הציונים, ובהשלכות של המצב הזה על המאבק של איראן ובנות בריתה באויב הציוני. את הישיבה פתח הרמטכ"ל האיראני גנרל מוחמד חוסיין באקרי, שאמר: "הרשו לי לפתוח את הישיבה החשובה הזאת דווקא עם פסוק מהתנ"ך של אויבינו הציונים, מדברי הנביא שלהם עמוס, שאמר 'והמשכיל בעת ההיא יידום'. בתרגום פשוט, זה הזמן שלנו לשמור על פרופיל נמוך, אף שעלול להיווצר מצב שכדי להיחלץ מהכאוס ממשלת נתניהו תיזום מהלך צבאי, בלבנון או בעזה. 

"לנו אסור בימים אלה לחמם גבולות, לבצע פעולות נגד יעדים ישראליים ויהודיים בעולם. כל פיגוע, כל חימום גבול מבחינתנו יכול לחבר את השברים שנוצרו במדינת הציונים. הכי נכון עכשיו זה לתת להם להתבשל במיץ של עצמם, הם עושים את זה מצוין בלעדינו". 

אחר כך נשמע סקירה מודיעינית מראש ארגון המודיעין של איראן על הנעשה במדינת הציונים. לדבריו, "מתברר שאויבינו הציונים הם האויבים הטובים ביותר של עצמם. תוך כמה חודשים ממשלת הימין של נתניהו הצליחה לעשות מה שכל צבאות ערב והפלסטינים לא הצליחו לעשות בכל המלחמות והמאבקים לאורך 75 שנים. כמו שזה נראה לאורך 30 השבועות שבהם מתנהלות שם המחאות וההפגנות שמשבשות את חיי הציונים, ממשלת הימין של נתניהו תפורר את מדינת היהודים. 

"הבשורה הטובה ביותר עבורנו היא שההפיכה הזאת יצרה תופעות סרבנות לשרת ולהתנדב של טובי הטייסים שלהם, של טובי המפקדים, בעלי תפקידים רגישים ביותר בתחום המודיעין והסייבר. מהנתונים שבידינו כבר ניכרת פגיעה קשה בחוד החנית של העוצמה הביטחונית הציונית. 

"חשוב להוסיף כאן בהנאה שאני רואה את מגמת הסרבנות מתרחבת גם ליחידות השדה וליחידות המובחרות כמו סיירת מטכ"ל שלהם. מדינת הציונים נחלשת ומתפוררת יותר ויותר מיום ליום, כשההפגנות הבלתי פוסקות פוגעות קשה בכלכלה, בחברה ובחיי הציונים, שמגלים בהפיכה הזאת, כמו שטענו תמיד, שזה לא עם אחד אמיתי וחזק, אלא אוסף שבטים שהתאחדו למטרה אחת - לנשל ולגרש את הפלסטינים מבתיהם ושדותיהם".

בהמשך הדיון הוסיף סגן שר ההגנה האיראני לעניינים בינלאומיים: "אכן התמונה המתקבלת לא רק אצלנו, גם בעולם הרחב, היא שהמשטר הציוני בקריסה, מציאות שעשויה לחלק את מדינת הציונים לשתי מדינות, משהו בדומה לקוריאה הדרומית והצפונית. אנחנו במציאות שרק יכולנו לחלום עליה. ממשלת הימין שקמה במדינת הציונים לפני כחצי שנה זאת המתנה הטובה ביותר שיכולנו לקבל. 

"אנחנו יודעים היטב שהציונים תכננו ונערכו לא אחת לפגוע בתעשיית הגרעין שלנו, אבל מתברר שאללה רצה אחרת. הכאוס שנוצר שם יפורר אותם באופן משמעותי, זה כבר ניכר. אם עד לא מזמן ישראל הייתה הפרוזדור לבית הלבן לכל מנהיג ומדינה, היום נתניהו מתחנן להזמנה ומחזר על הפתחים. כאמור, עכשיו צריך לשמור על איפוק ועל שקט, כדי לתת לממשלת נתניהו לעשות את העבודה עבורנו".