שימצאו פראיירים אחרים

חבורת הפראים שחטפה את המדינה הזו לא מתרשמת מכלום. הם, בשלהם. השבוע נאלץ נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לזמן לבית הלבן את הפרשן המקורב תומאס פרידמן כדי לתקן את הספין שעשה לו על הראש נתניהו אחרי השיחה הטלפונית ביניהם. זה אירוע שלא אירע עדיין בעשרות שנות היחסים עם אמריקה. פרידמן זומן מיד לאחר המפגש בין ביידן לנשיא הרצוג.

אחרי שפרסם את דברי הנשיא, קיבל פרידמן גיבוי גם מדובר הבית הלבן שהדגיש, בקולו, כי מה שפרידמן כתב זה מה שהנשיא אמר לנתניהו. בניגוד מוחלט למה שהפיצה לשכת ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי. בגדול, חוץ מלהגיד לנתניהו שאם ימשיך בחקיקה ישראל תאבד את אמריקה, ביידן עושה הכל. אבל גם זה לא מרשים את נתניהו. מקורביו הבורים מסתערים, בתגובה, על "הנשיא הסנילי". אף אחד במכונת הרעל לא טורח לעדכן אותם שהסנילי הזה יכול, בהחלטה קטנה אחת, לזרוק אותנו אל מתחת לגלגלי האוטובוס הדורסני ביותר בעולם. אף אחד לא טורח להגיד למשוגעים האלה לרדת מהגג. ישראל התחרפנה.

צריך להגיד את האמת בקול רם וברור, בלי להתבייש: קואליציה שעומדת להעביר את חוק יסוד "לימוד תורה", לא יכולה להזדעזע ממילואימניקים שמפסיקים להתנדב. אביו ואחיו של נתניהו קראו לחיילי צה"ל לסרב פקודה. בצלאל סמוטריץ' קרא לא להתגייס לצה"ל (ובכך "להציל אותו מעצמו"). בכירים רבים בימין עשו את זה לפני ההתנתקות ואירועים נוספים. עכשיו הם מזדעזעים. אז צריך להבהיר להם, שוב: אם אתם נוגעים בדמוקרטיה, תשכחו מאיתנו. לא רק מילואימניקים. זה יגיע גם לקבע, זה יגיע גם לסדיר, זה יגיע גם למוטיבציה להתגייס. זה יגיע לכל מקום.

הדמוקרטיה היא נשמת אפנו. ולא, אין סתירה בינה לבין היהדות. למה? כי היהדות היא עובדה שאינה ניתנת לשינוי. אנחנו יהודים. כאלה נולדנו וכך נמות. אנחנו יכולים להיות יהודים בכל מקום בעולם. לחיות במדינה יהודית דמוקרטית, אנחנו יכולים רק כאן. אם אתם מפירים את החוזה הפרה מהותית, תמצאו לכם פראיירים אחרים. נקודה.

הטור המלא ב"מעריב סופהשבוע"