אנחנו קסנופובים, שונאי זרים. לפחות חלקנו. בין שונאי הזרים יש שפוגעים ומתנכלים להם. אם נער יקלל או יתקוף אדם בעל חזות יהודית באירופה, הארץ תרעש. אבל בארץ, כאשר חסידים של עבריין המין המורשע הרב אליעזר ברלנד פורצים למתחם כנסיית סטלה מאריס בחיפה, שוררת דממה כמעט מוחלטת. 

כולנו נולדנו בצלם; מי שלא יכול לכבד, יתכבד ויידום | קרסו
צפיתי ב"מבחן ההורים הגדול". מדובר בהתעללות בילדים חסרי ישע | קרסו

למבנה היפה של הכנסייה נוספו לאחרונה גדרות ושומרים בניסיון למנוע מהחסידים המטרידים להתפלל דווקא שם. מקורות בכנסייה ציינו בעצב כי החשש הוא לאו דווקא מאותם חסידים, אלא מהאדישות של רשויות החוק במדינה. רק כאשר הערבים הנוצרים גירשו את החסידים עושי הפרובוקציות אל מחוץ לכנסייה, התערבו כוחות המשטרה והחזירו אותם אל האוטובוסים שבהם הגיעו מהישיבה. כלומר, מדובר בהתפרעות מתוכננת ומאורגנת. 

רק בחודשים האחרונים התקבלו יותר מ־40 תלונות על תקיפות נגד נוצרים, החל מקללות, חבטות ויריקות וכלה בתקיפות פיזיות. וזה רק קצה הקרחון, כי כמרים רבים שנפגעו אינם מתלוננים.

זו עוד צורה של חוסר משילות ושנאת זרים, תחושת עליונות ובעלות של חלק מהאוכלוסייה. בעולם הדיווחים הם שיהודים פוגעים בנוצרים. שם לא מדברים על חסידי הרב ברלנד, נוער הגבעות או תג מחיר. בעולם זו נתפסת כהתנהגות של יהודי כלפי נוצרי, אז מה הפלא שישנם חמומי מוח שמתנהגים בצורה דומה ומופרעת כלפי יהודים? רק יד חזקה נגד הפורעים ומנהיגיהם תוכל לדכא את הבעיה, אם כי, לצערי הרב, לא לפתור אותה. אנחנו, לפחות חלקנו, קסנופובים.

בעניין אחר: לפני שנים רבות, כאשר הייתי צעיר יותר ויפה יותר, חשבתי על העתיד ועשיתי ביטוח סיעודי, בדומה לרבים מחבריי. שנים רבות שילמתי ממיטב כספי עד שקיבלתי הודעה שהביטוח הסתיים, ומה ששילמתי - ירד לטמיון. ככה זה במקומותינו: דווקא כאשר הגעת לגיל שאולי תזדקק לביטוח, הוא כבר אינו קיים. 

רצתי לעשות ביטוח חדש, פרטי ובעלות גבוהה מאוד דרך קופת חולים, וראו איזו הפתעה: לאחרונה קבעה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר שסכום הביטוח ירד מ־6,100 ל־5,500 שקלים לחודש בתביעות חדשות, “כדי להבטיח את יציבות הביטוח הסיעודי".  

זאת ועוד, במקום לקבל את הכסף לאחר תקופת המתנה של חודשיים, מתארכת תקופת ההמתנה בפוליסה לחצי שנה. אז אפילו אם אתה עושה ביטוח ומשלים ממיטב כספך - בא משרד האוצר ונוגס בביטחון של הקשיש לעתיד חייו. 
על זה אני שואל - לאן תשליכני לעת זקנה?