הודעה כזו הופיעה בפרהסיה: "אנו, מפקדים בארגוני הביטחון לדורותיהם, 169 רמטכ"לים, מפכ"לים, ראשי שב"כ ומוסד, אלופים במיל', ניצבים ומקביליהם בשב"כ ובמוסד בדימוס, מזהירים ומתריעים על סכנה מיידית לביטחון המדינה. אי־ציות של הממשלה לדין ולפסיקת בג"ץ יפורר את צה"ל ויביא את יכולותיו מעבר לקו האדום של המוכנות למלחמה... אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע שיציית לדין ולפסיקות בג"ץ... אנו תומכים בשופטי בג"ץ וקוראים לראשי מערכת הביטחון להבהיר שיצייתו לדין ויכבדו את פסיקות בג"ץ באופן מלא".

ההצעה הדרמטית לוועדה לבחירת שופטים; ומה הבטיח נתניהו לחרדים?
"חייבים להציל את הצבא": הפגישה הדחופה של גלנט ודרעי על המשבר בצה"ל| דיווח

מודעה יפה, חתימות יפות, אבל מיד ראיתי שיש טעות הגהה. איך מורידים לדפוס לפני שבודקים?

לא כתוב במסמך: "ואנחנו דורשים מבית המשפט העליון לפסוק לפי החוק".

יש טעות גם בפסקה: "אנו תומכים בשופטי בג"ץ וקוראים לראשי מערכת הביטחון להבהיר שיצייתו לדין ויכבדו את פסיקות בג"ץ באופן מלא". איך ראשי מערכת הביטחון חותמים על דבר שהם לא מאמינים בו? הם הרי לא תומכים בבג"ץ באופן עיוור. היה צריך לערוך זאת ולכתוב כראוי: "אנו תומכים בשופטי בג"ץ האלה, ולא באחרים שייבחרו על ידי הימין, וקוראים לראשי מערכת הביטחון להבהיר שיצייתו לדין ויכבדו באופן מלא את פסיקות בג"ץ הזה, אך ורק בג"ץ הזה, ורק בהרכבו האנושי והפוליטי הנוכחי".

סתם חותמים? לא בודקים? מחר יהיה הרכב אנושי מגוון בבג"ץ, יראו לכם את המסמך שבו הכרזתם על תמיכתכם בשופטי בג"ץ, ומה תגידו? "אוי, סליחה, לא שמנו לב על מה אנחנו חותמים"?

בכל המסמך גם לא כתוב: "ואנחנו תומכים בדמוקרטיה, שבה העם בוחר את חברי הכנסת".הפעם זו לא שגיאה. הם לא תומכים בדמוקרטיה כזו.

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

אני חייב את חיי לאנשים שחתמו על המסמך. הם הגיבורים שהקריבו הכל כדי להגן עליי. אני אוהב אותם. מאוד. בלעדי היכולות שלהם במלחמה הייתי מת, גולה, או חי במשטר מוסלמי, על פי המודל הנורא הידוע של דיקטטורות ערביות. אני יודע זאת, ולכן אני כל כך מאוכזב שהם נכנעו למניעים שגרמו להם לחתום על מסמך כזה.

חתמו רבים מקרב צמרת הלוחמים, אבל לא כולם. יש רבים בעילית כוחות הביטחון שסבורים הפוך. אני גם יודע שבין המתגייסים החדשים יש כוחות שיהיו טובים כמותם, ויחליפו אותם.

וידוי. אני לא אוהב לכתוב על התחושה שלי ביושבי לכתוב. לא מאמין שראוי לתאר את ההתלבטויות שלי איך ומה לכתוב. תפקידי הוא לכתוב את מה שאני רואה כנכון, כדי לבטא את מה שאני חושב. לא לספר על מה אני חושב כשאני חושב. הפעם קשה לי לכתוב. הקרע שגרמו לו הכוחות האנטי־דמוקרטיים בעם, הרשעות, הנכונות לפרק את הצבא, ולהפקיר בכך לוחמים אחרים שאולי יסבלו מכך, הכוחות הארגוניים והכספיים העצומים שיש למתנגדים לדמוקרטיה ולתוצאות הבחירות, הרצון העז להרוס את הכלכלה הישראלית, הלהט לפגוע ביחסי החוץ של ישראל, כל זה משאיר אותי מיואש, עצוב. לא האמנתי שבני אדם יהיו שטופים כל כך ברשעות ובשנאה לאדם אחד שנבחר, ולאחרים מבני עמם שבחרו לפי שיקול דעתם.

אנשי המחאה לקחו על עצמם את המשימה לגרום לחורבן בית שלישי והם לא רוצים בשום אופן להפסיק. יותר גרוע, הם במצב נפשי כזה, שהם צריכים כוחות נפש שאין להם כדי להתגבר על יצר ההרס של הדמוקרטיה בישראל והרס ישראל כולה שהשתלט עליהם.

היו פעם באליטה אנשים טובים שהעדיפו קומוניזם כשיטת המשטר בישראל. טעו. יש כיום כוחות שרוצים מדינת הלכה, הם מעטים, לא הצליחו ולא יצליחו. הדמוקרטיה שרדה והשתבחה.

כן, ישראל יכולה להתקיים גם כפחות דמוקרטית, ישראל תתקיים אפילו כשהיא נשלטת על ידי הכוחות האנטי־דמוקרטיים שבזים לקול העם. זו תהיה ישראל פחות טובה, כי בשום מקום בעולם משטר אנטי־דמוקרטי לא היה מוצלח כמו משטר חופשי אמיתי, בשום מקום בעולם משטרים פיאודליים או אריסטוקרטיים לא הביאו את אותה רווחה לאזרחים שהדמוקרטיה הביאה. עצוב יהיה אם ישראל תידרדר למצבן של מדינות לא דמוקרטיות כאלה, בגלל ששכבת בעלי עמדות כוח לא סובלת את הדמוקרטיה, ולכן קוראת לדמוקרטיה דיקטטורה.

יכול להיות שאין ברירה, וצריך להיכנע למחאה. טוב, ישראל לא תהיה דמוקרטית, כדי להרגיע אותם. ישראל תוותר על הדמוקרטיה כי המוחים ייעלבו אם לא ייעתרו להם. יכול להיות שצה"ל לא יהיה צבא העם, כי לא יתחשבו עוד בעם. יכול להיות, רק חבל. דמוקרטיה טובה יותר.