תנו לרמטכ”ל הרצי הלוי לנצח. הוא נדרש להתמודד עם משבר שכמותו לא נדרש אף אחד מקודמיו בעבר. אם רא”ל הלוי לא יהפוך למטרה של פוליטיקאים ועסקנים קטנים, טובים הסיכויים שבזכות אישיותו, מנהיגותו וכישוריו, הוא יצליח להתמודד עם המשבר שפוקד את צה”ל. רא”ל הלוי צריך להקדיש את זמנו למה שמתרחש בשטחים בחזית הצפונית, ולאזהרות חיילי המילואים שיפסיקו את התנדבותם לצה”ל. התקפות של פוליטיקאים וניסיונות לתייג את הרמטכ”ל ולהטיף לו מוסר, הם עלובים ומעוררים גיחוך.

בטקסט ששיתף יאיר נתניהו בקבוצת הטלגרם שלו שמונה יותר מ־13 אלף משתמשים נכתב: “הרצי הלוי אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים. רא”ל הלוי, במבחן ההיסטוריה, כשהערפל ישקע והאבק יתפזר, אתה, מר הלוי, תיזכר כרמטכ”ל הכושל וההרסני בתולדות צה”ל ומדינת ישראל”. את הדברים כתב איש הליכוד ארז תדמור, אלא שבצדה של התגובה לא הופיע גילוי נאות שהכותב תדמור הורשע וריצה עונש מאסר בכלא על גניבת אמצעי לחימה מצה”ל, והוא האחרון שיכול להטיף מוסר לצה”ל ולרמטכ”ל. הדברים שכתב תדמור לא היו מעוררים עניין מיוחד, לולא שיתף אותם יאיר נתניהו, שהזדרז למחוק אותם לאחר שפורסמו.

הפרסום זכה לתגובות חסרות פרופורציה, ההתייחסות לדבריו של יאיר נתניהו הייתה חריגה ונרחבת, וזכתה להרבה יותר תגובות ממה שזכו אמירותיו של נתניהו הבן בעבר. העובדה שראש הממשלה לא הזדרז לגבות מיד את הרמטכ”ל עוררה תמיהה והוסיפה לתחושה שהוא תומך בעמדת בנו. תגובה מאוחרת שהשמיע ראש הממשלה הייתה רפה ונעשתה בעקבות לחץ ציבורי באמצעי התקשורת. נתניהו הגיב בתגובה משותפת עם שר הביטחון, למרות שלשר גלנט לא היה שום קשר לדברים. מדובר במהלך מתוחכם של נתניהו, שגלגל את הדברים לחצרו של שר הביטחון, שממשיך עדיין בתפקידו משום שלדעת ראש הממשלה לא בשלה העת הציבורית להדיח אותו.

ייתכן שראש הממשלה חושש מתגובת בנו ולכן הוא לא הזדרז להגיב על הדברים, וייתכן שהוא שותף למה שנכתב בטלגרם של בנו.
העיסוק במה שכותב או משדר יאיר נתניהו מוגזם, כמו גם כל הפרסומים שעסקו בהיעדרו מהארץ. להסבר שהופץ ברשתות החברתיות על נסיבות טיסתו של יאיר נתניהו למיאמי אין שום הוכחה, ולכן הוא לא פורסם באף לא אחד מאמצעי התקשורת הגדולים. מי שפרסם את הדברים הם גולשים ברשתות החברתיות, מבלי שיש להם יכולת לעמוד מאחורי הדברים. גולשים ברשתות החברתיות עדיין לא הפנימו שחוק איסור לשון הרע חל גם על מה שנכתב בפייסבוק, בטוויטר או בטלגרם.

יאיר נתניהו הגיש שתי תביעות לשון הרע נגד מי שפרסמו ושיתפו את מה שנכתב על הסיבות לנסיעתו לארצות הברית. על פי החוק, גם מי שמשתפים מידע שאינו נכון בדף הפייסבוק שלהם שותפים לפגיעה בשמו הטוב של אדם, ועלולים להיתבע על ידי מי שנגרם לו נזק מהפרסום. נתניהו הבן רכש לעצמו לא מעט מתנגדים. זו הסיבה שאישי ציבור, או מי שהיו כאלה, שיש בידם אמצעים כספיים בלתי מוגבלים, שמו להם למטרה לעקוב אחריו, לנסות להשיג תמונות שיביכו אותו, או להביא לכך שהוא יחשוש להתנהל כפי שאולי היה רוצה להתנהל.

מעקבים על רקע פוליטי הפכו מזמן לכלי גם במערכת הפוליטית, כאשר חלק מהם מבוצעים על ידי חברות חקירות שפועלות בחו”ל ומחו”ל. ככל שהמהפכה החברתית נמשכת, ממשיכים תורמים מהארץ ומהעולם לממן משרדי חקירות, כמו גם פעולות מחאה שעלותן נאמדת במיליוני שקלים.