הם חיפשו בכל פינה, הרימו כל אבן, אבל לא מצאו את מי להאשים. ממשלת הימין מלא־מלא הצליחה לשבור את שיא נרצחי הטרור של השנה שעברה תוך שמונה חודשים. הפעם, אי אפשר להתנפל על בנט, אי אפשר לגדף את לפיד, אי אפשר לתלות את מנסור עבאס ואפילו לא את האחים המוסלמים. בנימין נתניהו, אלוף העולם במציאת אשמים שאינם הוא, היה אתמול אובד עצות. אפילו את הרשות הפלסטינית הוא לא יכול להאשים עכשיו, כי לא מזמן הוא סוף־סוף הבין שאם היא תקרוס, המצב רק יחמיר. אז מה נשאר?

נתניהו בזירת הפיגוע: "בעיצומה של מתקפת טרור שמוכוונת ע"י איראן"
"אחות בלב ובנפש": חברתה של בת שבע שנרצחה בפיגוע נפרדת בעצב

איראן! זה מה שנשאר. תמיד תהיה לנו איראן. הבטתי בפניו הנפולות והאפורות של נתניהו אתמול בזירת הפיגוע, ולא ריחמתי עליו. ריחמתי עלינו. בשנה שעברה הוא לא פספס פיגוע. רקד, כהרגלו, סמבה סוערת על הדם. "הטרור מתגבר בגלל לפיד, גנץ ועבאס. חלאס, מצביעים רק מחל", צייץ אחרי אחד הפיגועים. שוב ושוב הוא הסביר שהטרור יודע להריח חולשה, הוא מריח את חולשתם של בנט ולפיד ומשתולל. תנו לו (לביבי) את הכוח, והוא כבר יטפל בהם.

ובכן, הטרור הבין שנתניהו בשלטון, והוא מתגבר. לא רק הטרור. הממשלה הזו שוברת את כל השיאים השליליים שנקבעו כאן אי־פעם. הדולר, שקורס בכל העולם, שובר אצלנו שיאים. השקל, שחגג שנים ארוכות, קורס. הבורסה כנ״ל. מחירי השכירות בשיא כל הזמנים ויוקר המחיה מאמיר בלי הפסקה. הנתק מול יהודי התפוצות מתרחב לממדים מפחידים. הקרע בעם מעולם לא היה מסוכן יותר. כל זה, עוד בטרם מלאה שנה לממשלה.

התחום הביטחוני אמור היה להיות הצד החזק של הממשלה הזו. ובכן, הוא הצד החלש שלה. האוהל שחיזבאללה הקים בצד שלנו, עדיין עומד על תילו. ההרתעה הישראלית נשחקת בכל החזיתות. הטרור פורח. בקרוב, הממשלה הקיצונית ולאומנית הזו תגלה שידיה הולכות ונכבלות. הג׳יהאד שהכריזה על מערכת המשפט ימוטט את מעמדנו המשפטי והבינלאומי. מבצעים כמו ״עופרת יצוקה״ או ״חומת מגן״, שנהנו מהמטרייה האווירית המשפטית שהעניק בג״ץ, יהפכו לבלתי אפשריים.

יוזמות לגירוש משפחות מחבלים, הריסה סיטונית של בתים, ענישה קולקטיבית וכו׳, יהפכו את הצמרת המדינית והצבאית שלנו לחשופה לטריבונלים בינלאומיים בגין פשעי מלחמה. מי שיודע זאת טוב מכולם הוא נתניהו. זו הייתה הסיבה שכל חייו הפוליטיים הגן על מערכת המשפט בגופו. העובדה שגם עכשיו, כשכל זה עולה בלהבות מולנו, הוא לא מסוגל לעשות את המתבקש ולגדוע את המסע להחלשת מערכת המשפט שמנהלת הקואליציה שלו, מוכיחה שהוא לא כשיר לתפקידו.

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: עומר מירון /לע''מ)
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: עומר מירון /לע''מ)

לגבי איראן: שום דבר לא התחדש במעורבות האיראנית בטרור בישראל. איראן עושה זאת עשרות שנים. הדבר היחיד שמשתנה עכשיו היא כמות הכסף הפנוי שאיראן יכולה להפנות לדחיפת הטרור נגדנו. זה קורה כי האיראנים הגיעו להסכם לא רשמי עם ארה״ב, סוג של דיל שבמסגרתו הם הורידו את הרגל מדוושת הגז באשר להעשרת אורניום, ומקבלים בתמורה מיליארדים.

תסמכו על נתניהו שאם הוא היה עכשיו באופוזיציה, הוא היה כבר עושה סלט קצוץ מהממשלה הרופסת שמאפשרת לזה לקרות ולא מרעידה את אמות הסיפים. האמת היא, ששני ההסכמים עם איראן קרו במשמרת שלו. הראשון, בימי הנשיא אובמה, והשני, בימי הנשיא ביידן. הממשלה שהצליחה למנוע הסכם בין איראן לארה״ב הייתה הממשלה "הרופסת" של בנט ולפיד.

שלוחיו של נתניהו מתנפלים על מערכת הביטחון, על צה״ל, על השב״כ, על הרמטכ״ל, על אלוף פיקוד המרכז, בכל הכוח והשנאה שלהם. הוא בדרך כלל מתעלם. אתמול הצליח למלמל שהוא מגבה את כל אלה שפועלים נגד הטרור. מחיאות כפיים. ערב או שניים קודם, התנפל מישהו משופרותיו הנקלים ביותר על צה״ל במילים שלא היו מביישות את דובר הג׳יהאד האסלאמי. נתניהו כבר לא יכול לשלוט במפלצת השנאה.