זהו, זה קורה. ביום שישי הבא תפצח בתי הבכורה ירדן (שאני קורא לה פוצו) בקריירה חדשה כמורה וכמחנכת של כיתה א' בתל אביב.

האמת שהופתעתי מהמהלך שלה, אבל כמובן שתמכתי בה. היא למדה תקשורת ובהמשך קרימינולוגיה (רק כדי להבין איך המוח של אביה עובד...), אך לא האמנתי שהיא תבחר בהוראה. היא השקיעה שנה בהסבה של אקדמאים להוראה, עכשיו מפקידים בידיה 35־34 תלמידים נרגשים. אני מניח שהיא נרגשת לא פחות מהם, אולי אף יותר.

פוצו היא ילדת חופש, כמו אבא שלה. עם כל הניסיון שיש לי, ויש לי, בהתחמקות בלימודים החל מגיל ההתבגרות, היא לא הפסיקה לאתגר אותי. אני מכיר את תל אביב טוב ממנה, ידעתי תמיד היכן למצוא אותה, בדרך כלל בטיילת או בחופי הים, לפי תיק הגב שלה עם כלבים דלמטיים ורעמת השיער הבלונדי. היה לי קשר רציף עם הנהלת התיכון, גם עם השומרים שהיו אצלי על הפיי־רול כדי להתעדכן בדקה הראשונה שאבד קשר העין איתה. התגובה שלי הייתה מהירה אז, תמיד מצאתי אותה.

כמו אביה, היא לא הסתדרה עם מסגרות מחייבות, הייתה לה בעיה עם מרות של הצוות, אבל היום היא הצוות. נכון שהיא בגרה והתבגרה במהלך השנים, אבל נותר בה ואף התחדד האינסטינקט נגד עוולות. הילדה שלי רגישה לכל מה שקורה סביבה, אצלה בכיתה לא יהיו מעמדות, מלכי ומלכות כיתה, אפליות על רקע צבע עור, דת וכדומה. אני יותר ממשוכנע בסוגיה הזו.

היא אדם מכיל, אני באמת גאה בה. במקביל, זו התמודדות קשה, יש שיאמרו מפרכת, עם ילדים רכים בגיל 6, שיש להם הורים קשוחים שבטוחים שהצאצאים שלהם נועדו לגדולה, והמורה חייבת להכיר בנתון הזה. תנאי התשתית בבית הספר לא מבריקים בלשון המעטה, כמו ברוב בתי הספר בארץ.

הציבור מתייחס למורים בבית הספר היסודי כאל שמרטפים, ובודק במיקרוסקופ את תנאי ההעסקה שלהם, בעיקר את החופשות. אבל אף אחד מאיתנו לא מוכן לבלות שש שעות לימוד בכיתה עם ילדים. אין אפילו הכמות המינימלית של צוותי הוראה, שנדרשת לפתיחת שנת הלימודים.

במערכות החינוך של מדינות החברות ב־OECD מתייחסים למקצוע ההוראה בכבוד, בתחום תנאי ההעסקה. בכתריאליבק'ה, מתייחס משרד האוצר למורים כאל עבודה זמנית, בתום השירות הצבאי. 108 אלף שקל בשנה ברוטו, שכר מורה בשנים הראשונות, שווה ל־27 אלף יורו בערך. בייביסיטר בק"ק תל אביב שסיימה שירות צבאי, גובה 70־65 שקלים נטו לשעה ומשתכרת הרבה יותר ממורה, בלי מסים ושטויות אבל עם קצבאות של אבטלה והשלמת הכנסה עם תלוש שכר מפוקפק.

שום גורם שלטוני, כולל שר החינוך, לא מתייחס לשליחות הזו, לטפל בילדינו, ברצינות הראויה. במשרד החינוך עצמו יש מצבת עובדים עצומה, שמעיקה על תקציב החינוך, שהוא השני בגודלו בספר התקציב. מתישהו יצטרכו לעשות שם סדר, לצמצם את המנגנון, להפריט לחברות חיצוניות את הכנת תוכניות הלומדה בהתאם להתפתחות הילדים, שמגיעים דיגיטליים לחלוטין, לשנת הלימודים הראשונה בבית הספר.

פוצו שלי ועמיתיה לסגל ההוראה מתחילים ביום שישי הבא את הכנת המלש"ב של 2035. זה הסד"כ שצה"ל בונה עליו עתידית. כנראה שזה כבר לא יהיה צבא העם, אלא צבא מקצועי, נטול ערבים וחרדים, שמסתמך רק על חילונים וחובשי כיפות סרוגות.

הטכנולוגיה מתקדמת במהירות עצומה. הקניית ערכי למידה מותנית בהוראה, החל מהגיל הרך. חיילים בשנת 2035 יהיו דיגיטליים לחלוטין, סוג של רובוטים עם יכולת אלתור שתקל עליהם את ההשתלבות בשוק העבודה. מערכת החינוך חייבת להשתדרג במהירות הנדרשת.

אבל אלה מחשבות גדולות. אנחנו בהווה עכשיו. אני מאחל לבתי שתצליח בג'וב החדש. שכל תלמידיה יוכלו לזהות את כל הא"ב בסיום שנת הלימודים. כאשר אני הגעתי לכיתה א', כבר ידעתי לקרוא, אז שקעתי בספרים, לעתים יותר משלושה ביום, וקראתי עיתון יומי אחד כדי לזהות את כל המטכ"ל וחברי הכנסת, שאז לא היו אגם הדרעק, אלא שליחי ציבור. אני מאחל לפוצו שתלמידיה יקראו ספרים, בסוף כיתה ב', כדי שתהיה גאה בעצמה, כפי שהמורה סימה הייתה גאה בי. רק בכיתה ג' הפכתי לאימבציל, שסיים את כל ספרי הלימוד עד ערב ראש השנה, ומאז השתעמם בחצר בית הספר, אצל המורה נחמה.

זהו, פוצו, מעכשיו זה עלייך. את צריכה לגדל את הסטארטאפיסטים של שנות ה־40 של המאה הזו. משימה קשה, אבל יש לך היכולת, כי באת להוראה מבחירה. יכולת לבחור בג'וב אחר, אבל בחרת במה שנכון לך. שחקי אותה, את ווינרית שלא מוותרת, את הבת שלי.

אין כמו חקיקה אצלנו בכתריאליבק'ה. הנה החניוקים באים עם חוק בומבה לגבות: לפי סעיף 367 לחוק העונשין, המשדל קטין לצאת לתרבות רעה שלא בנוכחות הוריו ובאישורם דינו מאסר שישה חודשים. דייר אגם הדרעק ישראל אייכלר דורש להוסיף תיקון קטנצ'יק לחוק: "לעניין סעיף זה, הוצאה לתרבות רעה, הפיכה מאדם מאמין בתורה לכופר". אני כופר בתוירה של אייכלר ושאר החניוקים. אני גם מציע שבמקום מאסר שישה חודשים יהיה טקס סקילה, אחרי מלקות כמובן, כדי שהנאשם לא יטעה לחשוב שבליסטרא בראש ונגמר.

ומה יקרה להפך, אם אחד כמו החניוק אייכלר ינסה לשדל קטין חילוני לחזור בתשובה, מה נעשה בו? ניתן לו את עיטור האומץ של אלוקים, דירה של ארבעה חדרים עם נוף לים?

תם הטקס כאן, אבל אתם קינדערל'ך מסרבים לקבל את הגזירה. אז הנה כמה תופינים שאמורים לשכנע אתכם שנגמר, גם אם אתם לא רוצים להאמין.

איתמר בן גביר בראיון לחדשות 12: "הזכות שלי, של אשתי ושל הילדים שלי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. סליחה, מוחמד, אבל זו האמת, זכות החיים שלי קודמת לשלך".

אז מתברר שבר הסלטים עדיין פתוח, הגזענות הכהניסטית פורחת, וביבי זורח מנחת. זה רק עניין של זמן שעד שכוח ואגנר של בן גביר ימנע כאן תנועה חופשית של ערבים. אבל אומרים עליו שהוא התרכך, שהוא הוריד את התמונה של המחבל היהודי ברוך גולדשטיין מהקיר, שהוא עבר שינוי תודעתי. רואים.

עוד תופין מהמפקד העתידי של כוח ואגנר הישראלי: "פיגוע רודף פיגוע. עוד פיגוע הערב בדרום הר חברון, והממשלה הרעה והמנותקת הזאת שותקת. הגיע הזמן להודות שזה לא עוד מפגע בודד, זה גל טרור רצחני. הם קלקלו, התפשרו, נכנעו, אנחנו נתקן!".

הציוץ נכתב ב־15 בספטמבר 2022. חלפה שנה, הבדוקאי מנהל את המשטרה, אבל מתברר נכון לעכשיו כחסר יכולות מינימליות. למעט ציוצים ומשחק בטיקטוק, הוא כלום ושום דבר בענייני ביטחון. אבל בר הסלטים פתוח, בתיאבון.

אל"ם אליאב אלבז סיים את תפקידו כמח"ט בנימין, לשמחתם של ארגוני הטרור היהודי בגזרה. בטקס חילופי המפקדים בשילה הוא אמר את הדברים הבאים: "בשולי השוליים של ההתיישבות גדלו והתפתחו גם עשבים שוטים, אשר מתנהגים בצורה עבריינית, לא ערכית ומביישים אותי כיהודי".

צודק אלבז, רק ההגדרה של עשבים שוטים לא מתכתבת עם המציאות. אלה לא עשבים, אלה מטעים עצומים של טרור יהודי, בגיבוי ובתמיכה גורפת של חברי גועליציית האפסים, מטעמם של חברי אותם ארגוני טרור.

חדשות 12: חיילות במחנה 80 נדרשו להפסיק בזמן תורנות מטבח לשמוע מוזיקה ולשיר את השירים, לבקשתם של חיילים דתיים שהגיעו למטבח. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הנושא ייבדק ויתבצע חידוד נהלים.

כאשר אני שירתי בצה"ל, וכך גם בנותיי, בצה"ל היו פקודות, לא נהלים. שום פקודה לא התייחסה לשירת נשים. אני ער למציאות שלפיה אישה היא אורגניזם נחות בקרב הבאבא־בובות, אבל הגיע הזמן שהרמטכ"ל יודיע לאותם באבא־בובות שתורתם המאוסה אינה חלק מהשירות הצבאי, ושנוכחותם של אותם באבא־בובות אסורה בתכלית בכל שטח צבאי באשר הוא.

סמוצ'קנע גרנד־מייזר, הקומיסר של הכייסף הציבורי מטעם אלוקים שלו: "לא אשחרר כספים לרשויות המקומיות הערביות, עד שנוודא שיש פיקוח ובקרה".

זה רעיון נפלא, אבל מה קורה אצל ראשי הרשויות היהודיות? גם בשטחן של רשויות אלה יש פשע מאורגן ברמה גבוהה ומכובדת. האם בכל מעצר של ראש רשות יהודית בחשד של הטיית מכרזים לארגון פשע, או סתם עבריינים, הוא יעצור את התקציבים? לא נראה לי שזה יקרה.

עם ערבים אפשר לשחק, אבל יידעלך זה בייס, אז נותנים להם כל מה שאפשר. למשל, היישוב יצהר, שהוא חממת גידול לטרור יהודי שתוקף באכזריות מג"דים ומשליך בקת"בים? יקבל את כל המימון שאפשר להשיג. שם זה צו אלוהי.

שמחה רוטמן, שלדעתי הוא אחד מדיירי אגם הדרעק היותר מאוסים, עתר לבית המשפט נגד הפגנות נגדו בארץ ובחו"ל. יש לו זיכרון קצר. כאשר היה באופוזיציה, אלוקים שלו אישר לו לאמלל את ניר אורבך ועידית סילמן. ב־1 ביוני 2022 הוא כתב לאורבך: "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה... ניר, קח טיפ לחיים. אם אנשי מרצ מפגינים לך ליד הבית, אתה עושה משהו נכון. אם אנשי מרצ מתנגדים להפגנות מול הבית שלך, לך הביתה ותחשוב על מה שעשית".

לטיפוס המפוצל הזה אין דם בגוף ולא בושה בפרצוף. הדיון בעניינו יתקיים בתחילת השבוע, ואני מקווה שהעתירה תידחה. ואז אני מקווה שלא רק 430 איש יהיו בקבוצת הוואטסאפ שמוחים נגדו, אלא 4,300 ובהמשך עשרות אלפים.
שמחה רוטמן מתנגד לציבור השפוי, שלא מאמין שאלוקים הנחה את הציבור היהודי כאן להתנהג ולחשוב כחלאות. חובה לתת לו להרגיש מהי מחאה ציבורית.

טלי גוטליב, דיירת הזויה (לדעתי) באגם הדרעק נגד היועמ"שית: "דם הנרצחים על ידיה של הגברת מיארה! כך זה כשיש סמכות עם אפס אחריות. מול הסתה אסור לשתוק".

ומה עם ההסתה של גוטליב, חייבים לשתוק? למישהו יש אחריות על האישה הזו? יש לה יו"ר תנועה, שהוא במקרה גם ראש הממשלה. אם בנימין נתניהו תומך בדבריה, שיאמר זאת לציבור. אבל אם הוא מסתייג, כדאי שיאמר את לציבור, רגע לפני שמישהו ינסה לפגוע ביועמ"שית.

ניסים ואטורי, דייר באגם הדרעק ונזר הבריאה עצמה, בראיון לאולפן וואיינט: "יש לי איזה רעיון שאני עובד עליו. יחידות מיוחדות שהמשטרה צריכה להקים למלחמה בפרוטקשן. אולי שוטרים שקצת חוששים, לשים להם כובעי גרב, שלא יחששו משום דבר, שיילחמו מלחמה נחרצת בטרוריסטים, במחבלים ובפושעים, אלה ששורפים את מדינת ישראל. ולא אמרתי כמו אל סלבדור, אבל גם זה יכול להיות טוב".

אין ספק שוואטורי חייב להתמנות לראש אג"ם ותורה במשטרה. יש רק בעיה קלה, השוטרים ולוחמי מג"ב כבר חובשים כובעי גרב כמה שנים טובות. והאיש הזה, כסיל לכל בר בי רב, משתתף בדיונים ביטחוניים. מעניין אותי התאריך הרשמי שבו אגם הדרעק הפך לממלכה של כסילים חסרי מושג, שלא מפסיקים לקשקש על כל דבר ועיקר.

חדשות כאן 11: "למרות הצלחתה, ועל אף אמירותיו של שר החינוך יואב קיש, משרד החינוך הקפיא את התקצוב לתוכנית לימודי העברית בחברה הערבית. התוכנית תבוטל כבר בשנת הלימודים הקרובה".

אני מתייחס ליואב קיש כאל חסר ישע, שנקלע לסביבה שאינו מבין מה קורה בה. בקמפיין הבחירות הבא הוא עלול לצרוח שהחברה הערבית מסרבת להיטמע בציבור הישראלי, ושאפילו את השפה העברית מסרבים ללמוד שם.

לימור סון הר־מלך, דיירת ושליחת הטרור היהודי באגם הדרעק: "מערכת הביטחון והתקשורת אשמות בפיגוע בחווארה".
היא מצטיינת בניהול חקירה, אני מקווה שתתמנה לראש השב"כ.

יצחק קרויזר, דייר ושליח הטרור היהודי באגם הדרעק: "דורשים נקמה! דם יהודי אינו הפקר".
הוא חייב להתמנות לסגנה של סון הר־מלך.

דודי אמסלם, חבר גועליציית האפסים והאחראי על האטום בכתריאליבק'ה, מאיים על מערכת המשפט בראיון לגלי ישראל: "אני מכבד מאוד את בית המשפט העליון, אנחנו רוצים מוסד חזק. היום המוסד הזה חיסל את הכנסת. אני אומר באופן חד־משמעי, בג"ץ נמצא בניגוד עניינים חמור. הוא יודע את זה, וכל הציבור יודע את זה. אם בג"ץ יפסול חוק יסוד, מדובר בעבריינים. גם שופט, אם עובר על החוק, דינו להיות מועמד לדין. בג"ץ החליט בשנים האחרונות שהוא מעל החוק. באו כאן אנשים יהירים, שמאז 1977 אוחזים במוקדי הכוח".

דודינק'ה, מאז 1977 הימין היה בשלטון 37 שנים. למה אתה לא לומד את העובדות, לפני שאתה מדבר שטויות? העליון לא חיסל את אגם הדרעק, אלא הדרעק חיסל את המוסד המיותר הזה, בגלל ואולי בעיקר בגלל טיפוסים כמוך, שעסוקים בהסתה, בגזענות נגד כל מה שזז. אתה לא הרסת רק את אגם הדרעק, אלא גם את הציבוריות הישראלית. אם טיפוס כמוך מתמנה לאחראי על מדיניות האטום בישראל, זה סוף דבר. מעולם לא מונה ליצן לתפקיד שדורש אחריות ועמימות בכל משפט.

מירי "המחוננת" רגב, בתגובה על הפיגוע בחווארה בשבת: "התוכנית שהתחלתי לפני שנתיים בכביש עוקף חווארה נעצרה על ידי הממשלה הקודמת".

כנראה שאין למחוננת שבוע אחד שבו היא לא משקרת. הכרוניקה מגלה שמרב מיכאלי, כשרת תחבורה, מעולם לא עצרה את העבודות בכביש העוקף, ומשרד התחבורה המשיך לממן את סלילת הכביש לפי המתווה שקדם לכניסת מיכאלי למשרד. קשה לי להגן על מיכאלי, אבל מה שעושה המחוננת זו הסתה, שקר, הונאת הציבור. חוץ מזה, ממש כלום.

ממשלת אוקראינה, במסר חד־משמעי לראש הממשלה נתניהו: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל".

ישכוייח לוולודימיר זלנסקי, שהבין מיד שהפוליטיקה דרעק שלנו עובדת רק בסחיטה באיומים. נראה אם נתניהו יאמר לחניוקים: "השנה אין טיול לאומן, חוגגים את ראש השנה בארץ". איך כל העוילם־גוילם קולט שאנחנו מתקפלים באיום הראשון, א־מחייה.

התגייסות של מאות באבא־בובות מהציונות הדתית למען עמירם בן אוליאל, שרצח משפחה בדומא. בין החותמים על העצומה גם באבא־בובות מובילים כמו מדן, רימון, הגר, שרקי ונוספים, שדורשים את העברת בן אוליאל לאגף תורני.

זה רק עניין של זמן עד שאותם באבא־בובות - שחלקם תמכו בדין רודף ליצחק רבין הי"ד - יחתמו על עצומות לשיפור תנאי המאסר של רוצחו, יגאל עמיר. הרי אחים אנחנו.

שלמה קרעי, חבר בגועליציית האפסים, בערוץ 14: "ההיסטוריה תשפוט את שר הביטחון והרמטכ"ל. אנחנו לא מדינה של גנרלים. לשלוח הביתה, לשלול פנסיה תקציבית, כך עובדים על מרד של גנרלים במדינה דמוקרטית. ככה זה צריך לעבוד".

יאללה בסדרררר, שישלול וישלח הביתה. הבאבא־בובה מאזוז יעזור לו למלא את התקנים בצה"ל בהרבה גנרלים מהישיבות. יואב בן צרויה עוד פנוי? אפשר לתת לו איזה ג'וב? אלוהים, איפה אתה? איך אתה מתיר לכסיל הזה להיות מחוקק כאן? אומנם אגם הדרעק, אבל דחילק יש גבול לכל תעלול. מתי ההיסטוריה שופטת את האיש הזה?

אלמוג כהן, דייר באגם הדרעק, בראיון בקשת 12: "העם הוא הריבון, לא 15 שופטים, שלצערי לא מייצגים את האוכלוסייה, כי לא מצאו מרוקאי". שופטת בית המשפט העליון גילה כנפי־שטייניץ היא בת לשני עולים ממרוקו. אבל היא נשואה ליובל שטייניץ, אשכנזי נעבעך, אז כהן לא סופר אותה. אולי הוא גם לא יודע על קיומה, כי בעת שמונתה הוא היה עסוק בהכנת בלילה לפנקייק במסעדה בניהולו.

האוכלוסייה בישראל כוללת עולים יהודים מ־113 ארצות, כולל 23 מדינות ערביות ועוד מדינות מוסלמיות. למה הוא מתעקש רק על מרוקאי? מה עם זכות הייצוג לעולים מהמדינות האלה? אבל למה אני מבזבז את זמני עם האיש הזה? אולי כי אני טומטום שלא יודע לנהל את זמנו.

ינון מגל, מאכער שמאוהב בנתניהו, בתוכניתו בערוץ 14, על ההפגנה בקפלן במוצאי שבת: "לקפלן הגיעו, לפי מקור בכיר ברשויות האכיפה, גג 7,000 איש".

חחח... אולי המקור הבכיר לא למד לימודי ליבה וחלש בספירה, קורה. היו שם עשרות אלפים מפגינים, אין לי את המספר המדויק. אבל כדי לעשות צעד של שלום עם מגל, אני אלך על אובר/אנדר 327 מפגינים, כולל עובדי הבמה והשוטרים. הנה, התקדמנו.

איתמר פליישמן, סנג'רו של מגל ב"פטריוטים", מצהיר קבל עם של ימנואידים: "יאיר לפיד צייץ שלושה ציוצים מאז צאת השבת, שום דבר על הפיגוע".

אתר "בודקים" בדק ומצא ציוץ של לפיד: "את השקט של שבת הפר פיגוע קטלני ומתועב בחווארה. שני נרצחים, אב ובנו. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה ולחברים בשעתם הקשה. כוחות הביטחון ישיגו את המחבל הנתעב ושולחיו. בטרור יש לטפל ביד קשה, בהתמדה ובנחישות".
הציוץ של לפיד פורסם בשבת בשעה 17:50, הפיגוע קרה בשעות הצהריים. אבל פליישמן לא סופר את מה שקורה לפני יציאת השבת, כי ערוץ 14 לא פועל בשבתות ובחגים.
והערימה הזו של הפטריוטים קוראת לעצמה תקשורת ערכית. אפילו טיפשורת הם לא.

זהו זה, קינדערלך של שבת. יש לכם כאן מספיק חומר לחשוב אם יש לנו כאן סיכוי למדינ'ע. אתם הרי יודעים שאין סיכוי, אז תיהנו ממה שיש, כי או־טו־טו זה נגמר.