הבוקר זה מתחיל. אם ירצה השם, השוטר והשופט, תיפתח כאן שנת הלימודים. בסדר, לא כל התלמידים ישובו לסטאלג של בתי הספר, כי לבלרי האוצר עוד לא סיימו לספור כמה לירות סוריות דפוקות הם ייתנו למורים בתיכונים. הייתה להם הצעה יפה של 1,000 שקל תוספת שכר לחודש, שתתפרש על שש שנים. עם התוספת הנאה הזו יוכלו המורים לבשר לבני ובנות הזוג: קיבלנו מתנה מהמדינ'ע ששווה בנטו לשני קילו בשר טחון. הקציצות חוזרות הביתה, איזה כיף?

"חייב לנזוף בשרים": נתניהו ייכנס לעימות מול שותפיו?
לאחר התקרית הדיפלומטית עם לוב, סמוטריץ' פתח חזית עם ביידן וארה"ב

הצדיק שלי פותח את כיתה ו'. הוא ממש לא מאושר מחידוש הלימודים. הוא יושב לידי, מרים את ידיו למעלה ואומר: "אלוהים, אם אתה אתה אוהב אותי, אז תדאג שתהיה שביתה, כדי שלא יהיה בצפר". כן, אני מגדל מדען בהתהוות.

בחודש השני של חופשת הקיץ הוא גילה את הלילות הלבנים, שבהם הוא משחק וצופה בטלוויזיה, מבשל לעצמו כנפיים ונקניקיות בנינג'ה, וחי את החיים. בשבע בבוקר הוא מעיר אותנו, ואז הוא מתפנה לשנת היופי עד שכיפוש חוזרת מהעבודה ומעירה את הצדיק בעדינות, כי הוא קם עצבן אם זו לא יקיצה טבעית, כמו אבא שלו.

אני חוויתי כמה עשרות שנים של לילות לבנים, אז אמרתי לכיפוש שאני מזהה סימפטומים שליליים, כי הוא מזכיר לי אותי. "מאמי, אין מה לעשות", היא פסקה, "ביררתי עם חברות, אצלן זה אותו דבר. ככה זה ילדים היום".

אני לא מחבב "מחקרים" שמבוססים על קבוצת מחקר של חברות. כל ילד הוא אדם בפני עצמו, לא מעניין אותי מה קורה בבתים אחרים.
המשכתי להשקיף על המצב בדעה מייעצת. ראיתי שכיפוש נכנסת לתסמונת של דאגה. בשבוע האחרון היא גיבשה דפוס פעולה, ואז התחילו הקרבות בשטח בנוי החל מהשעה שמונה וחצי בכל ערב. "גיא, לאמבטיה ולישון. אני מזהירה אותך, אתה לא נוגע בשום דבר מתוק. אתה שותה רק מים".

אבל הצדיק לא פראייר של אף אחד, הוא לוחם מלידה. "אמא, אל תגידי לי מה לעשות. אני עוד לא עייף. תכיני לאבא לאכול ותראי טלוויזיה. את לא רגועה, תרגיעי". ואז זה מתחיל. כיפוש מפגינה כוח מתפרץ של אצנית כדי לתפוס אותו, אבל הוא הרבה יותר מהיר. הוא גם קופץ על השולחן והספות במהירות, תוך כדי צחוק מתגלגל: "את לא תצליחי לתפוס אותי".

אני צריך לאכול ולצפות בספורט בטלוויזיה, אז אני נזכר במשפט מהסרט "עיניים גדולות", כאשר אורי זוהר ואשתו מגיעים לבדוק דירה בתל אביב. בעל הדירה לא אוהב את הסצינה וזועק: "שקט, בבקשה". אז גם אני צועק: "לכו תריבו בחדר. אין לי סבלנות אליכם".
אלא שאז כיפוש מזהה קורבן נוח, שזה אני: "מאמי, אם אין לך מה לתרום, אל תתערב. אתה צריך לתמוך בי". אבל אני הרי הזהרתי אותה בתחילת המגיפה של החופש הגדול שזה מה שיקרה, מה שקורה עכשיו.

הילד לכאורה נכנע, נכנס לאמבטיה בפעם הרביעית באותו יום ושר לעצמו שירים. "כיפוש, תעברי לשוחד", אני מציע לה. "תקני לו משחקים בטלפון. הוא ישחק ויתעייף". היא לא אוהבת את הרעיון. "מאמי, מה אתה רוצה שיקרה הלאה, בפתיחת שנת הלימודים? שאני אקנה לו כל ערב? זו לא שיטה. תשאיר לי, אני יודעת איך לטפל בזה".

"יאללה, בסדרררר, רק תעבירי את זירת הקרב לחדר של גיא. אני צריך פה שקט".
היא התחילה בהיערכות - חסימת הורים בסלולרי ל־20 דקות מאוחר יותר, ואיסוף כל השלטים של הטלוויזיות בבית. לי היא השאירה רק אחד, ואת השאר החביאה. "בחיים הוא לא ימצא אותם. אני יותר מתוחכמת ממה שאתה מעריך אותי".
אפילו לא עניתי. הוא סיים עם האמבטיה, לקח את הסלולרי שלו והלך לחדרו. אחרי 20 דקות הוא הופיע שוב בסלון. "שחררי לי את החסימה, אמא, אחרת לא תישנו כל הלילה, כי אני לא אפסיק לדבר מהמיטה".

"גיא, תיזהר ממני".
"אמא, את לא מפחידה אותי, סבבה?"
ואז הוא פנה אליי. "אבא, תגיד לה שיש לי עוד הרבה אנרגיה, אני לא יכול להירדם. תגיד לה, למה אתה פוחד ממנה? אתה יותר גדול וחזק ממנה, אז תגיד לה שאתה קובע".

התפוצצתי מצחוק על התפיסה שלו את האנושות. "גיאצ'ו, תקשיב לי. אם אתה נרדם בעוד עשר דקות, מסתפר מחר לתספורת קצוצה ומוריד את הפוני הטיפשי הזה, אני קונה לך את המשחקים שלך בטלפון ב־99 שקל. הולך?"
"200 שקל, אבא. להסתפר זה קשה לי. אני אוהב את הפוני".

לפני שאמרתי בסדר, כיפוש התערבה. "אבא אמר 99 שקלים, אני לא נותנת שקל יותר. תחליט הרגע. שמעת אותי, הרגע".
"בסדר, אבא, 99 שקל, אבל אתה קונה לי ברגע שאתה מתעורר".

הסכמתי, קניתי שקט וחופש, אין מחיר לחופש. הוא נרדם בתוך חמש דקות. כיפוש הלכה לבדוק אותו במיטתו, ודיווחה שהוא ישן כמו מלאך. "מאמי, ראית איך טיפלתי במשבר? אתה היית מסכים ל־200 שקל. כסף בשבילך זה אוויר, גיא יודע את זה. הוא מזהה את החולשה שלך".
בשבע בבוקר גיאצ'ו התעורר. הוא התקרב בשקט למיטה, כמו ברדלס.

הצמיד את פיו לאוזני ואמר בלחש: "אבא, אני קונה. אתה מאשר, כן?". אישרתי. שתי דקות מאוחר יותר הוא כבר רב עם היוטיוברים בטלפון, עם קללות שאני לא מכיר. אני לא מחנך גדול, אבל אני פרגמטי. חובה לנצח במלחמה הכוללת, את הקרבות על אינצ'ים אני משאיר לפילדמרשל כיפוש.
 
היה לנו שבוע מגניב כאן בכתריאליבק'ה. מצד אחד, חיסלנו את יחסינו עם לוב בשלב הפורפליי, כי מישהו במשרד החוץ רץ לספר לחבר'ה שאנחנו לקראת יחסים מלאים, בהסכמה כמובן, בלי להבין את המהות של העולם הערבי בכלל ולוב בפרט. מצד שני, התפלאו כל הפלבאים בכתריאליבק'ה, איך הסעודים לא ערפו את ראשיהם של 128 נוסעים ישראלים שנחתו בג'דה בגלל תקלה טכנית במטוס של אייר סיישל.

אנשים לא מבינים שסעודיה בשלב של הפיכה למעצמה אזורית, גם אם אוכלוסייתה שווה שליש ממצרים, 40% מאיראן ו־40% מטורקיה. סעודיה משקיעה מאות מיליארדים כדי לקבל הכרה מהמערב. בית המלוכה שואף לארח מונדיאל ב־2034, הם מארחים כבר מרוצי פורמולה־1, הם קונים את כל כוכבי הכדורגל בעולם. כסף הוא הבעיה האחרונה של הסעודים. אז אם מישהו חשש מתקלה באירוח הנוסעים בישראל, הוא טומטום מלא־מלא.

אבל הטמטום אצלנו מתחיל לקבל מאפיינים של מכנה משותף, חוצה מגדרים, אמונה דתית, דעה פוליטית - בקיצור בכל תחום. למשל, ביום רביעי חפצו כמה טיפוסים לקיים פולחן דתי בקבר יוסף. בא להם כזה. אז צה"ל, שמזמן הפך לחברת שמירה של הטיפוסים האלה, שלח יחידה מובחרת לאבטח את המתפללים בפולחנם.

מ"פ באגוז, הקשר שלו ולוחם נוסף נפצעו בדרגות שונות, כתוצאה ממטען שהוסלק לפני הגעתם לשטח. זו המהות של צה"ל? להתחפש לכוח אבטחה בשביל תפילות? אין לסיירת משימות קצת יותר חשובות, או אימונים למשל? בעוד כמה ימים הנהגת איו"ש ונציגיה באגם הדרעק יבקרו את אלוף פקמ"ז, יהודה פוקס, ואת המח"טים של הכוח העצום בגודלו שמאבטח את המתנחלים. הם לא יהיו מרוצים מתנאי השירות של צה"ל, ההגשה והאירוח.

מאז 1967 לא הייתה נוכחות גדולה יותר של צה"ל שנועדה לאבטח את המתנחלים, שההנהגה שלהם עדיין מייבבת ורוצה עוד ועוד, ובין השאר גם למנות מפקדים שהיא חפצה ביקרם.

הכל כאן מופקר מהיסוד. הנה כמה בונבונים לשאבעס קוידש שמסבירים את המצב. משרד הפנים: "החוף הנפרד וחוף הילטון בתל אביב אסורים לרחצה, בעקבות המלצת משרד הבריאות. ההמלצה מתבססת על תוצאות חריגות בבדיקת איכות מי הים".

זו הודעה שחוזרת על עצמה כל יום בחוף אחר, או בכמה חופים. יש לנו רצועת חוף של 207 ק"מ מראש הנקרה עד זיקים, 14 ק"מ נוספים בים האדום. מדוע חייבים להשתמש בים להזרמת שפכים, פסולת תעשייתית שמסוכנת לאדם ועוד חולירע יאסנה? ממש חייבים אצלנו שמי הים יהיו זהים למי ביוב?

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מתנער מכל אחריות פיקודית לאסון בהר מירון, שבו נהרגו 45 גברים וילדים. "במשך שנים היה נוח לממשלות ישראל לא להתעמת עם מגזר רב כוח והשפעה בממשלה". הלו, קובי, אתה גורם האכיפה הראשי והיחיד בשטח. אם בהכנות להילולה זיהית שקיימת סכנה ברורה ומוחשית, היית חייב ליידע את הציבור שהמשטרה בפיקודך לא יכולה לאפשר עליית מאמינים להר. אתה אחד מהאחראים העיקריים לאסון, גם אם אתה מסרב לקחת אחריות.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך הותקפה ביום שלישי בידי חרדים שהג'מעה שלהם קוראת להם סיקריקים, בעת שהגיעה לחנוך כיתות לימוד. מכוניתה יצאה מכלל שימוש, והיא נאלצה להמתין לחילוץ משטרתי.

הבחירות המוניציפליות בעיר מתמקדות, כרגיל אצל יידעלך, סביב חלוקת הכסף לכל דורש. נכון, לא ירו בה, אבל לא שמעתי את סמוצ'קנע גרנד־מייזר מודיע על הפסקת העברת כספים לבית שמש. ארגוני פשע יהודיים זה לא ארגוני פשע ערביים. לא נוקטים נגד יידעלך אמצעים. גם אם ייעצרו כמה עבריינים, לא יקרה כלום. הבאבא־בובות יפעלו לשחרורם.

פרסום של חדשות 12: השר מאיר פרוש פנה לשגריר אוקראינה בישראל בבקשה לבטל את האיסור שהוטל על כניסת אליעזר ברלנד, עבריין מין, לאומן. פרוש פנה גם לבית משפט מנהלי באוקראינה, שדחה את הבקשה.

מה נסגר עם החניוקים בממשלה? יעקב ליצמן מגן על מלכה לייפר, שנידונה ל־15 וחצי שנות מאסר, אחרי שהורשעה באונס תלמידותיה באוסטרליה. יעקב טסלר מתערבב בחקירת אביו, שחשוד באונס של תלמידי ישיבה, ועכשיו פרוש. חבל לי על הציבור החרדי שאלה מנהיגיו, שמטילים דופי נורא בכל החברה החרדית.

ניסים ואטורי, דייר באגם הדרעק ואחד מהכסילים הגדולים (לדעתי) באגם הדרעק לדורותיו, מפרסם הודעת תמיכה בשר החוץ: "אלי כהן, שר החוץ הכי טוב שהיה כאן".

אני מאוד מקווה שוואטורי נכנס לרשימה השחורה של הגברת, שגם בעלה היה שר החוץ. ואיני מתכוון למשפחתו של אבא אבן ז"ל למשל.
העיתונאי העצמאי ישראל פריי פרסם קליפ וידיאו, שבו נראה מתנחל חמוש ברוס"ר מאיים על ילד פלסטיני בן 6 שבוכה מפחד. הילד היה אחד מהרועים של עדר כבשים בסמוך לח'אן אל־אחמר.

אחיותיו של הילד שנזעקו לסייע לו נעצרו בידי המשטרה. הממשל האמריקאי מונע מישראל לפנות את ח'אן אל־אחמר, אז ארגוני טרור יהודי ממררים את חייהם של רועים, ילדים, ומתפללים לטוב. ילד שבוכה בגיל 6, כי מתעללים בו, עלול להיות מוחמד דף בעוד 15 שנה. זו הציפייה שלנו מהילדים הפלסטינים? כי מהטרור היהודי אין לי ציפיות, הם נתמכים על ידיי ממשלת ישראל. הם בייס קדוש.

רדיו קול ברמה: "עשרות טירונים חרדים מתלוננים על מחסור חמור בירקות, בשר ודגים בכשרות מספקת. לטענתם, הם ניזונים בעיקר מלחם עם שוקולד וזיתים".

האמת, לא נעים. אבל גם לחילונים ביחידות השדה יש בעיות עם מזון הולם. זה נופל על ההורים שידם משגת, והם דואגים להשלמות מזון ליחידות, בדיוק כפי שנעשה עם השלמת ציוד אישי לחיילים. בזמני כחייל, הייתה לצה"ל סמכות כשרות אחת, וזהו. בלתי אפשרי לספק מזון לכל חייל בהתאם לדרגת הכשרות שתספק אותו. צה"ל זה לא בית שמש, מודיעין עילית ו/או בני ברק, עם פלגים שונים והכשרים שונים. זה צבא, לא קייטנה.

צביקה פוגל, תא"ל (במיל') ודייר באגם הדרעק, בראיון לקול ברמה: "היועמ"ש (גלי בהרב מיארה) לממשלה מהווה איום קיומי לעם היהודי במדינת ישראל".

בימין לא קוראים לאמירה הזו הסתה. בעוצמה יהודית זה נהוג. אם מאן דהוא ינסה לפגוע ביועמ"ש, פוגל ומנהיגו איתמר בן גביר יגדירו את העבריינים כשוליים. ככה זה בימין. גם מההסתה לרצח יצחק רבין הי"ד הם מתנערים בעקביות כבר 28 שנה. חברת מטאו־טק פרסמה תחזית מטאורולוגית לחורף הקרוב. "לפי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו אוקטובר ונובמבר וחודשי החורף דצמבר וינואר צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב־שנתי".

במדינ'ע מתוקנת מתייחסים לפרסומים כאלה ברצינות הנדרשת. מנקים את בורות הספיגה, דואגים למנהרות הרכבות והמכוניות, שוטפים את הכבישים מסחל'ה שמנוני שנגרם בעונת היובש. בקיצור, נערכים לצמצום פגיעה בנפש. אבל כתריאליבק'ה אינה מתוקנת, כאן עובדים על נסים. אני כבר בונה לעצמי סרט בראש על תחנות הרק"ל התת־קרקעיות שיהפכו לאגמים קטנים, וגונדולות יחלצו את הנוסעים שנתקעו בהן. כי בהיערכות אנחנו חלשים, אבל באלתורים אנחנו צ'מפיונים.

הטליבאן אוסר על נשים לבקר בפארק הלאומי של אפגניסטן. "לצאת לטיולים זו לא חובה לנשים", הודיע שר המידות באפגניסטן מוחמד חנאפי. מעניין מתי ההנהגה החרדית תאמץ את דפוס הפעולה הזה גם אצלנו בק"ק ישרואל. נשים כבר נשלחות לירכתי האוטובוסים, עוד מעט גם ברכבות ובמטוסים של החברות הקדושות שלנו. אל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

מיכאל שמש בכאן 11: "גורמים שנחשפו להתרחשויות במשרד ההסברה של גלית דיסטל אטבריאן מדווחים על שיחות של צעקות במשרד. לטענת אחד הגורמים, השרה נוהגת להודיע לעובדיה כי הם אשמים בכישלונותיה. "אתם מכשילים אותי", זה משפט שחוזר על עצמו. "אתם גרועים, לא יודעים לעשות שום דבר, בגללכם אני נראית בדיחה".

חשוב לציין שניסיונה הניהולי של שרת ההסברה כולל ניהול חנות בגדים וכתיבת ספרים. לא בדיוק הכישורים שנדרשים במשרד ממשלתי.
חדשות 12: בבית החולים שניידר בפתח תקווה הורתה ההנהלה לרופאים להסיר סטיקרים וסממני מחאה נוספים נגד ההפיכה המשטרית. הרופאים אמרו בתגובה: "אם מסירים את הסטיקרים, אז שיורידו גם מזוזות".

דמוקרטיה במהותה. הצעד הבא בבתי חולים עלול להיות דרישה מנשים להגיע בלבוש צנוע, וגברים יידרשו להגיע עם כיסוי ראש. כמובן שיהיו צוותים שיטפלו רק ביהודים אמוניים. ליהודים שהם פארש לתפיסת האמוניים, יהיו תורים נפרדים.

הרכבת הקלה שלנו מתבררת כאירוע משעשע. כרגיל תקלות חשמל, וגם המחשב הפסיק להיות קדוש - והשבית את תנועת הרכבות בגלל התרעה על שריפה. זה מצחיק כל עוד אין אסונות, ומטבע הדברים - גם אלה יגיעו. אבל יסבירו לנו שאלה חבלי לידה של הרק"ל. אגב, השבוע היא מושבתת ליומיים משבעה, אבל עדיין שומרת שבת. איזה יופי של קדושה.

חדשות 12: ראש עיריית ירושלים משה ליאון ארגן חניה בחינם ברחובות העיר למקורביו, היועץ עופר איובי ומנהל מטה ארגון העובדים טוביה טוקר. סידור נוח באמצעות מתנה קטנה. הרי כל החיים זה תן לי ואתן לך. ואם השלטון המרכזי רקוב, אז מדוע שהשלטון המוניציפלי יהיה שונה?

זהו זה, קינדערל'ך. עוד פיגוע טרור קטלני היה אתמול, עוד משפחה הצטרפה לשכול. זו המציאות. העתיד לא נראה טוב יותר אם אדם בן 41, אב לחמישה ילדים, הופך ברגע למחבל רוצח. הוא לא היה מוכר למערכת הביטחון. יש באיו"ש מיליוני תושבים פלסטינים שאינם מוכרים למערכת הביטחון, ושאין להם אופק לחיים תקינים.