בהנהלת יד ושם יושבים אנשים מכל הקשת הפוליטית. למשל – אני ח"כ לשעבר, איש הליכוד, וממולי – הח"כית לשעבר קולט אביטל, אשת מרצ. הנהלת יד ושם היא מופת לאחדות מטרה ולדבקות במשימה - להנציח ולזכור את ששת המיליונים, שגם ביניהם היו מכל העדות, מכל המפלגות, מכל הדתות, מכל הקהילות, מכל המגדרים. הגרמנים הנאצים לא הבחינו בין יהודי ליהודי.

בהנהלת יד ושם מתנהלים דיונים למופת, ונעשים כל המאמצים כדי להעביר לתודעה העולמית את מסר השואה, הלחימה וההקרבה, להילחם בתופעת ההשכחה, ההדחקה והעיוות, להזהיר מפני אנטישמיות חדשה - והפוליטיקה נמצאת מחוץ לחדר הישיבות. כחבר בכמה דירקטוריונים, איני מכיר התנהלות כה מופתית כזו שמתקיימת ביד ושם.

הנהלת יד ושם היא סמל לפעולה מאחדת, המתעלה מעל לחילוקי דעות מן הסוג שקורעות היום את העם. בראש ההנהלה מכהן דני דיין, בית"רי, מתנחל, שהיה קונסול ישראל בניו יורק, הצטרף לתנועתו של גדעון סער, ואכן היה מינוי פוליטי.

אבל הפלא ופלא – מסתבר שמינוי פוליטי יכול להיות ראוי ומוצלח ביותר! דני דיין מוכיח זאת בכל פועלו המסור וחסר הפניות. הספקות שהיו לי בתחילת הדרך נמוגו עד מהרה. זה כשנתיים שאני רואה אותו בפעולה יעילה, במאמץ לגיוס משאבים שכמותו לא היה בעבר. יחד עם המנכ"ל המעולה תא"ל (במיל') צביקה פייראייזן, ובתמיכת חברי ההנהלה הציבורית - העלו את המוסד הקדוש הזה על פסי ניהול הראויים לכל שבח.

מה לפתע מצא לנכון שר החינוך, ידידי יואב קיש, להעלות תוך כדי עיסוקו האינטנסיבי המוצלח לפתיחת שנת הלימודים, טענות קנטרניות נגד ניהול יד ושם ונגד דני דיין באופן אישי – אינני מבין. על כל אחת מטענותיו הוא קיבל מענה הולם, לא מתנצל, אבל טעם מר נשאר בפה בגלל ההתערבות הגסה הזאת, ואולי על עוד טענות שכולן עורבא פרח.

האם גם את יד ושם יהפכו לכלי משחק פוליטי? זה המוסד היקר לכולנו, שמסמל אחדות סביב האסון הנורא ביותר שפקד את עמנו? הלוואי והמחנות הנִצים בעם ילמדו מיד ושם את לקחי הפירוד, ינהלו ויכוחים כראוי במדינה יהודית ודמוקרטית, בלי לסכן את קיומה, בלי לכרות את הענף שעליו כולנו יושבים.

אני פונה לשר החינוך: בוא לביקור עבודה ביד ושם. אל תערער את בסיסו המאחד, אל תזיז באמתלות שווא את היו"ר, אל תפגע בהנהלה המשקפת את כל חלקי הציבור. יתר על כן, הגדל את התמיכה הנחוצה לו ולכולנו, בוודאי בתקופה קשה זו. תן ליד ושם למלא את שליחותו החיונית, הקדושה!