מה קרה? לשעה קלה האמת העזה פנים, תפסה אומץ והפציעה לזירת הפוליטיקה בישראל. מרוב הלם והפתעה, נעו אמות הספים, הפוליטיקה והפוליטיקאים הזדעזעו. מה קרה? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר משפט קצר שבלי כוונתו חשף את העובדה ואת האמת שהוא חילוני גמור, לא מאמין באלוהים.

העיניים נשואות לירושלים: בג"ץ דן בהרכב מלא בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות
לכבד כל פסיקה? בצל הדיון ההיסטורי בבג״ץ: זה מה שהציבור חושב | סקר 103FM

חבר הכנסת ישראל אייכלר הצהיר ושיווק בכוונה תחילה וביודעים כמה משפטים שחשפו את העובדה ואת האמת שהוא אנטי ציוני קיצוני, לא מאמין במדינת ישראל. חומת השקר והנכלוליות של הפוליטיקה בישראל נפרצה והאמת הבליחה לעין כול. לא להרבה זמן אבל מספיק להצית גל של תגובות זועמות. זה לא קל ולא פשוט להתעמת פתאום עם אמת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ש"הקב'ה לא תמיד הגן על יהודים". מה קרה? זה מה שהוא מאמין. למה אסור היה לנתניהו לומר את זה. אביו של ראש הממשלה, פרופיסור ומלומד, היה אתאיסט גלוי, מוצהר וגאה. נתניהו הוא אתאיסט נחבא. מסתיר עובדה זאת ממניעים פוליטיים שאוכפים עליו התחשבות בתמיכה של מפלגות חרדיות וראשיהן. 

מיליונים של ישראלים מוכנים לחתום על ההצהרה האפיקורסית של נתניהו. ישראל אייכלר, שמייצג בכנסת את חסידות בעלזא, הגיב מיד ומתוך נהמת לבו ליגלג, גידף, רמס את הציונות, ביטל במחי כמה משפטים את ההיסטוריה ושם ללעג וקלס את מעמדה של מדינת ישראל. אייכלר פשוט הביע דעה והשקפה שלהן מסכימים בלב מלא אלפי חסידים, נאמני אדמורי'ם בישראל. אייכלר פשוט אמר את האמת המקובלת, הרווחת והמעוגנת בעולמם של חרדים וחסידים בישראל.

שיק, מיקוניס, שרים וחברי כנסת קיבלו הלם. פתאם התחוור להם שהשותפים שלהם לקואליציה ולממשלה הם שונאי ואנטי ציונות, כופרים בהיסטוריה הציונות, אינם מכירים בישראל כמדינה עצמאית. האמת קשה לעיכול. הפוליטיקה בישראל איננה סובלת אמת. זאת ישות, הוויה, מצב בלתי נסבלים.

בנימין נתניהו מציג את הפרויקט של ג'ו ביידן לחיבור המזרח התיכון והאיחוד האירופי במסילות רכבת. צילום: לע"מ

מה שקרה זה, שראשי ומנהיגי המפלגה 'יהדות התורה' גילו שהאיש, הפוליטיקאי, ראש מפלגת הליכוד שהם תומכים בו, אוהדים אותו וסוגדים לו במסירות ונאמנות חסרי מעצורים, הוא כופר. אפיקורס. לא סתם. אלא אחד שאינו חושש, בשעת הצורך, להביע בגלוי את עובדת היותו פורק עול הדת והאמונה. מעניין, שראשי 'יהדות התורה', משה גפני ויצחק גולדקנופף נמנעו מתגובות גלויות נגד דברי הכפירה הבוטים של ראש הממשלה. אפשר להבין מדוע.

משה גפני הוא שמוביל, מזין ומעצים מזה שנים את התמיכה הגורפת, הבלתי מסוייגת בבנימין נתניהו. גפני הפך את התמיכה הזאת לסגידה לנתניהו. מי שהתחרה עם גפני בגילויי הסגידה בנתניהו היה חבר הכנסת והשר לשעבר יעקב ליצמן. יורשו גולדקנופף הוכיח מיד את עצמו כמעריץ מכור, כנכנע מוחלט לראש הממשלה. ראשי 'יהדות התורה' הפכו את נתניהו לאלהים אחרים. פתאום הם חוטפים מהאלהים שלהם אימרה אפיקרוסית.

גפני וגולדקנופף שותקים כי הם כנראה בהלם. מה שצריך היה לקרות, שבתגובה להצהרה בוטה כזאת מפי ראש ממשלה המכחישה את קיומו של הקדוש ברוך הוא, 'יהדות התורה' צריכה הייתה להחליט ולהודיע על פרישתה מהקואוליציה. אבל זה לא יקרה. האמת שראש הממשלה ביטא ושחבר הכנסת אייכלר הביע היא קצרת-חיים. היא לא מתאימה כל כך לפוליטיקה ולפוליטיקאים בישראל.