בין הדרישות האמריקאיות שעולות לקראת האפשרות שישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית בלי ויזה יש גם רעיון כזה: שפלסטינים בעלי אזרחות אמריקאית, נושאי פספורט אמריקאי, יוכלו להיכנס לישראל עם הרכב שלהם מרצועת עזה המשוחררת והמטוהרת מיהודים למען השלום. אני יודע איך זה נשמע באנגלית: משפט הגיוני. אני יודע איך זה נשמע בעברית: אסון. מישהו ימות.

הפטור מוויזה מתקרב? הויתור הקשה שעשתה ישראל לארה"ב

הסעיף הזה לא נשמע אותו דבר בעברית ובאנגלית. בעברית המשפט הזה נשמע: פלסטינים בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו להיכנס לישראל עם הנשק שלהם.

לא התכוונתי לומר שהפלסטינים יבריחו כך נשק. למען הבהירות וכדי שלא תחשבו שאני לא יודע לתרגם את המילה רכב, אזכיר שיותר מדי פעמים גילינו שהרכב של פלסטיני משמש אותו כנשק לרצח יהודים.

הטרור המוסלמי הפך רכב לנשק. זה קרה גם במקומות אחרים בעולם. אחד המקרים הנוראיים התרחש בניס שבריביירה הצרפתית, מהמקומות המענגים בעולם, כאשר ב־14 ביולי 2016 טרוריסט מוסלמי דרס במשאית קהל רב, ביסודיות ובמשך עשר דקות ארוכות, והרג 86 בני אדם, ופצע 458, בהם כ־50 ילדים.

אתם רוצים דבר כזה בטיילת של תל אביב? כידוע וככואב, היה מספר גדול מאוד של פיגועי דריסה בישראל. רכב הוא נשק הריגה יעיל כאשר הוא בידי מי שכוונתו להרוג. אני יודע מהם כללי החשיבה היפה. צריך לכתוב על דברים שמעניקים תקווה. לא צריך להזכיר דבר שלילי ופלסטיני באותו משפט. אני גם יודע שבטור לפני ראש השנה כדאי לחפש נושאים אחרים, והיו לי.

יש רבים בישראל שברגע שתהיה אפשרות להיכנס לארצות הברית בלי ויזה, יתחילו לחגוג. הדבר היחיד שיעיב על שמחתם הוא העובדה שביבי הביא את ההישג הזה. אני גם בטוח שראש הממשלה יציג זאת כהישג שלו, וכי זה יביא לו התאוששות בסקרים. גם אני בהחלט אשמח לאפשרות חיזוק ושדרוג הדרכון הישראלי כראוי לו, כך שאפשר יהיה להיכנס בדרכון ישראלי לארצות הברית בלי צורך בוויזה.

עם זאת, האמריקאים צריכים להבין טיפ טיפה יותר מה פירוש להיות במזרח התיכון, והם צריכים גם להבין טיפ טיפה יותר, מה פירוש להיות יהודים, בני אדם שיש גזר דין מוות על ראשם כל הזמן.

בינינו, הכרזה על פטור מוויזה לישראלים הייתה צריכה להגיע מזמן. מה ההבדל בין דרכון ישראלי ובין דרכון יווני, ספרדי, פולני, מלטזי או צרפתי? אין הבדל כזה.

לכן, ההתניות האמריקאיות להענקת פטור מוויזה גם לדרכון ישראלי, התניות החוזרות ונשמעות בכל מיני סעיפים שצצים פה ועולים שם, מפריעות לי.

אפשר להעביר בארצות הברית את ההחלטה לפטור מוויזה לישראלים בלי להכניס את הישראלים לעוד סכנות. מדוע ההכבדות על מי שבסך הכל רוצה לנסוע לטיול באמריקה, לתקופה שלא עולה על שלושה חודשים? זה הרי פירושה של ההקלה הזו, שתאפשר כניסה לארצות הברית בדרכון ישראלי ללא אשרה. לא יותר מזה. זה גם בסך הכל מה שיכול לעשות מי שיש לו דרכון אירופי: להיכנס לארצות הברית לשלושה חודשים. כל השנה נשמעו הבטחות שהנה, כבר כבר, ישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית בלי ויזה, אבל השבוע נשמע עוד תנאי.

בניגוד לרבים שיודעים לקבל מהאמריקאים, אך מתרברבים בכך שהם שונאים אותם ובזים להם, אני אוהב ומעריך את האמריקאים. זו אומה שיש לה זכויות רבות בהגנה על ערכי החופש והרווחה האנושית בעולם. אני גם זוכר ולא שוכח שהם הצילו את העולם מהנאצים, וידעו לדרוש כניעה ללא תנאי מגרמניה הנאצית (ומיפן). מצד שני, אני אישית לא מתכוון להיכנס בקרוב לאמריקה עם או בלי ויזה. אני לא נמשך לטייל באמריקה. אם אסע, זה יהיה לעבודה. הייתי כמה פעמים בארצות הברית במסעות הרצאות ולמטרות עבודה דומות. אולי אסע שוב לצורך כזה. ככל שאני יודע, הרי אם אצהיר אמת על מטרת הנסיעה: עבודה, ממילא הוויזה התיירותית לא תעזור לי.

בלי קשר לוויזה לאמריקה, יש אפשרות שבה פלסטינים ייכנסו עם רכבם לישראל. זה יקרה כאשר הם יפסיקו עם הטרור. או אז רכבים פלסטיניים מעזה יוכלו לנוע בכל כבישי הארץ ובכל רחובות הערים בארץ כרצונם. האמריקאים צריכים לחשוב מה לעשות כדי להפסיק את הטרור הפלסטיני ומה לעשות כדי להגן על בני אדם מפניו, ולא מה לכפות עלינו לעשות כדי שיהיו עוד קורבנות טרור פלסטיני, ועוד דריסות תוך קריאות “אללה אכבר”.