השנה שהרסה לי בדיחה
לפני יום הכיפורים נוהגים לבקש סליחה. אני דורש שהשנה שחלפה תבקש ממני סליחה, ואני מודיע מראש: לא אסלח.
שנת תשפ"ג החולפת קלקלה לי. זו הייתה השנה שבה הפסדתי בדיחה.

תפילת לשלום המזוודות לרגל חופשת הקיץ | עוזיאל
למה קשה לאנשים להבין מה קורה באוקראינה? | עוזיאל  
בעבר כתבתי כך:
"פעם העולם כולו היה נגדנו, עכשיו גם אנחנו הצטרפנו".
בעבר, אי־אז, זה היה מצחיק. זה לא מצחיק יותר.
הורסים לי בדיחות. זו הייתה שורה שהייתי בטוח בה. כשהופעתי בפני קהל, תמיד כשהייתי מגיע לרגע המתאים, אמרתי אותה בפני אולמות גדושים, והייתי בטוח ב־100% שיישמעו רעמי צחוק.
היום אם אומר זאת, מהקהל יישמע המהום "אהה.. אהה...", רחש משועמם של הסכמה על עובדה ידועה.
הרסתם לי. בקשו סליחה.

מי אנו? מה שאמר עלינו אבו מאזן, או מה שאנחנו אומרים שאנחנו?
טוב, זה לא ייאמן. אבו מאזן מדבר על היהדות והיהודים, והיהודים לא מבינים בכלל מה הוא אומר.
מה שאבו מאזן יודע על היהודים, אלה דברים שהיהודים לא יודעים על עצמם. יקומים מקבילים.
אני לא מדבר על הקביעה שלו שהיטלר הרג את היהודים כי היהודים הלוו בריבית. אני לא מדבר על הקביעה שלו שהיהודים ברחו מארצות ערב בטעות.

כל זה עוד מוכר לנו, נמצא ביקום שלנו.
עם זאת, אני מציע שתשמעו את הקטע הזה מנאומו. האם אתם מכירים את ההיסטוריה שהוא מדבר עליה? אני מנחש שרובכם לא יודעים על מה הוא מדבר:
הנה תרגום דבריו:

"הטעות, שעלינו להפנות את תשומת לב העולם אליה, היא שהיהודים האירופיים כלל אינם שמיים. הם אינם שמיים. אין להם שום קשר עם השמיים. הסיפור התחיל בשנת 900 לספירה. 900 לספירה. הממלכה הכוזרית לגדות הים הכספי הייתה ממלכה טטרית, שהמירה את דתה ליהדות. במאה ה־11 האימפריה הזאת התמוטטה. כל האוכלוסייה שלה התפזרה צפונה ומערבה. הם עברו לרוסיה ולמזרח ומערב אירופה. הם התפזרו שם והם אבות היהודים האשכנזים. לכן, כשאני שומע שהם מדברים על שמיים ואנטישמיים, היהודים האשכנזים, לפחות הם, אינם שמיים".

רק אז הוא ממשיך לתיאוריה שהיטלר לא הרג יהודים מפני שהם יהודים.
100 שנים אנחנו חיים באירועי טבח של ערבים ביהודים, ותסלחו לי שאני מוצא שכל הסבל הזה מצחיק, כי מדובר בשתי מערכות ידע שאחת לא קשורה לשנייה. החלק שבו הנתק שלנו מהחשיבה הערבית הוא הגדול ביותר, הוא ההיסטוריה של הממלכה היהודית הכוזרית. בשבילם זו היסטוריה. לעומת זאת, אנחנו לא יודעים עליה דבר.

צריך לומר שאכן מדובר באמת היסטורית. מצד שני - זו אמת עלינו שאיננה ידועה לנו.
נכון, זו לא אמת כמו שהעולם הערבי ואבו מאזן, שקצת הרבה מבלבל תאריכים אבל לא את העובדה עצמה, רואים אותה. מצד שני, אנחנו בעצם בכלל לא רוצים לדעת עליה דבר.

לא מדובר באירוע היסטורי קטן. מדובר באימפריה יהודית אמיתית, שהתקיימה לפחות 200 שנה, ויש אומרים 400 שנה. היא התקיימה על שטח ענק באירופה, בין הים הכספי לים השחור. זו לא פעם ראשונה שאני כותב עליה, ואני כמעט יחיד. המוסלמים הכירו את הממלכה היהודית הזאת היטב. עד כדי כך שאם מקשיבים לנאומו של אבו מאזן בערבית, שמים לב שהוא לא אומר "הממלכה הכוזרית לגדות הים הכספי", בערבית הוא אומר "לגדות ים הכוזרים", כן, בערבית ובשפות אחרות הים הכספי קרוי ים הכוזרים.

מה שאבו מאזן אומר נשמע כבר בעבר מפי ערבים. הם אומרים בערך ככה: "מדוע היהודים אומרים שהם שבים לארץ אבותיהם? אם זו הייתה ארץ אבותיהם, אולי לזכותם על הארץ היה תוקף כלשהו, אבל זו לא ארץ אבותיהם, כיוון שהיהודים הם צאצאי הכוזרים".
ואילו אנחנו בכלל לא מבינים מה הם אומרים. כי רוב היהודים והישראלים לא מכירים בכלל את העובדה שהייתה אימפריה יהודית כזו. אם יבררו, הם יגיעו למידע שרק רוצה להעלים אותה. אנחנו לא רוצים לדעת.

המסתורין הזה אהוב עליי. אין כמוהו כדי לתת דרור לדמיון, פעם חיברתי אפילו מדריך טיולים לעיר הבירה הכוזרית, איטיל, יום אחרי יום. רובו לא הופיע בדפוס, הוא היה ארוך מדי, רק כמה דפים ממנו כללתי בספר. המדריך דמיוני כמובן.

מי שרוצה לדעת מהי אותה כזריה, שישיג את ספרו של פרופ' אברהם פולק "כזריה - תולדות ממלכה יהודית באירופה". מאז שהוא כתב אותו, אחזה בהלת מה בעולם היהודי, ומאז מנסים לקעקע את מחקריו מפחד מפני המסקנה שיש ליהודים יסוד כוזרי. אין מה לפחד, ומה שאבו מאזן לא מבין הוא שאם הכוזרים התגיירו, הדנ"א שלהם התחלף והם נעשו ל־100% יהודים שמיים בני אברהם. זה נגד המדע, הגנטיקה וההיגיון? נכון. אבל כל היהדות ככה. לכן כל כך קשה להבין אותנו, ולנו להבין את עצמנו.

בלתי אפשרי לי להסביר זאת במדור שצריך גם להיות קצר וגם טיפה משעשע, אף שאותי מעט משעשע שאנחנו לא יודעים מי אנחנו, ואילו הערבים הפלסטינים ואבו מאזן חושבים שהם יודעים מי אנחנו, וטוענים שאנחנו לא מי שאנחנו אומרים שאנחנו, ושני הצדדים לא מבינים מדוע הצד האחר אומר דברים נכונים שאינם נכונים.
 
האיש שאבד בקעקועים שלו
בחור אחד הלך לאיבוד בתוך כתובות הקעקע שלו.
הוא עשה כתובת קעקע ועוד אחת ועוד, עד שיום אחד, כשציירו עליו עוד נשר או עוד דרקון או עוד דרקון בצורת נשר, ובכן, בקו האחרון הבחור נעלם.

כולם יודעים שהוא היכן שהוא בתוך כתובות הקעקע שלו, אבל הכתובת "בתוך כתובות הקעקע" לא מתקבלת ככתובת במשרד הפנים, והוא לא יכול אפילו להוציא עכשיו דרכון גרמני, רומני, פורטוגלי או אוסטרי.
הבחור הלך לאיבוד בתוך כתובות הקעקע שלו, ואיש לא יודע איפה הוא.

פינת השלולית
בשלולית ששמה אוניברסיטת תל אביב נשמעה שיחה כזו בין שתי נסיכות סטודנטיות צעירות.
"מה? אני לא מאמינה!!! את יוצאת עם גבר בן 42?"
"כן, אבל זה תל אביב כאן. פה זה נחשב לבן 25".