האזינו לטור של דניאל רוט אבנרי

אין אופוזיציה אמיתית בישראל, אף שהפסידה בקלפי את השלטון ונאלצה להסתפק בצעקות מהספסלים האחוריים. בימים מוטרפים אלה אין גם ממלכתיות ובוודאי שאין שיח. יש חוסר יכולת להביט קדימה אל יום המחר. הכל אגו, הכל אישי.

מעדיף פשרה על כניעה מרצון: נתניהו כבר נושא את עיניו קדימה
מתווה הכניעה של שלטון הימין יפוצץ סופית את בלון המחאה
 
יש אופוזיציה שכופה את עצמה על ציבור שלם בחסימות צירים, בסרבנות בצבא ובהוצאת דיבתה של ישראל בעולם – קוראים לה כוח קפלן. יש לה כסף, יש לה מגברים עם חולצות צבי הנינג'ה ומיקרופונים פתוחים אל ערוצי העולם שמתעב אותנו, ושמח להגיש לה אותם כדי לטנף על ישראל, כולל מופע האימים של אהוד ברק ב־CBS. כי אם אנחנו לא סובלים מספיק מאנטישמיות בעולם, הנה באים יהודים, שופכים שנאה נגד יהודים אחרים, משחירים את שמנו בעולם ומתסיסים פה את המדינה עוד יותר. הכל מתוך שנאת בנימין נתניהו, ושתישרף המדינה.

לפני המראתו לעצרת האו"ם, ראש הממשלה נתניהו, רק נזכיר שנבחר באופן דמוקרטי לתפקיד על ידי העם, אמר על מי שמפיצים על ישראל שקרים והגיעו עד ארה"ב עם מיצגי שנאה נגדו במטרה להציגם לעולם, שהם חוברים לאש"ף ולאיראן.

הצעד התעמולתי החזק ביותר של המחאה הוא היצמדות לדגל ישראל. אותם דגלים שנקנו במימון למחאות ומטרתם לטשטש את העובדה שכאן בכיכר רבין בישראל הניפו בתחילת ההפגנות את דגלי פלסטין. "הצייצנים בימין שהפיצו מההפגנה הראשונה את דגלי אש"ף הובילו אותנו לאירוע הזה", הסביר לי אחד ממובילי המחאה.

הרדיפות ברחובות אחרי ח"כים ושרים ואחרי בני משפחותיהם בקריאות "בושה" וביריקות, מכמירות לב. נבחרי ציבור צריכים להיות בעלי יכולת ספיגה, ובכל זאת הם אינם רכוש הציבור. כמה שנאה, כמה חוסר כבוד וכמה טוב להבין מיהן הדמויות הקיצוניות במחאה שצובעות את כולה באור אלים.

סצנת הבריונות בתל אביב שבה יהודים רודפים אחרי יהודים היא שיא נוסף בקיצוניות שנשבר השבוע, ברוח "נרדוף אתכם", שסובל ממנו כיום מחנה הימין. מישהו ממובילי המחאה הסביר לי לאחרונה בגאווה את ה"רציונל". הוא שיתף שפעם היה אדם דחוי חברתית וכיום הוא חלק אהוב ומוערך בתוך קבוצה. ובכן, ככה נשמעת התאהבות בכוח ובהשפעה – ושוב, שתישרף המדינה.

לדפוק את הראש בקיר

עד שיוסר החרם מצדו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ותהיה כאן ממשלת אחדות, מול הקונטרה של דמויות הקיצון ממחאת השמאל מתייצבות דמויות הקיצון מהממשלה. יש ימין ממלכתי בממשלת ישראל. יש ימין ליברלי. יש ח"כים שקמים בכל בוקר ורוצים את הטוב ביותר למדינה. יש גם ח"כים עצלנים, שמשכורתם היא בזבוז כספי ציבור. וישנם הרעשנים מטעם עצמם. כמו בחיים, כך גם בפוליטיקה – יש יתרונות ויש חסרונות.

אלא שבתקופה סוערת ורגישה זו, שמנגנת על נימי נפשו ועצביו של כל אזרח עם דופק, מוטב לוותר על התבטאויות קיצוניות במקום לשפוך עוד שמן למדורה. וכך הגיעה השבוע ח"כ לימור סון הר־מלך מעוצמה יהודית, עם אמירות שגורמות לחברי הממשלה לרצות לדפוק את הראש בקיר.
ח"כ מהקואליציה, מהשלטון, מגוננת על רוצח מתועב, עמירם בן אוליאל, שהצית את בית משפחת דוואבשה ובנם התינוק מדומא. היא מכנה אותו "צדיק" באירוע השקת קמפיין גיוס תרומות בעבורו, שאליו היא מגיעה לצורכי רייטינג פנימיים כנראה. התנהלותה מזכירה ח"כים ערבים בעבר, שהעבירו טלפונים לאסירים, התחבקו עם משפחות של שהידים או צייצו בעדם.

ח"כ סון הר־מלך עברה טראומה קשה ביותר לפני 20 שנים, כאשר הותקפה בפיגוע ירי רצחני על ידי מחבלים פלסטינים. בעלה שלום (שולי) הר־מלך ז"ל נרצח בפיגוע, והיא נפצעה באורח קשה וילדה בלידת חירום. האסון הנוראי שעבר עליה ועל משפחתה הוא איום, כואב ובלתי נתפס. אך הוא אינו מוריד מחומרת דבריה, כשהיא טוענת שוב ושוב שבן אוליאל צדיק. אמירות שגורמות למצביעי ימין להתבייש בממשלה – ולא יעזרו הגינויים מטעם גורמים בתוכה, משום שהנזק נעשה.

הקצוות הקיצוניים משמאל ומימין נותנים את הטון וקובעים סדר יום במדינת ישראל. המסע הדיפלומטי של נתניהו השבוע מלמד על ההשקעה ביום המחר. ענייני חוץ וביטחון, מסע שמציב את ישראל בין היתר בקדמת הבינה המלאכותית העתידנית או הקרובה, עם הפנים לקראת הסכם נורמליזציה ההיסטורי עם סעודיה.

התמונות של נתניהו, בחודש הבא בן 74, עם אילון מאסק, מזכירות את הקשר שלו עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. אנחנו זוכרים מי המדינה הראשונה שיצאה מהקורונה בזכות החיסונים. קיצוניות לא מובילה לשום מקום טוב, ביצועים כן.

ממחר דיאטה

החגים מביאים עמם את הגירוי לפחמימות ריקות. חטא אחר חטא, שיש לטפל בו ויפה שעה אחת קודם. על כן ביום שני נחתי כמו שד טזמני בחנות בריאות, טבעית, אורגנית, חיונית, חיובית, וכל מה שבעיקרון מפרסמים לנו על שמפו.

חזרתי הביתה נלהבת ועטופה בבריאות של עלים ירוקים ופנטזיה. שטפתי, חתכתי, מיינתי, רקדתי איתם בדרכי מהשיש למקרר. תחי ההשקעה בבריאותי ולהתראות לכן, עוגות הדבש. והנה אתמול הוצאתי מהמקרר לראשונה את שפע הבריאות הירוק ורקדתי איתו משם, בשל מצב הריקבון שלו, היישר אל הפח. גמר חתימה טובה!

[email protected]