יום הכיפורים חלף והלך לו. השר לביטחון פנים קרא למתפללי בתי הכנסת לשאת נשק ואכן לא היו נפגעי טרור במהלך התפילות בבתי הכנסת ואתם יודעים למי להודות. בין החרטא והברטא והחרטות שלא נספרו ביום הכיפורים, זו של בנימין נתניהו ושות', על פי כל אדם סביר, מככבת בראש. כשמדובר בלקחי יום הכיפורים, חוץ מנפנוף תרנגול כפרות תורן, עושים נתניהו ושות' שימוש במראות ובמוראות של מלחמת יום הכיפורים כדי לתחזק את אימת הפרנויה הקולקטיבית על אויב שקם עלינו להשמידנו. אז כהיום. בהפתעה כמובן. ואין דרך בטוחה להעצמת אותה פרנויה כשאתה מדביק אותה לשואה.

המציאות לא הותירה לנו ברירות: עלינו לפעול להיפרדות | רן אדליסט
שיקולים פרסונליים תחילה: נתניהו טרוד רק בשרידות הממשלה | אדליסט
 
המאסטר ספין היה ונשאר נתניהו. הרעיון למות עבור ארצם של נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' הוא רעיון ממש מגונה. וזו בהחלט סיבה טובה למסגר את אווירת יום הכיפורים כיום של חרטות ולקחים ולחשב מסלול מחדש.

אלוף במיל' גיל רגב אמר בראיון הדמעות, הסרבנות וההכאה על חטא בסדרה "האחת": "אני חושב שצריך להתחיל בתהליכים של היפרדות". טוב, לא צריך להיות עוכר ישראל כדי להבין שזה המסלול היחיד שיוביל לרגיעה ולא צריך להתניע את המהלך הזה משום שבפועל הוא קורה בכל רגע נתון. הבעיה היא שעבור חלק מהציבור בישראל הפתרון הוא לא היפרדות אלא פשוט לארוז ולעוף החוצה. אני מניח שככל שיסתבר שההיפרדות היא עובדה קיימת ומציאות יומיומית, אורזי המזוודות יבינו שזהו הפתרון הנכון גם עבורם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשלב הבא, כאשר הראשים יתנקו מצהלות השלום עם סעודיה, ינסו כל מיני מעורבים לרבע את מעגל הקסמים של שלמות הקואליציה, שלמות ההתנחלויות, שלמות הנתיב לבריחה מהכלא והשלמת ביזת התקציב. לנתניהו ולקואליציה יש כביכול פסק זמן מרגיע בניסיונות לרבע את המעגל הזה, לאופוזיציה יש אתנחתה משלה כדי להתקוטט על קהלי מטרה ודווקא עכשיו חייבת המחאה להגביר נוכחות תקיפה של קפיץ דרוך ובעיקר לשמש זרז ותומך בהשבתת המשק.

"השבתה עכשיו" אמורה להיות נושא הדגל של נושאי הדגלים. מה לא ברור כאן? השבתה מלאה של המשק עד שנתניהו יצהיר שהוא מקבל את פסיקת בג"ץ. שלשום היה יום הכיפורים שלהם, בשבוע הבא (או אחרי התארגנות) יהיה יום הכיפורים שלנו בשביתה שאמורה להיות הנשק האולטימטיבי כדי להחזיר את הממשלה לשפיות - ובתקווה לפרק אותה.

כן, יו"ר ההסתדרות והוועדים הגדולים הולכים עם הליכוד ויש פוטנציאל לקרע בהסתדרות, אבל לא ברור מה החשש. חלק מאותו תהליך היפרדות הוא הפילוג בהסתדרות.