מי שהצליח לחמוק מתשומת הלב הציבורית תחת מסך ההפגנה בכיפור והדיון בבג"ץ, הוא יהודי צרפתי בשם ארנו מימרן. האיש התפרסם בשורה ארוכה של מעשים פליליים, חקירות והרשעות, אבל גם בכך שהעיד במשפטו כי העביר "כמיליון יורו" לביבי. העדות הזו לא התרוממה. אף אחד בצד שלנו, כלומר אצל היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לא ביקש לבצע חיקור דין, לא נפתחה חקירה, נאדה. עוד הוכחה שמנדלבליט החליט לרדוף את נתניהו עד סופו המר (של מנדלבליט).

מימרן עצמו מצולם עם נתניהו בחופשות שונות ועל היאכטה שלו, מימן למשפחת נתניהו חופשות, העמיד לרשותה דירה מרווחת בפריז (שיגיד תודה שקיבל אותה בחזרה, הדירה של השגריר באו"ם בניו יורק רשומה עדיין ע"ש נתניהו) ותרם סכומים גדולים לליכוד. עכשיו הוא מרצה עונש מאסר ארוך. במסגרתו, אפשר בית המשפט הצרפתי לצותת לשיחותיו. מדובר בשיחות שמנהל אסיר עם בני משפחתו. הוא לא עד מדינה, אין עליו לחצים, הוא כבר נענש, הוא לא מנסה למצוא חן בעיני רביב דרוקר ולא משתף פעולה עם המאפיה השמאלנית בתקשורת.

הוא משיח לפי תומו. כך זה נקרא בז'רגון המקצועי. עדויות מהסוג הזה הן האמינות ביותר. ומימרן מספר מה ששמענו כבר מרבים אחרים לפניו (בהם ארנון מילצ'ן, רוני מאנה וכו'): "כשהייתי צריך לעבוד עם מישהו, הייתי מזמין אותו לסעוד עם ביבי. ארגנתי ארוחת ערב במונקו מדי יום, בכל פעם הזמנתי את האיש שרציתי לבסס איתו קשרים. כל אנשי הפיננסים, היהודים שרציתי לעבוד איתם – בינגו. הם ראו אותי במיטבי. כשהוא היה איתי בפריז, לקחתי אותו לאן שרציתי. הוא עשה מה שרציתי. כשהוא מקבל ממך כסף והכל, זהו, זה נגמר. אין יותר גבולות. אתה יכול לבקש ממנו הכל". הוא נקב בסכומים מדויקים שנתן לנתניהו – לעתים 10,000 יורו, לעתים 20 אלף, בהתאם למאורע. "הוא ידע שהוא הולך לקבל את השטרות שלו. מה שזה לא היה, הוא אמר לי כן".

בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן (צילום :רויטרס)

זה נמשך (עדויותיו של מימרן פורסמו באתר תחקירים צרפתי והובאו לכאן מהארץ): בהאזנה מה־20 באוגוסט, שב מימרן ואמר כי העביר "מיליון לנתניהו" באמצעות איש עסקים גיאורגי, בדרי פטרקצישווילי, שמת ב־2008. "אמרתי לביבי, 'מצאתי את האיש שיממן אותך'". הוא לא ציין מתי ואיך הועבר התשלום, אך הרחיב עליו: "נתניהו ביקש ממני 50 אלף בדולרים. הוא שילם על החופשה שלו, ובסוף אמר שהיה טוב, שום דבר לא נשאר". ב־2022 העיד חברו של מימרן בפני שופט חוקר בצרפת על טיב הקשר בין מימרן לפטרקצישווילי, ואמר כי הגיאורגי היה "אחד הרוסים שמימרן התערבב איתם. מימרן חלם לחיות עם גנגסטרים".

בדוח ממרץ 2021 כתב צוות החקירה כי בשיחה שהוקלטה בנובמבר 2020 "הסביר מימרן שהייתה לו רשת קשרים עוצמתית שכללה את מאיר חביב (חבר הפרלמנט הצרפתי) ואת נתניהו. הוא התגאה בעובדה שהוא הצליח, באמצעות הרשת הזאת, לחבל בעסקאות תקשורת בישראל של אחד מהאויבים שלו מצרפת". לדבריו החוקרים, "הוא אמר שלא יהסס להשתמש בשירותיהם של 'גנגסטריים רציניים' כדי ללחוץ על 'אויביו'".
מימרן מנה בפני חברתו שורה של מקומות שבהם מימן את שהותם של בנימין ושרה נתניהו: סן טרופה, מיאמי, העיירה דוויל בצרפת, מונקו, אתר הסקי קורשבל שבצרפת ומלון "פלזה אתנה" בפריז – שבו שהו כשלא התארחו בדירתו של מימרן בשדרות ויקטור הוגו ברובע ה־16 בעיר. "אני שילמתי על הכל, הוא לא שילם", אמר מימרן.

לדבריו, במקרה אחד נאלץ לכסות חשבון הוצאות בן 2,600 יורו שנצבר ב"פלזה אתנה", בין השאר בשל ארוחות בוקר רבות שנרשמו על חשבון בני הזוג בשהותם בת שלושת הימים במלון. "היא (שרה) מתה על מיץ תפוזים. בבוקר, למשל, היא שתתה מיץ תפוזים, ואז הזמינה כוס נוספת, אבל כארוחת בוקר מלאה, לא רק מיץ. לא היה לה אכפת בכלל". הוא התייחס גם לחיבתו של ראש הממשלה לדג שהוגש ב"בראסרי פוקט" בעיר, לסיגרים ולשעונים של חברת היוקרה פנריי. "קניתי (שעון) אחד לעצמי. הוא אהב את זה, אז קניתי גם לו. הוא אהב מתנות, פוליטיקאים הם אוכלי חינם".

ארנו מימרן (צילום: AFP)
ארנו מימרן (צילום: AFP)

ניר חפץ אמר פעם, בהקשר לתיק 1000 (המתנות), ש"יש אלף תיקי אלף". יכול להיות שחפץ הגזים, אבל לא בהרבה. כל מי שחקר ומכיר את התנהלות נתניהו וסביבתו לאורך עשרות השנים שבהן הוא משוטט באזור הדמדומים שבין הפוליטיקה להון, מכיר את הרשימות האינסופיות של המיליארדרים שהעריצו את נתניהו והיו מוכנים לעשות או לתרום הכל כדי לקנות לעצמם מקום לידו, להסתופף סביב שכינתו או לנופף בהיכרותם איתו. המפורסם שבהם הוא ארנון מילצ'ן, שעדותו הפכה לתיק 1000, אבל מילצ'ן רחוק מאוד מלהיות הבולט ביותר, או מי שתרם הכי הרבה למאמץ. רחוק מזה.

נתניהו ערך פעם רשימה מפורטת ובה עשרות רבות של שמות, כולם מיליארדרים, ליד כל שם ציון: כמה מהר אפשר להגיע לאיש, כמה כסף אפשר להוציא ממנו ובתוך כמה זמן. כל אלה שוקללו לציון. שלדון אדלסון, למשל, היה זוכה לציון 1. רונלד לאודר, לטעמי האדם שסייע לנתניהו בהיקף הנרחב ביותר אי־פעם (אם נתעלם מהעלות העצומה של הוצאת "ישראל היום"), כנ"ל. יכול להיות שגם מילצ'ן היה נדחק לרשימת ציוני ה"1" המכובדת. יש שם אנשים רבים שאתם לא מכירים. סניפים בכל בירה מכובדת. יש אחד שאחראי על המטוסים הפרטיים ואחד על מלונות היוקרה בלונדון ואחד על החליפות שביבי מחבב וכו' וכו'.

איך כל השנים האלה הצליחה המשפחה הזו לשוטט באזור הדמדומים הזה עם שני כתבי אישום בסך הכל, רק אלוהים יודע. אלוהים, וכמה יועצים משפטיים. איך אפשר להעלים עין מהעובדה שבפעמיים שבהן היו חילופי שלטון והנתניהו'ז אולצו לעזוב את לשכת ראש הממשלה, נעלם מספר רב של מתנות יקרות ערך מ"חדר המתנות" ומאזורים נוספים במתחם ראש הממשלה, מבלי שנמצאו האחראים לכך, כנ"ל. רק אלוהים, וכמה יועצים משפטיים, או חשבים, יוכלו לספק את התשובה. גם הם יצטרכו להתייצב בבוא היום מול המראה.

מטעמו של נתניהו מכחישים, כמובן, כל קשר לדבריו של מימרן. ינון מגל טען השבוע כשהקראתי לו את תמצית ההקלטות, שמימרן בכלל נוכל שאין להאמין למילה אחת היוצאת מפיו. שאלתי אותו אז למה נתניהו הסתופף עם הנוכל הנ"ל על היאכטה ובילה איתו ועל חשבונו אין ספור חופשות. מגל צחק.

הטור המלא יתפרסם ב"מעריב סופהשבוע"