בחול המועד בדרך כלל לא קורה הרבה. משעמם. הכנסת עוד בחופשה, החגים עוד כאן, ובחוץ עוד חם. אז הנה סקירה קצרה של מה שבכל זאת קרה השבוע:

שיא בן 7 שנים נשבר: השקל ממשיך להתרסק מול הדולר, חשש מגל התייקרויות

הדולר שבר את השיא ודוהר לאזור 3.90. ה־OECD הזהיר שממשלת ישראל עושה הכל הפוך. האוצר פרסם שהגירעון יהיה כפול מהמתוכנן. מתברר שהוצאות הממשלה גדלו, ההכנסות קטנו, השקל קרס, והבורסה צונחת. אחרי החגים צפויות גזירות. בתגובה אמר יו"ר ועדת הכספים משה גפני שהכלכלה בסדר, ההייטק בסדר, גם ההכנסות וההוצאות בסדר. בשבועות האחרונים גפני כינס את ועדת הכספים כל שבוע כדי להעביר מיליארדים לציבור הלא יצרני שהוא מייצג ולסקטורים נוספים. עוד אמר גפני, שאזהרות ה־OECD לא רציניות, כי "מישהו מכאן אמר להם להגיד את זה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אני מעריך ש"מישהו מכאן" אמר לגפני שה־OECD הוא ועד רבני הקהילות באירופה. או ועד הרבנים של הסלולרי הכשר. או שטעטל כלשהו. כזכור, לפני כמה חודשים כינס גפני את ועדת הכספים והעלה להצבעה את הקביעה ש"הרפורמה לא תשפיע על הכלכלה". ההצבעה הצליחה, הקביעה אושרה. הכלכלה לא עודכנה, וחבל. כלכלנים חישבו כי כל 100 מיליון שקל שמועברים לסקטורים לא יצרניים במסגרת הכספים הקואליציוניים, עולים לנו בהתייקרות המשכנתה בסך 10 שקלים. עד היום הועברו 15 מיליארד. המשכנתה התייקרה ב־1,500 שקל בממוצע. אותו כנ"ל לגבי חופשות בחו"ל, בגלל עליית הדולר. אותו כנ"ל בעניין עליית מחירים באופן כללי. הכל עולה.

לא רק את התשלומים לחרדים ולסקטורים הגדילה הממשלה הנוכחית. היא הגדילה גם את התשלומים לרשות הפלסטינית ביו"ש, ולחמאס בעזה. אלה שמכנים את אבו מאזן "תומך טרור" וצלבו את בני גנץ על שפגש אותו (לחזק את השת"פ הביטחוני), העלו (פרסום ב"ישראל היום") את התמיכה ברשות בכ־350 מיליון שקל. כן כן, אף על פי ש"אבו מאזן משלם משכורת למחבלים!!!". במקביל, למרות חידוש בלוני התבערה וההתפרעויות על הגדר בעזה, הובטחו הטבות גם לחמאס: הוגדל טווח הדיג, יוגדל מספר הפועלים, יוגדל המענק החודשי של השליח הקטארי.

הממשלה הקודמת הפציצה את עזה על כל בלון תבערה. הממשלה הנוכחית מפציצה את עזה בכסף והטבות. אותו דבר ביו"ש. עוד, על פי הפרסומים, התחייבה ישראל "למנוע הסלמה באל־אקצא" ולא לפגוע בהבנות הכלכליות עם הרצועה. תמורת כל זה קיבלנו ניסוי שיגור רקטות ענק של הג'יהאד האסלאמי השבוע. "ימין על מלא", אומרים לכם.

עם או בלי קשר, אושר הפטור מוויזה לישראלים הטסים לארה"ב. תמורת זה הסכימה ישראל לכניסתם של עשרות אלפי פלסטינים מעזה ומהגדה המחזיקים גם באזרחות אמריקאית, באופן חופשי לישראל. שלשום התברר שגם הדרישה האחרונה של האמריקאים, שנתקלה בהתנגדות של גורמי הביטחון, לאפשר לפלסטינים הללו להיכנס לתחומי ישראל עם רכבם הפרטי, אושרה. הם בונים על זה ששכחנו שבתקופת הממשלה הקודמת טרפד הליכוד את החקיקה הנדרשת לצורך זה. עכשיו, אין מי שיטרפד, כי האופוזיציה הפופוליסטית והמופקרת של אז, הפכה לקואליציה הפופוליסטית והמופקרת של היום. תארו לעצמכם מה הם היו עושים לבנט או ללפיד על הוויתורים האלה. וכל זה כדי לחסוך לנו תור לויזה. "ימין על מלא".

כל צמרת הליכוד התכנסה בסוכתו של רפי קדושים, המתמודד בבחירות המקומיות בהרצליה. את השיירה הוביל שר המשפטים של מדינת ישראל. קדושים הוא עבריין כבד לשעבר. הורשע בעבר בחטיפה, סחיטה, מעשי אלימות, ניכיון צ'קים לא חוקי וכו'. במקביל, ביטל בית הדין העליון של התנועה את הרחקתם ממנה של טיפוסים כרמי בן יהודה ואיציק זרקא (שהתגולל על היטלר שלא "השלים את העבודה" בשואה). עיון ברשימת הח"כים והשרים של הליכוד מעורר תהייה: על פי הקריטריונים הנהוגים במפלגה, הרקורד הפלילי של קדושים אמור היה להקפיץ אותו לצמרת הרשימה לכנסת, ולא לירכתי הבחירות המוניציפליות. אין ספק, הולך ופוחת הדור.

המועצה הדתית בתל אביב פרסמה דוח עמוס שקרים ופייק ניוז על שורה ארוכה של תקיפות נגד תפילות ביום כיפור. עבודה עיתונאית של בר שם אור הוכיחה שלא דובים ולא תוקפים. בתגובה, טענו במועצה הדתית שמדובר בטיוטה. בתגובה, אני טוען שגם בטיוטה אפשר לשקר. במקביל, צץ בכיכר דיזנגוף הרב ליאו די, שאיבד את אשתו ובנותיו בפיגוע, שהודיע ש"על אפם ועל חמתם של עיריית תל אביב ובית המשפט, אגיע להתפלל בהפרדה בדיזנגוף". האיש בעצם מודיע מראש על זה שהוא עומד להפר את החוק, ואף מתפאר בכך. כמה ימים קודם לכן הוא שיגר מסרון בוואטסאפ למקורביו שבו כתב ש"פנה אליי מישהו שרוצה לארגן שחרית ביום חמישי בחול המועד בכיכר דיזנגוף, עם שלושה מקטעים, נשים, גברים ומעורבים. מישהו יכול לסייע? יש סיכון שיעצרו אותי אבל יהיה כיף".

התופעה הזו, של יום כיף בתל אביב לפרובוקטורים שלא באים להתפלל אלא לתקוע אצבע בעין של העיר הליברלית בישראל, הולכת ומתפשטת. יש בתל אביב מאות בתי כנסת שבהם מתפללים, כנהוג, בהפרדה. במרחב הציבורי בתל אביב לא חוקי להפריד בין גברים לנשים. מכיוון שהדבר היחיד שמעניין את ה"יהודים" האלה זה להמשיך להשתלט על חייהם של יהודים אחרים (טובים מהם בהרבה, אגב), אין לנו ברירה אלא להילחם חזרה. כי אי אפשר לחמוק מהאמת הפשוטה הזו: דתי יכול לחיות בשקט במדינה ליברלית, ליברל לא יכול לחיות בשקט במדינה דתית.

נסיים את הפרק הזה בציטוט מתוך דבריו של הגורו בכבודו ובעצמו, ישראל זעירא מ"ראש יהודי": "אנחנו עכשיו בשלב שבן אדם, כשאתה רואה עולם חילוני, אתה צריך לחשוב איך אתה משנה אותו, איך אתה מתקן אותו. איך אתה מתיידד איתו לא רק לשם ידידות, אלא לשם השפעה". 

מכובדי, מר זעירא: לפני שאתה משנה אותנו, יש לך הרבה עבודה בצד שלך: חבריך למגזר תוקפים באופן קבוע נוצרים הבאים להתפלל בארץ הקודש. תופעת היריקות על צליינים וכנסיות הולכת ומתפשטת. מתברר שמרוב שאתם באים באהבה, יש לכם מלאי אינסופי של שנאה נגד כל מי שאינו אתם.