למה ביידן, אנקל ג'ו המנומנם, מגיע למספר ימים למזרח התיכון? הסיבה האישית היא פחות חשובה אבל ברקע: האיש לפני בחירות ורוצה להוכיח שכוחו במותניו. הוא מנסה לבצע מהלך אסטרטגי ענק של מעצמה שתקועה עם מלחמות באוקראינה ובמזה"ת. אין לו בעיה לשחק אותה תומך נלהב בישראל ולשגר לכאן חיילים ונושאות מטוסים, אבל כל הטוב הזה מגיע עם כוכבית שעבורנו היא יקום שלם של הוראות ותקוות: מבצע קרקעי מוגבל וקצוב בזמן, יד חופשית לציד הנהגת חמאס ללא הגבלת זמן, משא ומתן עם הפלסטינים על שתי מדינות (הוא חוזר על כך פעם אחר פעם) והרגעת החזית הצפונית.

פרופ' באוניברסיטה יוקרתית: "המתקפה של חמאס הייתה מרגשת" | צפו
"עדות לשואה ביישובים, נזכור ולא נשכח": הקעקוע שחיים ילין חרט על גופו

כדי לזקק את המחלוקת בין ישראל לארצות הברית, אפשר לקחת אירוע כאילו שולי אבל כזה שמאותת על הפער בין ביידן לקואליציה של נתניהו. מדובר במסדרון ההומניטרי לפליטי עזה המופגזת, אספקת מים וחשמל ופתיחת מעבר רפיח. בישראל החבולה, הזועמת והנוקמת נשבעו שרי הממשלה ואחריהם ציבור מזועזע שעזה תשלם את המחיר, כולל מצור שישראל כ"ץ הגדיר כ'מוחלט'. 'מים וחשמל' וסגירת מעבר רפיח שמשמעותו הרעבה המונית. ההצעה להקל באמצעות מסדרון הומניטרי נדונה בממשלה לפני הגעת ביידן. חכ"ים מהאגף הדתי לאומני משיחי התנחלותי התנגדו ברמה של קאזוס-בלי לומר נפיל את הממשלה.

הנחת העבודה היא  שחבורת הג'יהאד שלנו תפסיד בסיבוב הזה ומים ומסדרון הומניטרי יאושרו לפליטי עזה המופצצת. וזוהי רק ההתחלה של המאבק בין ביידן ובין מטורללי הליכוד. נתניהו כרגיל מג'נגל ובינתיים צה"ל, שמנהל מדיניות עצמאית מול האמריקאים, עוצר את הכניסה הקרקעית. ייאמר מיד שאם מטורללי הקואליציה ינצחו זו תהיה מלחמת הדת הראשונה של מדינת ישראל. בשלב הזה הג'יהאדיסטים שלנו מצליחים לגרור למלחמת השמד אפוקליפטית גם את הרוב הדמוקרטי ליברלי ועכשיו מגיע הביידן.

ישראל, בעסקת החבילה שלו היא חלק מחיזוק הנדבך האסטרטגי במזה"ת שכולל את ירדן, אליה הועברו מטוסים אמריקאיים, את מצרים שתקבל סיוע נוסף ואת הרשות הפלסטינית לאחר שפירק את מדיניות חמאס תחילה של נתניהו, ואת ישראל שחוזקה בנושאות מטוסים כמגן בפני התערבות איראנית סורית חיזבלאית ופצצות על גבול יכולת הנשיאה של מטוסיה. ברור שביידן מאשר חיסול חמאס, אלא שלהבדיל מממשלת ישראל הוא מקשיב לתקתוק השעון הבינלאומי מסעודיה עד הפרוגרסיבים במפלגתו.

מאחר ולא כל תושבי עזה עזבו את העיר אני מניח שהאמריקאים בוחנים את תכניות החדירה הקרקעית כדי לא להיקלע למה שדורש חבר הכנסת של הליכוד עמית הלוי: "מחיר כבד ייגבה מאיתנו אם נמתין ולא ננחית מכת מחץ על חמאס, מכה בסדר גודל של עשרת אלפים הרוגים מאנשיו"... "רק אם נוודא שיהיו להם הרבה הרוגים וש-400 אלף פליטים יברחו דרך מעבר רפיח, לא יהיה חשש לקטל המוני בקרב חיילינו".

מדובר בטמטום גמור והלוי לא לבד. הוא מבטא את הסנטימנט של מרבית מצביעי הימין ושל חלק גדול מאזרחי ישראל שהמראות, בצדק, היכו אותם בעיוורון. נקווה זמני. בינתיים ממתינים לוועידת כל מנהיגי הנדבך האסטרטגי בשארם א שייח. כולל הרשות הפלסטינית שהיא חלק מאותו נדבך. ביידן מגיע לשארם כדי לאותת לעולם ולישראל שארה"ב כאן כדי להישאר מול הנידבך הסיני, רוסי, איראני, סוריה וחיזבאללה (בהנחה שגם צרפת עושה בשקט מבצע הרגעה בלבנון).

אני מניח שהכניסה הקרקעית תמתין עד סיום הפגישה בשארם. לא סביר שיפתחו במלחמה כשביידן באזור אבל לכו תדעו.