תודה שבאת, הנשיא ביידן. הגורל הנורא הפך אותך בבת אחת לדמות האדם הלוחם העומד מול חיות הרשע. יש לי בקשה ממך. יש לאנושות ולאנושיות בקשה ממך. להציב מטרה ברורה: כניעה ללא תנאי של חמאס.

"עם ישראל חי": ביידן הכריז על חבילת סיוע חסרת תקדים לישראל

נשיא אמריקאי אחר לפניך הציב את הדרישה הזו לגרמנים הנאצים: כניעה ללא תנאי. נשיא אמריקאי אחר לפניך הציב את התנאי הזה גם ליפנים: כניעה ללא תנאי. הכניעה ללא תנאי הושגה. צבא גרמניה הנאצית היה אדיר, מצויד ונחוש יותר מחמאס. צבא יפן היה אדיר, מצויד והרבה יותר נחוש מחמאס, נחישות שהיא מסורת יפנית של דורות.

אני משוכנע שבשני המקרים האלה רפי לב רבים הסבירו שהגרמנים לא יסכימו לכניעה ללא תנאי, והיפנים בוודאי ובוודאי. טעות. הנאצים וצבא הקיסר היפני נכנעו. רק כך, ולא כאשר מקדישים אין סוף זמן להוכיח שלא אנחנו הפצצנו את בית החולים בעזה, הגיעה עת השלום הנוכחי לעולם כולו.

האמריקאים והישראלים צריכים לדרוש כניעה ללא תנאי גם מחמאס. זה הניצחון במערכה הזאת. הנהגת חמאס צריכה להודיע לכל הכוחות להפסיק ולהסגיר את הנשק. להיכנע. לא להתנגד. לקבל את מרות הישראלים, בשילוב עם האמריקאים. ראשי חמאס שייכנעו ייכלאו ויישפטו. יש עונש מוות בעולם, ובוודאי בארצות הברית. 

אולי נחלק את רצועת עזה למספר אזורים מופרדים, כמו שעשו לגרמניה אחרי המלחמה. ביפן החליפו את כל מערכת החינוך אחרי הכניעה ללא תנאי. אפשר בקלות רבה יותר להחליף את כל מערכת החינוך של חמאס. יש עוד הרבה דרכים לתאר מה פירוש כניעה ללא תנאי. אני בטוח שבארכיונים של ארצות הברית יש פירוט מלא. בארכיונים של ישראל אין.

אף פעם לא דרשנו כניעה ללא תנאי. אנחנו לא יודעים איך לבקש כניעה ללא תנאי. אנחנו לא בנויים לזה. אולי אחרי השיעור הנורא מכל, שאנחנו עדיין לא מסוגלים לעכל ולהבין את משמעותו, נתחיל להיות בנויים קצת יותר טוב. ארצות הברית בהנהגתך, ביידן, נמצאת לצד ישראל.

אני לא יודע אם כל האמריקאים לצדנו, אני יודע שיש בארצות הברית קבוצות ואנשים, אפילו בקרב היהודים, שעדיין חיים בעולם תמים ישן, ולא מסוגלים להבין את המציאות גם אחרי הטבח הנורא בקיבוצי גבול עזה, טבח שהוא דוגמית למה שמתוכנן לכל היהודים כאן, ואחרי כן לכל יהודי העולם, ואחרי כן לכל כופרי העולם, במיוחד העולם המערבי.

אני יודע, כבוד נשיא העולם החופשי ביידן, שאתה בא מהמפלגה הדמוקרטית, בה יש נטיות לראות את העולם דרך משקפיים מוורידות. את הרעים אסור לכנות רעים בלי להשתעל שלוש פעמים ולהסתייג ולהתנצל עשר פעמים, עד שהכל לא מובן ומעורפל. אני יודע שיש אוניברסיטאות בארצות הברית שבהן תומכים ברשע. מאוהבים ברשע. בהתחלה הם היו מאושרים, הריעו בכל מקום כשהם ראו את הטבח.

אחר כך, כשהתברר שבן אנוש איננו יכול לתמוך במי שעושה דברים כאלה הם החלו לטעון: "זה לא קרה. לא ראינו את כל התמונות". כך עלולים לבלבל נשיא שתלוי לבחירתו גם בקולות כאלה. חבר, פרופסור ששייך גם לסגל של אחת האוניברסיטאות הנחשבות בארצות הברית, אמר לי השבוע: "פעם, לפחות כשהיינו מדממים, הם הסתירו את האנטישמיות שלהם. היום – גם כאשר אנחנו מדממים הם לא טורחים להסוות את השנאה שלהם". ביותר מדי אוניברסיטאות מלמדים את הסטודנטים להבחין בין הטוב ובין הרע, ולבחור ברע.

חלק מאנשים אלה הם הבייס שלך, ביידן, וכאשר נשאת את נאומיך המזהירים בתמיכה באמת, בישראל ובאנושיות, אולי הפסדת חלק מהם. התעלית על הפוליטיקה הקטנה. באת לפה. הבאת לפה את נושאות המטוסים. אגב, איפה הן? מדוע לא לקרב נושאת מטוסים עד לחופי ישראל, ובמיוחד לאזור אשקלון למשל, בו יראו את נושאת המטוסים מהחוף, הן בישראל והן בעזה. אני זוכר שפעם, כשהייתי בחאלדה בלבנון כעיתונאי, בשיחות "שלום" (חה, חה) בחסות ארצות הברית, עגנה בים נושאת מטוסים אמריקאית במרחק שבו ניתן היה לראות אותה בבירור. ראיתי. זו תמונה מיוחדת.

אני רוצה לראות נושאת מטוסים אמריקאית בים. לראות. זה מרגיע. כבר כתבתי פעם שאני לא רגוע עד שאני ויקיריי מוקפים במעגל של טנקים ישראליים, שאחריו עוד מעגל של טנקים ישראליים, ועוד מעגל ועוד מעגל עד שהם מכסים את כל העולם. הלוואי שמעגל כזה היה מקיף את המשפחות שנרצחו, שנחטפו.

עכשיו, ביידן, עשה עוד צעד כדי להציל את העולם. דרוש מחמאס דרישה פשוטה: כניעה ללא תנאי.