מלחמת חרבות ברזלירי הטילים שסוכל על כוחות אמריקאים וככל הנראה כוון לעבר ישראל, נועד להוות איום ו״להטריד״ את ישראל מכיוונה של חזית נוספת. בכך, מאותתים החות'ים השולטים בתימן - הנתמכים, ממומנים ומחומשים על ידי איראן - על ניסיון לפתוח חזית נוספת במאבק נגד ישראל ולאיים על הנגב ואילת. 

לקראת התלקחות עולמית? אזהרת המסע החריגה שהוציאה ארה"ב
"השוו אתכם לדאע"ש": המגישה הסעודית נכנסת בחאלד משעל | צפו בראיון

עם זאת, בישראל מצביעים על השלכה נוספת ומשמעותית שעלולה להיות לפתיחת חזית נוספת מתימן. תימן שולטת על החלק הצפוני של מיצרי באב אל-מנדב, המהווים את שער הכניסה לים סוף ונקודה אסטרטגית בנתיבי הסחר העולמי. כמעט כל הסחורות המגיעות לישראל ולאירופה מהמזרח עוברות דרך המיצר: חלקן הקטן ממשיך ליעדו בנמל אילת וחלקו הגדול לתעלת סואץ, וממנה לישראל דרך אשדוד וחיפה או למשק האירופי והצפון האפריקאי כולו.

הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)
הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)

היירוט האמריקאי המוצלח אמש מצביע על כך שלמעשה ארצות הברית כבר לוקחת חלק פעיל במלחמה, ומגנים בפועל על אבטחת נציבי השיט והסחורות לישראל. גורמים בישראל מצביעים על התכנון המוקדם ושיתוף הפעולה עם פיקוד המרכז האמריקאי, שהתהדק מאוד בשנים האחרונות בעקבות הסכמי אברהם, כמרכיב קריטי לסיכול כוונה של הציק האמריקאי לפגוע בסחר אל ישראל וממנה. 

נזכיר כי החשיבות של הגנה על נתיבי השיט היא אחת מהמסקנות שעלו אחרי מלחמת לבנון השנייה, אז זינקו מחירי ביטוחי הסחר הימי לישראל ועלה חשש לפגיעה ממשית במשק.