הפשיטה הלילה של כח חטיבתי משוריין ולוחמי גבעתי בעומק של כשני קילומטרים באזור כפרי בצפון רצועת עזה היא אינה תחילתו של תמרון קרקעי, אלא פעולה שנועדה להשיג כמה מטרות חשובות, בנוסף ליעדים המבצעיים שכללו פגיעה במחבלים ולמידה על דרך הפעולה של האויב.

העיתון הטורקי הציג את נתניהו כאדם צמא דם - "התקיפה בעזה? כמו בהירושימה"

אחת מהמטרות הללו היא לייצר הגנה אקטיבית גם בתוך שטח האויב. צה"ל מסמן כי הוא לא מסתפק בקו הגנה ובפעולות מהאוויר, ומבצע פעולה משמעותית ראשונה שבה הוא מתחכך עם האויב בשטחו. 

מדובר בשטח כפרי באופיו, שכמעט לא נותרו בו אזרחים כלל, מה שאפשר לכוחות צה"ל חופש פעולה בהפעלת האש, לצד היכרות טובה יותר של השטח. דרך הפעולה שבה נקט צה"ל ייצר בנוסף גירוי תגובה מצד חמאס, מה שאפשר פגיעות רבות במחבלים שניסו להתקרב לכוחות ולפגוע בהם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפעולה צה"ל מצליח למעשה לערער את ביטחונו של האויב, כאשר במקביל מדובר בזריקת עידוד ללוחמי הסדיר והמילואים, שתסייע להם לשמור על דריכות גבוהה, ומסר ברור לכוחותינו שצה"ל מתכוון לפעול. 

ימים של הכרעה בסוגיית השבויים

למרות שבצה"ל יש מידה מסוימת של אופטימיות ביחס לסוגיית החטופים, בצבא מבינים כי צריכה להיות מסגרת זמן מוגבלת למגעים האלה. ניתן להעריך כי הימים הקרובים הם ימים של הכרעה, שבהם יצטרכו לקבל החלטות בנושא זה.  

בשלב זה נראה כי צה"ל הצליח לייצב את מאמצי ההגנה שלו בדרום, ועד קבלת ההחלטה בצה"ל ינסו למצוא כלים נוספים, על מנת לשמר את היתרונות של הכוחות בשטח. 

פעילות חיל האוויר, שהצליח עד כה לפגוע במטרות איכות רבות, מוכוונת בשלב זה בהשלמת את ההכנות לקראת כניסה קרקעית אפשרית, באמצעות פגיעה בתשתיות הארגון ובתוואי תת קרקע, כמו גם בדרגי הביניים של חמאס ובאלו שמעליו, מה שללא ספק משפיע על יכולת ניהול הלחימה של הארגון. 

חמאס מנהל בשלב זה כלכלת חימושים ושומר תחמושת להמשך הלחימה. על פי ההערכה, ארגון הטרור ירה עד כה 7,500 רקטות לעבר ישראל ומספר רב של פצמ"רים.