ישראל במלחמה. יש לה צבא חזק, עם נפלא, תעצומות נפש אינסופיות ורוח לחימה, אבל אין לה ראש ממשלה. הדמות החבוטה בחולצה השחורה שממשיכה לדקלם סיסמאות מהטלמפרומפטר אינה ראש ממשלה. זו סילואטה, או אילוסטרציה, או דחליל ממולא סמרטוטים שמשחק את תפקיד ראש הממשלה. האמת הזו התייצבה לאחרונה בפנינו במערומיה: בנימין נתניהו אינו כשיר. הוא לא כשיר פיסית, הוא לא כשיר מנטלית, הוא לא כשיר מוסרית. הוא חייב לפנות את מקומו ויפה דקה אחת קודם.

נתניהו מתנצל על הפוסט נגד ראשי מערכת הביטחון: "טעיתי, הדברים לא היו צריכים להיאמר" 
"דכדוך קשה": האווירה הקשה בליכוד - והתרחישים ליום שאחרי המלחמה

כן, אני יודע שאנחנו במלחמה. אני יודע שהלוחמים בעזה. הבעיה היא, שגם הלוחמים בעזה יודעים שבשעה שהם נלחמים, עסוק ראש הממשלה בהכפשת המפקדים שלהם באישון ליל. האיש, שהיה אמור כבר מזמן לקחת אחריות על מה שקרה כאן, במשמרת שלו, עוסק ביידוי אותה אחריות על כל האחרים והפעלת מכונת הרעל המזוהמת שלו כאילו אנחנו בקמפיין בחירות. הוא בובת סמרטוטים המופעלת על ידי רעייתו (שישבה אתמול בישיבה דרמטית כאילו היא חברה בקבינט המלחמה) ובנו (שציוץ ההכפשה של אביו עדיין מתנוסס בחשבון האינסטגרם והטלגרם שלו).

מה צריך לעשות? רק דבר אחד: להרחיק את נתניהו מהשלטון, עכשיו. זה נראה בלתי אפשרי, אבל זה אפשרי. זה נראה מסובך, אבל זה פשוט. 5 אנשים אמיצים מתוך הליכוד צריכים לקום כאיש אחד ולזמן את עצמם לנתניהו. ברגע שיהיו חמישה, יהיו עשרה. ואחר-כך עשרים. הם צריכים להגיד לו ביבי, זה נגמר. יש כאן מדינה. אתה נטל על צווארה. תן לליכוד להחליט מי מחליף אותך זמנית, ותפרוש. אנחנו ניקח את זה מכאן.

עד כמה האיש לא כשיר ניתן ללמוד מהעובדה שאין לו ממלא מקום. מדובר בתפקיד סטטוטורי, שמאפשר להחליף את ראש הממשלה ברגעי משבר, או נבצרות. כך קרה כשרון שקע בנבצרותו. אולמרט היה מוכן על המדף. אבל נתניהו מעולם לא מילא ממלא מקום, בדיוק מהסיבה הזו. הוא אפילו ביטל את האפשרות להוציא אותו לנבצרות, בדיוק מהסיבה הזו. עכשיו אנחנו תקועים איתו. אבל אפשר להתגבר על זה. ברגע שיידע שאם לא יפרוש, יודח, הוא יפרוש. או יודח.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הבעיה היא שחבורת האופורטוניסטים העלובה בליכוד, לא תהיה מסוגלת לבחור מקרבה את המחליף הזמני. כץ לא יוותר לברקת, שלא יוותר לו בחזרה, וכן הלאה. אפשר, לפיכך, לדלג עליהם וללכת להצעת אי אמון קונסטרוקטיבית שתקבע שיואב גלנט הוא ראש הממשלה החדש. ההצעה תכלול תוספות ותיקונים לחוק היסוד: ממלא מקומו יהיה בני גנץ. לממשלה יצטרפו ליברמן (עם ישראל ביתנו) ולפיד (עם יש עתיד). הממשלה תכהן 6 חודשים. כל ההחלטות בנושאי חוץ ובטחון יתקבלו ברוב קולות בקבינט מיוחד (גלנט, גנץ, ליברמן, לפיד, נציג חרדי). הממשלה לא תבצע שום מינוי בשירות הממלכתי או הצבאי שלא בהסכמת רוב חברי הקבינט. וקדימה לעבודה.

אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את נתניהו בראש המדינה בעת הזו. הוא כבר הזיק מספיק. אפילו פרוייקטור לטיפול בנפגעי ונזקי השואה שנחתה עלינו, הוא לא מסוגל למנות (בדיוק כמו בקורונה). הגיע הזמן להגיד, עד כאן. מוטב מאוחר.