חמאס פרסם סרטון נוסף של חטופות ישראליות, שאם ננתח את המסרים הסמויים המועברים בו, מדובר על סרטון מעודד מאד. 

חמאס בטרור פסיכולוגי: פרסם סרטון בו שלוש חטופות, אחת מהן זועמת על נתניהו
תיעוד חדש מרגעי האימה: מחבלי חמאס מסתובבים ברחובות שדרות | צפו

מצד אחד הסרטון מאד קשה לצפייה, עוצמת התסכול והכעס המובעים בו על ידי הדוברת המרכזית מאד בולטים וניכר שיש פה שינוי מגמה בהשוואה לסרטון הקודם של מייה שם. בסרטון הראשון שבוים כולו מכף רגל ועד ראש על ידי ארגון הטרור, נראית מייה שם בבית חולים, מטופלת. המטרה של הסרטון הראשון הייתה להדגיש את הצד ההומניטרי של חמאס. בפרט לאחר הביקורת הרבה שספג בעולם ופרסום סרטוני הזוועה. הסרטון מנסה לייצר את הרושם שחמאס מתייחס בצורה הומאניטארית לחטופים. הטקסט שהוכתב למייה מראש על ידי שובייה, מדגיש מספר פעמים את הטיפול הרפואי שקיבלה ונועד להעביר את המסר שמטפלים בה יפה. הטקסט שהוכתב למייה רמז על הטיפול ״המצוין״ שהיא מקבלת - ״הניתוח ארך שלוש שעות״, ״דואגים לי״, ״מטפלים בי״, ״נותנים לי תרופות״ ו״הכל בסדר״. הסרטון היא לפגוע ישירות בבטן הרכה שלנו. הרגש שהוא היה אמור לעורר זה אמפתיה וכאב. 

אבל הפעם חמאס שינה כיוון במאה שמונים מעלות. הסרטון מרמז על כמה ארגון הטרור במצוקה, על כמה הוא לא מסוגל יותר להחזיק מעמד. 

זה כמו אדם שמנסה לשכנע ולעורר רחמים ומטקטיקה זו לא מצליחה, הוא עובר לטנטרום של כעס ועצבים. 

הסרטון מופנה באופן מאד ישיר לבנימין נתניהו, הוא מנסה לייצר זעם בציבור ולהפנות את הכעס של הציבור מחמאס ואל ראש הממשלה שלנו. כל מחדל השביעי באוקטובר מופנה אליו ואליו בלבד ולא רק – בסרטון היא מדברת על ״המחדל הפוליטי, הבטחוני, הצבאי.. הפשלה שעשית בשביעי באוקטובר״. 

הטקסט שמופנה בזעם לראש הממשלה נועד למעשה לציבור. חמאס שואפים לייצר השפעה עקיפה באמצעות הסרטון וללחוץ על כל הנקודות הכואבות שפילגו את עם ישראל לפני המלחמה. הטקסט מנסה לעורר את הכעס נגד ביבי. 

החמאס הופתע פעמיים, ראשית, הוא לא העריך נכון את התנהגות הציבור. הוא היה בטוח שישראל תגעש באופן הרבה יותר משמעותי ושתתחלנה מהומות על שחרור החטופים. הוא הופתע פעם שנייה מרמת הנחישות של הפעולה הצבאית. הסרטון מעביר את המסר שחמאס לא רצה להעביר, החמאס בלחץ, ימיו ספורים, הוא לא מקבל את הסיוע שציפה לקבל מהזירה הערבית ואם לא יגיע לפריצת דרך במו״מ על החטופים, המחיר שישלם יהיה גבוה מנשוא.