הלחימה בתוך רצועת עזה מתעצמת, והכוחות נאבקים עם מחבלי חמאס פנים מול פנים. בצה"ל אף זיהו בימים האחרונים שיטת לחימה שחוזרת על עצמה בקרב חוליות של מחבלי חמאס.

"גילו את הפנים המכוערות שלהם": מתיחות שיא בין סטודנטים יהודים וערבים בטכניון

על פי המידע שאוספים הכוחות, המחבלים עובדים לפי שיטה סדורה - כשהם מזהים כוח צה"לי שחדר את שכבות ההגנה שלהם, הם בשלב הראשון מנסים לשלוח מעליו רחפן שמטיל חומר נפץ על הכוחות, בשיטה שנצפתה ושוכללה במלחמה באוקראינה. מיד לאחר ההפתעה באמצעות הרחפן יורים המחבלים מספר פצצות מרגמה לעבר הכוח, לאחר מכן מנסים לירות טיל נ"ט ואז מגיעים לקרבות צמודים מאוד לחיילים, לעיתים אף פנים מול פנים.

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

לא מעט כוחות של צה"ל כבר הותקלו בשיטה זו, שמוכיחה שלמרות המכות הקשות מאוד שספגו דרגי הפיקוד הטקטי של חמאס בימים האחרונים, לא מעט חוליות של ארגון הטרור מצליחות לשמור על לחימה סדורה ולא מאולתרת. לחימה עצימה התרחשה גם הלילה במספר גזרות ברצועה, בין היתר בהיתקלות של כוח גולני ושיריון.

ההערכה במערכת הביטחון היא כי הלחימה בימים הקרובים תיעשה קשה יותר, לאחר שבתחילת הפעולה הקרקעית מחבלי חמאס נסוגו והסתתרו וכעת הם שואפים לזנב בכוחות המתקדמים.

עם זאת ועל אף שישראל כבר שילמה מחיר כבד מאוד בחיי אדם מאז תחילת הפעולה הקרקעית, הלחימה עצמה נעשית רמה מקצועית גבוהה ובכל התקריות יצאו חיילינו כשהם עם ידם על העליונה, ומספר ההרוגים והנפגעים מקרב מחבלי חמאס גבוה.