חמאס דורשים הודנא בת כמה ימים בתואנה שברצועה מתחולל אסון הומניטרי. האוכלוסייה אכן הוכתה אנושות, אבל לא למענה דורשת חמאס את הימים. מטרתה להביא תקשורת מכל העולם ולהראות את ממדי ההרג והחורבן. כך יתעורר המצפון המערבי ובמיוחד דעת הקהל האמריקנית, ועל ישראל יופעל לחץ רב לעצור.

לחימה בתוך מנהרות, לצד חטופים: הקושי שבחיסול צמרת החמאס ברצועה
אחרי שנוריד את ראשי חמאס: נראה לנתניהו את הדלת | בן כספית

חמאס עובדים בכמה זירות כדי להכשיר את הקרקע לרגע הזה. הם כבר גייסו ממשלות אוהדות (טורקיה, רוסיה, איראן), ואת מזכ"ל האו"ם גוטרש. אחרי שהמיטו בעצמם אסון הומניטרי על עמם, הם משמיעים את זעקתו. כך הם מקווים לטשטש את המסר הישראלי, כי ברצועה מתנהל מבצע לחיסול דאעש-פלסטין.

העיתון Al Akhbar מגלה היום מפי מקור פלסטיני כי חמאס דורשת ארכה לחלץ גופות מבין ההריסות. יש לפי ההערכות בין אלף לאלפיים גופות. הוצאתן היא אכן צורך חיוני שנועד למנוע מחלות, אבל לסינוואר פחות אכפת מהגופות, הוא נאבק על חייו. מטרתו למשוך זמן ללא תקיפות וכמובן להראות את ההרס.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ישראל מודעת לכך ועל כן היא מסרבת להפסקת אש. חמאס משלמים לא רק את מחיר ה-7 באוקטובר, אלא גם את מחיר מדיניותם בשנים האחרונות. כל פעם שדרשו סעיף הומניטרי, הם איימו להשיגו בכוח אם לא יינתן. ישראל התקפלה, והגדילה את התיאבון של חמאס. היום, בקשותיה ההומניטריות נענות בטילים.

האתגר הגדול של ישראל הם החטופים. בלי שתיתן משהו, הם לא ישוחררו. על כן יש חשיבות רבה להמשך פעילות צה"ל על הקרקע. ככל שחמאס ייאבד חמושים ומפקדות ויתקשה לגייס אמפטיה הומניטרית – כך ישתלם לו לשחרר יותר חטופים, כדי לקבל דבר מה. משום כך התמיכה האמריקאית בהמשך המבצע קריטית.

בתמונה למעלה: מפקדת הזרוע הצבאית של חמאס במחנה הפליטים ג'באליה שהושמדה בתקיפת צה"ל בשבוע שעבר. כאן נהרגו קרוב למאה בני אדם, מחציתם פעילי חמאס והשאר אזרחים.