“שלום. נפרדים בגעגוע מחברתנו ויויאן סילבר”. במילים לקוניות אלה ניסח ארגון “בצלם” את מודעת האבל על חברת הנהלתו. ויויאן הייתה בת 74 כשנרצחה בידי מפלצות חמאס בביתה בקיבוץ בארי. רק כעבור חודש זוהתה גופתה, אחרי שנחשבה עד אז לחטופה.

התשובה של נתניהו על המגפות הוכיחה שקבינט המלחמה לא באירוע | האלוף במיל' בריק

בעיני חמאס היה לה “חיסרון” כפול – היותה יהודייה והיותה ”מתנחלת” בסמוך לגבול עם רצועת עזה. עובדת היותה חברת “בצלם” הפרו־פלסטיני לא עזרה לה להינצל מהגורל המר.

“בצלם” הוא אחד הבולטים בארגונים בתוכנו שמגנים את ה“אפרטהייד” הישראלי, את “הכיבוש” ואת המתנחלים. לדידם, הפלסטינים צדיקים גמורים, ונגזלה מהם עצמאותם בידי “הכובש הישראלי”.

מלחמתם־רצחנותם ניתנת להבנה אם לא להצדקה. הם לא יתאבלו על אזרחים ישראלים אחרים, שנרצחו בדם קר. מודעת האבל התפרסמה כמובן בעיתון “הארץ”, שמתפרנס, בין השאר, ממודעות ההתרסה שמפרסמים ארגונים קיקיוניים וקולניים אלה. ארגונים ששופכים דלק על מדורות שמבעירים האנטישמים בעולם, שונאי ישראל ומניפי השלטים “פלסטין מן הנהר עד הים”. במילים אחרות: השמדת מדינת היהודים.

גם בימים אלה, כשישראל מוצאת עצמה תחת מתקפה ברברית, כשמעל אלף מאזרחיה נטבחו, ורצועת עזה הופכת לעיי חורבות על תושביה האומללים, “בצלם” ושות’ מגבירים את תעמולתם. חבריהם בוודאי הוכו בהלם, משנודע דבר הירצחה של אחת הפעילות הבולטות שלהם, ה”מתנחלת” מבארי, תומכת תמימה ב”חזון שתי המדינות”, כלומר במדינה פלסטינית בקווי 67'.

ויויאן ז”ל האמינה בכנות באפשרות של שותפות יהודית־פלסטינית. הושיטה יד של שלום לעזה - ועזה השיבה לה בסכין רצח. היא וחבריה חיו ב”קונספציה” הזויה מול ארגון רצחני־אנטישמי־נאצי, שבעיניו היהודים הם כופרים, קופים וחזירים. בני מוות.

חמאס לא הסתפק במה שהותירה לו ישראל בנסיגתה המופקרת, החד־צדדית, ב־2005. חמאס לא התחשב בארגוני “שלום” ישראליים כמו “בצלם”, “יש גבול” ו”די לכיבוש”, והמיט אסון שואתי על שכניו, יישובי העוטף ויושביהם, וגם על שני מיליוני עזתים.

והנה, חודש וחצי לאחר הטבח הנוראי, מפרסם “יש גבול” מודעה מזעזעת, כמובן ב”הארץ”, שכולה הסתה נגד מתנחלי יו”ש ו”ההרג בשטחים הכבושים”. מודעה שמשרתת את האנטישמים שהרימו ראש בכל אתר ואתר על הגלובוס. טרור פלסטיני? רצח יהודים? - יוק.

פעיל בצלם, חברון (צילום: רויטרס)
פעיל בצלם, חברון (צילום: רויטרס)


“בצלם” מתהדר בכמה שמות “מפוארים” במועצתו הציבורית ובהם דויד גרוסמן, חוה אלברשטיין ורבקה מיכאלי. אבל הנה הפתעה נעימה. השחקנית גילה אלמגור, שאף היא נמנתה עם מועצתו הציבורית, הודיעה שהיא מתנערת מ”בצלם”: “אני יהודייה, ציונית, ישראלית. תמיד הייתי ותמיד אהיה. איש לא ייקח זאת ממני".

"בלבי ובנפשי זורם דם יהודי שנקרע ונשבר מאירועי השבת השחורה. אני מחזקת את הצבא הנפלא שלנו ולחלוטין מתנערת ומוקיעה ממני כל מי שטוען שאין צדק בקיום מדינה יהודית בארץ ישראל. שלחתי מייל לארגון לוודא שאיני משויכת אליו. עמדתי תמיד הייתה ותמיד תהיה ששלום אפשר לקיים רק עם פרטנר. בשבת השחורה, חמאס הבהירו שכל רצונם הוא הרס וטרור”, אמרה.

מה חבל שגילה לא עשתה כן לפני שנים ספורות, כאשר מנכ”ל “בצלם”, אחד חגי אלעד, נשא נאום שטנה במועצת הביטחון של האו”ם, העליל שישראל עסוקה “בשגרת הכיבוש באין מפריע, בתהליך מחושב היטב של קריעתו לגזרים של עם שלם, פיצול אדמותיו, ושיבוש חייו: ניתוק רצועת עזה מהגדה המערבית, פיצול הגדה למובלעות קטנות, ובידוד מזרח ירושלים משאר הגדה באמצעות חומות”.

חמאס ואש”ף לא יכלו לנסח זאת טוב יותר. אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא, וחבל שהחברים האחרים מתעקשים בהזדהותם עם ארגון שמאל קיצוני שמכפיש את חיילי צה”ל ומתדלק את שונאינו.

עם היוודע דבר הירצחה של ויויאן הי”ד, לא חסכו חברותיה שבחים על פועלה למען השלום, כלומר נסיגת ישראל מכל שטחי יו”ש, פתיחת שערי עזה לכל דכפין ערבי הרוצה לעבוד בשדות העוטף או לקבל סיוע רפואי בישראל. הלקח האסוני לא נלמד.

“בחייך ובמותך ציווית לנו את השלום”, ייבבה תנועת “נשים עושות שלום”, שידן המושטת לאויב נענתה בטבח “שוחרי השלום”. ב־7 באוקטובר הארור ויויאן סילבר נרצחה, ועמה נרצח חזון השלום המדומה. צה”ל התעשת ומכה בעוצמה במחרחרי המלחמה.

אין זה מפתיע, שגם אחרי המכה האיומה שקיבלנו, צדיקי “בצלם” לא יעשו חשבון נפש. הם ימשיכו לחרחר “שלום” תבוסתני, שמשמעו החלשת ישראל. גם אחרי חיסול שלטון חמאס, עוד ימשיכו הללו להפיץ עלילות כזב על המדינה, להזמין עליה לחץ בינלאומי, ולהתעלם מהשאיפות הרצחניות של ארגוני הטרור. לדידם של שונאי ישראל, כיבוש הוא גם בקיבוץ שבו התגוררה הלוחמת ב”כיבוש”. שלום, שלום – ואין שלום. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]