הלגיטימציה הבינלאומית להפעלת כח צבאי משמעותי בעזה משולה לבלוק של קרח שמוצב בכיכר העיר ביום חמסין.  בעוד שהיא חיונית להמשך מהלכי המלחמה המתנהלת ביסודיות, איטיות וזהירות , ישנו הכרח לתחזק ולתדלק אותה ולהאריך את חייה. במובן זה, החשיפה של צה״ל על השימוש בבית החולים שיפא כבסיס חמאס, אליו הובאו החטופים עם כלי רכב צבאיים, היא חשיפה חשובה ברמה הבינלאומית המוכיחה שוב שרופאים, חולים, פגים ותינוקות משמשים כמגן אנושי לרוצחי החמאס. 

מחבלים גוררים חטופים בבית החולים: צפו בחשיפת התיעודים הדרמטים משיפא
אכזריות בלי סוף: נועה מרציאנו נלקחה לשיפא בחיים ונרצחה בשבי

השימוש במצלמות האבטחה שנתפסו והלבנת חומרי מודיעין מתחזקים את הלגיטימציה ואפילו מביאים את נשיא ארה״ב כשהחומרים מוצגים בפניו לשנות את עמדתו ולהתחבר יותר ויותר ליעדים של ישראל. ואם צריך לתדלק את מרחב הלגיטימציה בשתי משאיות סולר - זה הגיוני ושווה. 

תיעוד: בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור לחמאס במהלך הטבח ב-7 לאוקטובר. צילום: דובר צה"ל

אולי אין די בכך. העולם ייחשף בקרוב לתמונות קשות של מאות אלפי פליטים עזתיים שהעביר צה״ל לדרום הרצועה כשהם בקור ובגשם הכבד. יהיה צורך לוודא עם מדינות האזור שיהיו להם אוהלים, שמיכות ותרופות. 

ישראל בתבונה רבה חושפת חומר מודיעיני כדי שישרת את ההסברה הישראלית ויתחזק לגיטימציה. תוך כך, הוכח אמש כי רבט נעה מרציאנו ז״ל נרצחה באכזריות ע״י חמאס ולא כתוצאה מתקיפת צה״ל בה נפצעה באורח קל. התוצאה היא קשה וכואבת בכל מקרה , אבל חשוב למשפחה, לחברים ולנו לדעת שלא צה״ל הרג אותה, אלא אותו ארגון טרור נאצי שחטף אותה בבוקר השחור ההוא.

הכותב תא״ל מיל שימש בעבר כדובר צה״ל