כיצד מזהים איבוד עשתונות גמור בקרב כל שותפי הממשלה? הזיות. כל אחד והטריפ שלו. זה מחוקק עונש מוות, זו חוזרת לגוש קטיף, אלה יוצאים למלחמה בצפון והנועזים מרחיקים עד טהרן. הגאים מכולם מצפצפים על ביידן, מומחי משאבי אנוש מתכננים טרנספר, והנוסטלגיים רואים בעיני רוחם נכבה. בקיצור, אלה תולדות הקואליציה הנוכחית.

ההשוואה של האירוע הזוועתי בעוטף לשואה היא הוזלה והזניה מקוממת | רן אדליסט
לו”ז אלטרנטיבי למבצע צה”ל ברצועה עד לניצחון | רן אדליסט

השבוע יזמה "עוצמה יהודית" דיון בוועדה לביטחון לאומי לקידום חוק עונש מוות למחבלים. רעיון נפלא לטובת יחסי הציבור של חמאס. השאלה מדוע להטריד את בתי המשפט בזוטות בירוקרטיות כשאפשר פשוט לירות במחבלים בדרך לבתי המשפט שסובלים כידוע ממחסור בשופטים.

הדיון אכן התעלה לממדים מפלצתיים והיסטריים כצפוי. נציגי משפחות החטופים התחננו להסרת התועבה מסדר היום משום שהיא מסכנת את יקיריהם וחברי כנופיית ההעצמה היהודית עשו כותרות שכל אחת מתחרה בגסותה ברעותה. ח"כ אלמוג כהן זעק לעבר המשפחות: "אין לכם מנדט על הכאב", ח"כ לימור סון הר מלך סיננה לעברם "חצופים". והשיא היה כאשר איתמר בן גביר התנפל בחיבוק על אחד מבני משפחת חטופים כשהמסכן מנסה להימלט. לא הייתה היתכנות להמשך תהליך חקיקה למעט פריטה גסה על המיתרים המתוחים של המשפחות והחברה הישראלית כדי לקושש נקודות אספסוף.

בעוד מפלגת מדובללי הגבעות והעליונות היהודית מנהלת בצינה צינית קמפיין בחירות במהלך מלחמה, גורמת תחושת חוסר האונים לאחרים להעלות באוב מיני פתרונות שאולי לא תולים בני אדם אבל בהחלט יש בהם יסוד ייצוגי בוטה של התעללות קולקטיבית. למשל טרנספר. הח"כים רם בן ברק ודני דנון (זוג פוליטי משונה שיכול להיוולד רק לזוג המנטלי של פאניקה וחוסר אונים) מציעים טרנספר לכל פלסטיני שתקוע ללא מוצא בדרום עזה.

מדובר במאות אלפים חסרי כל. השניים מכחישים שמדובר בטרנספר אבל אתה לא יכול לגרש מיליון מבתיהם, להלחיץ מיליון נוספים ולהכחיש שמדובר בנכבה, טרנספר או סתם גירוש המונים שהבאת כביכול אל השוקת ועכשיו עתה דורש מהם לטבוע כמה שיותר רחוק שלא תצטרך למשות אותם. מדובר בניצול אכזרי כדי לפתור למדינת ישראל בעיה "הומניטרית". אוקיי, נגיד שחמאס אשם ועל הדרך פתרנו גם בעיה ביטחונית וגם התנקמנו קשות כראוי.

כאמור, הסיבה להצעה המופרכת היא פאניקה של אנשי ציבור שחייבים תשובה כלשהי לציבור ופשוט מאבדים עשתונות. יאיר לפיד מצד החתן (בן ברק) הבין את פוטנציאל הנזק למפלגתו בגין התנהלותו (פלוס חובבנות מדינית) של בן ברק והסביר ש"רמי דיבר על חופש התנועה ממקום למקום, אנשים רוצים לשנות מקום". שזה גרוע מהטיפשות של בן ברק ונגוע בצביעות. אפילו אוהד חמו (ערוץ 12) העריך ש"המון רוצים לעזוב את עזה". למה המון? כולם רוצים. אם הייתם דוגמים את כמות הישראלים, יהודים וערבים, שרוצים להסתלק מכאן, הייתם בקלות יכולים לארגן טרנספר שלפחות יפתור את בעיית הפקקים.