המטרה של יחיא סינוואר בימי ההפוגה, אם אכן ייצאו אל הפועל כמתוכנן, היא להתיש אותנו. למרוח ולמשוך כמה שיתאפשר, ובמקביל להכניס לרצועה את צוותי הטלוויזיה מכל העולם, להרים פסטיבל הזוועות "שהאויב הציוני ביצע בילדי עזה". להקים זעקת הקוזק הנגזל, ובזה, כפי שכולם יודעים, אין לחמאס מתחרים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גורם המעורה בפרטי העסקה אמר השבוע: "צריך להסתכל למציאות בעיניים. סינוואר ירים קמפיין וגם יצליח בו. ואז תוך שבוע וחצי-שבועיים של הפוגה, יווצר לחץ בינלאומי היסטרי על ישראל להפסיק את הלחימה. בשלב מסוים תבהיר וושינגטון כי נושאות המטוסים שלה עוזבות, וגם הווטו שלה במועצת הביטחון על הדרישה מישראל להפסיק את הלחימה לאלתר ובצורה סופית, לא יהיה לנו. הלך הרוח יהיה נגדנו, האווירה תשתנה, העסק יתפורר – וסינוואר יישאר עם מדינת הטרור שלו בדרום הרצועה".

בנקודה הזאת, לפי אותן ההערכות בחדרים הסגורים, השותף הזמני והלא-פוליטי בני גנץ יודיע כי השותפות נגמרה, יקום ויעזוב. אנשי המחאה מזמן מוכנים לרגע המכונן הזה. התוכנית: לפתוח במחאה מסיבית שתדרוש התפטרותו המיידית של נתניהו מיד עם עזיבת גנץ את הממשלה. ליום שאחרי זה נתניהו עלול להגיע עם תמיכה ציבורית ירודה, כאשר הימין זועם על העסקה שהובילה לעצירת המלחמה. לפי ההערכות במערכת הפוליטית, אם נתניהו ישתכנע כי אפסו הסיכויים להתאוששות, והרוביקון נחצה – הוא יהיה מוכן לצעד דרמטי.

על פי גורמים מהמעגלים הקרובים לראש הממשלה, לאור ההערכות המדוברות נשקלת האפשרות שנתניהו יודיע על כוונתו לפרוש מראשות הליכוד ומראשות הממשלה, לאחר שיוביל ויסיים את משא ומתן להסדר האזורי. שלב המגעים להסדר יגיע באופן טבעי מיד עם סיום הלחימה. המחאה תקום במקביל. מבחינת נתניהו, הדרך היחידה להוביל את המגעים להסדר מדיני רחב שאולי-אולי יכלול גם הסדר עם ערב הסעודית, היא להודיע כי מיד אחרי החתימה על אותו ההסדר הוא יעזוב את החיים הפוליטיים. במקביל, כך טוענים הגורמים המעורים, נושא הסדר הטיעון קם לתחיה ונשקל גם הוא בתור מהלך שייעשה במקביל להודעה על הפרישה בתום התהליך המדיני להסדר. 

מטעם רה"מ נתניהו נמסר: "הדיווח משולל כל יסוד. ראש הממשלה נתניהו חזר והבהיר שהמלחמה לא תיעצר. ראש הממשלה נתניהו ממוקד בהשלמת כל יעדי המלחמה עד תומם: חיסול חמאס, השבת חטופינו, ויצירת מציאות שבה עזה לא תאיים יותר על מדינת ישראל".

הטור המלא יפורסם מחר במעריב