אזרחי ישראל היקרים, עם חידוש המערכה בעזה, שאין צודק ממנה, אני, ראש הממשלה, מבקש הפעם להשיח עמכם מנהמת לבי. בשעה שאנו נאבקים לחלץ כל חטוף וחטופה מידי הארגון הרצחני, בשעה שחיילי צה”ל הגיבורים ממשיכים את הלחימה בחמאס תוך הקרבה עילאית, בשעה שארגון הטרור חיזבאללה מאיים עלינו מצפון, רבבות אזרחים עזבו את יישוביהם ובתיהם, אזרחים תמימים נרצחים בירושלים וביו”ש – אני קורא לכם לשמור על אחדותנו. איום קיומי נשקף לכולנו מכל החזיתות, נגד מדינת ישראל כולה.

על אף המסיתים, נקווה שהאחדות תגבר על מופעי השנאה הפנימית | יוסי אחימאיר
לא רק ויויאן סילבר: ב-7 לאוקטובר נרצח גם חזון השלום המדומה | יוסי אחימאיר

ב־75 שנים הקמנו מדינה לתפארת, יוצרת, מחדשת, דמוקרטית, ולה שפה ייחודית – העברית, הישגים מדהימים ששום אומה בעולם לא הגיעה אליהם בזמן כה קצר. גאווה לכולנו. בו בזמן ישראל היא המדינה היחידה שמאוימת מכל גבולותיה, נאבקת על זכות קיומה וביטחון אזרחיה. על כך אנו משלמים מחיר דמים כבד. בימים אלה אנו מבכים את חללינו. חושבים על פצועינו. כל מעיינינו נתונים לא למחאות כי אם להדיפת מתקפות הרצח מכל הכיוונים. האויב הטרוריסטי על כל גווניו הוא עושה דברה של מדינת הטרור איראן ונתמך בגל אנטישמי, אנטי־ ציוני, חסר תקדים.

כל חיי הם קודש למען המדינה וביטחונה. בתפקיד הרם רב־השנים הבאתי לשגשוגה. גם עשיתי שגיאות, כפי שכל מנהיג אינו חף מהן, אבל הייתי והנני מטרה לביטויי שטנה מצד חוגים קיצוניים בתוכנו. הואשמתי לא אחת שטובתי האישית קודמת לטובתכם, אזרחי ישראל. אין עוול גדול מזה. נכון, אינני צנוע כקודמיי במחנה שלי, מנחם בגין ויצחק שמיר עליהם השלום, אבל ראיתי עצמי ממשיך בדרכם, לפעול ככל יכולתי אך ורק לטובת כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל. עם זאת, בתום המערכה, הניצחון, הדברת חמאס, השבת חטופינו, החזרת הביטחון ותחילת שיקום היישובים, בדעתי לשקול את המשך שירותי הארוך בתפקיד ראש הממשלה.

אין לנו ארץ אחרת. ישראל היא הבית הלאומי היחיד והאיתן של העם היהודי. המשימה הבלעדית של העומד בראשה היא לנווט את הספינה לחוף מבטחים. כל זאת רק בתנאי שנשמור על אחדות פנימית. אין פירושה אחידות המחשבה והדרך. נהפוך הוא. ישראל היא דמוקרטיה לתפארת. גם בעת מצוקה עולים קולות שונים בתוכה ומתוכה. טוב שיישמעו, גם אם האויב מאזין עושה שימוש בדברים הנאמרים. ביקורת היא חשובה ובלבד שתהיה הוגנת ומבוססת. על כך גאוותנו. זה מה שמבדילנו מאויבינו, חורשי רעתנו, צמאי הדם.

בעת זו אנו סומכים בראש ובראשונה על זרועות הביטחון שלנו - צה”ל, השב”כ, המוסד, המשטרה, וכל שאר הארגונים מעוררי ההשראה, המתנדבים בשמירה, באבטחה, בערנות. שולחים להם את ברכתנו. כידוע, האויב אינו מבחין בין ישראלי לישראלי, דתי לחילוני, שמאלני לימני, צעיר לקשיש, בין מתנחלים לתל־אביבים, בין קיבוצניקים לעירוניים, בין נשים, גברים וטף. כולם יעד לשנאתו היוקדת, למעשי רצח חסרי הבחנה. בעת צרה ליעקב, מתבקשת אחדות המטרה, כדי להדוף את התוקפנות הברברית.

גם אחרי 75 שנות קיום המדינה, לא ירפו שונאינו מניסיונות לפגוע בנו, לשים קץ לחלום הדורות של העם היהודי - מדינת ישראל בארץ ישראל, במולדתנו ההיסטורית. לשם כך יסלפו את האמת ההיסטורית, יפיצו תעמולת כזב בעולם, יקדישו את משאביהם ומאמציהם. ב־1947 הם דחו את תוכנית החלוקה. ב־1967 קמו להכחידנו בגבולות אושוויץ, וגם עתה, כשיש להם אוטונומיה ביהודה ושומרון, ושלטון מוחלט ברצועת עזה, ממנה נסוגונו מרצון – ואני מודה שהיה זה בתמיכתי – הם לא יסתפקו בכך. “פלסטין מהנהר עד הים”, זוהי סיסמתם הנואלת.

שררה אצלנו תקווה מופרכת, כי עם ההתנתקות מעזה, שקט ושלווה ישררו משני צדי הגבול. כצפוי, החרבות לא כותתו לאתים. הן הומרו לטילים ולמתאבדים. גם רודפי השלום בכל מחיר בתוכנו התפכחו. כמה מהם נרצחו. אויבינו חזו במחזות הפירוד בתוכנו, וראו בכך שעת כושר לפתוח במתקפה הרצחנית, אליה נערכו מזה שנים והפנו את משאביהם. הם פרצו בזדון ובעורמה לגבולנו - וצבאנו נמצא עתה בגבולם.

מתוך הכרה בכך שאסון ה־7 באוקטובר אירע בתקופת ממשלתי, יש לי כראש הממשלה אחריות־על, הגם שלאורך השנה חזרו והבטיחו לי כל גורמי ההערכה, כי חמאס מורתע. המחדל הקשה ייחקר לעומקו. עתה מבקש אני מכם, אזרחי ישראל, לסמוך על קבינט המלחמה למען השגת המטרה המשולשת: חיסול חמאס, השבת החטופים ומניעת שלטון תוקפני אחר ברצועה. ביחד אנו ממשיכים במערכה – עד לניצחון! וכדברי משוררנו אורי צבי גרינברג: “על חרבנו נחיה, על חרבנו נחרוש ונבנה, על חרבנו נערוך מיתרים, על חרבנו נהגה הגות עמוקה לדורות”.