בליכוד מאיימים על ניר ברקת שלא יעז להצביע נגד התקציב. מה יעשו לו? יפטרו אותו. ובכן, על פי חוק, אם חבר ממשלה מצביע בכנסת נגד החלטה שהתקבלה בממשלה, ניתן לפטרו, אבל ראש הממשלה צריך למסור על כך הודעה מפורשת לכנסת, שבועיים מיום ההצבעה. 

ברקת פוזל החוצה מהליכוד? התמונה ששולחת מסר ברור לנתניהו

שרי המחנה הממלכתי יצביעו נגד. האם נתניהו ימסור בעניינם הודעה, ויפטר אותם? לא. באותו רגע, הסתיימה הלגיטימציה הבינלאומית והפנימית של ״מר בטחון״ (שהפך למר בזיון). זה לא יקרה. אז למה שיפטר את ברקת? זו תהיה אכיפה בררנית. בג״ץ לא יתן לזה לקרות, ובצדק.

הלאה: מאיימים על ברקת שידיחו אותו מהסיעה. ובכן, גם זה לא יקרה. כדי להדיח מהסיעה, צריך להוכיח שהח״כ המורד קיבל תמורה. ברקת לא יקבל שום תמורה מאף אחד. זו הצבעה אידיאולוגית ולכן הוא לא יודח. 

מחאה מול ביתו של ניר ברקת (צילום: יעל גדות)

אז מה יקרה? אני מעריך שכלום. ברקת סתם ישתפן. יזרקו לו 100 מיליון שקל למשרד הכלכלה ברגע האחרון והוא יתיישר. אם לא, זו תהיה הפתעה אדירה וזה יסמן עידן חדש: עידן בו ברקת מפסיק להיות אסקופה נדרסת והופך למנהיג. אל תעצרו את נשימתכם.

מצד שני, אם ברקת מתנגד לתקציב, זה פותח את ה״שיבר״. יתנגדו נוספים (השמות מוכרים). וזה עוד רק הפרומו לקראת ההצבעה הצפויה מתישהו בשנה הבאה על פיזור הכנסת. בורסת השמות רוחשת. כל הקודם, יזכה. זה מטריף את נתניהו ולא מן הנמנע שזה מה שהחזיר את החרב המתהפכת (ג׳וניור) ארצה. 

ושיהיה בהצלחה לכולנו.