על אף המתקפה של בני גנץ אתמול על ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגית הכספים הקואליציוניים, והביקורת שספג בקרב הפרשנים החרדים, לא כדאי למהר להספיד את יחסיו של יו"ר המחנה הממלכתי עם המפלגות החרדיות. 

הבכירה האמריקאית במתקפה על האוניברסיטאות: "חייבים להתפטר"
הנשיא ביידן חושף: כך קרסה הפסקת האש בין ישראל וחמאס

קשריו של גנץ ואנשיו עם החרדים הם עמוקים בהרבה מאשר הנראה על פני השטח. מדובר ביחסים שבנויים על הטווח הארוך, ובעיקר על היום שאחרי נתניהו. 

התקיפות בג'באליה, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הרטוריקה שבה משתמש גנץ נגד התקציב היא נכונה לשעתה, ומוסיפה לו נקודות לטווח הקצר יותר. אך יחד עם זאת, סביר להניח כי במקביל, יש בסביבתו מי שממשיך לעבוד על תחזוקת הקשרים שנבנו, ודואג להעביר את כל המסרים הנכונים למי שהוא רואה כשותפיו העתידיים. 

כאמור, במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו אתמול השניים יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, ביקר גנץ את ראש הממשלה באופן פומבי. "מחר יובא תקציב המדינה לשנת 23 להצבעה בקריאה ראשונה. אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואימניקים", ציין. 

עוד הוסיף: "הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה. גם בנושא הזה, כמו במלחמה, עלינו לפעול מתוך שיקול לאומי כולל".

כמו כן, התייחס גנץ להמשך המלחמה: "גם אם הניצחון יהיה קשה מאלה שלפניו – אנחנו ננצח. וגם אם הבנייה תהיה קשה יותר - אנחנו נבנה. ערב החנוכה, נעשה הכל כדי שהאור אצל כל משפחות החטופים יאיר מהחלונות, שבבתים בנגב המערבי ובצפון יחגגו וכדי שהאור של עם ישראל ינצח״.