מחפשים את נקודת השבירה של חמאס בצפון הרצועה: לוחמי צה"ל מנהלים קרבות קשים בסג'עייה וג'בלייה.

בשכונת הענק סג'עייה נשארו כוחות אחרונים של חמאס שעדיין פועלים באופן מסודר, לאחר שצה"ל הגיע לשליטה מבצעית ברוב השטחים שמצפון לוואדי עזה. מאז קריסת ההפוגה נערכים במקום קרבות קשים ועצימים, וההערכה היא שמחבלי חמאס שנמצאים במקום מנהלים קרב הקרבה עד הסוף. ייתכן כי הקרב הקשה על סג'עייה יהפוך לאחד מסמלי המלחמה הנוכחית, בדרך למיטוט יכולות חמאס.

בישראל מעריכים: זהו היעד אליו ינסו להימלט בכירי החמאס

כוחות צה"ל מתקדמים באופן מדוד אך עקבי, ופועלים בלב השטח הבנוי ולא בפאתיו. סג'עייה נחשבת למעוז קשה של חמאס, וגם בסבבי לחימה קודמים כמו צוק איתן ועופרת יצוקה נערכו בה קרבות קשים. בהקשר זה זכור אסון הנגמ"ש ובהם גם אורון שאול, שהוכר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. במקביל, גם בג'בלייה מנהלים לוחמי צה"ל קרבות עם מחבלי חמאס שעודם פועלים בשכונה, וההערכה היא שהימים הקרובים צפויים להיות קשים בטרם תשיג ישראל שליטה במוקדים הללו שעוד נותרו בצפון הרצועה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, כוחות של אוגדה 98 ממשיכים להתקדם בדרום הרצועה, וההערכה היא שאחרי סיום ההשתלטות על חאן יונס צה"ל יעמוד בנקודה שבה היכולת הצבאית של חמאס תיפגע באופן משמעותי. עם זאת, על אף שצה"ל כבר פועל בלב העיר המרכזית בדרום הרצועה, הקרב המרכזי על השליטה באזור עוד לפנינו.

בדומה למה שקרה בצפון הרצועה, גם בית החולים "נאסר", הגדול בחאן יונס, נחשב למרכז טרור והטיפול בו עשוי להיות דומה לזה שביצעה ישראל בבית החולים "שיפא, בעזה. בישראל מעריכים שככל שהכוחות יתקדמו לתוך חאן יונס, הניסיונות של חמאס לייצר לחץ על הציבור הישראלי באמצעות טרור פסיכולוגי בדמות סרטונים קשים ועדויות של חטופים ייגברו. המחבלים עלולים לנסת לנצל את הוויכוח המתפתח בציבור הישראלי על המתח בין מטרות המלחמה: מיטוט חמאס לצד שחרור כל החטופים.