אין ספק ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתגלה כפוליטיקאי שנון ומהיר שליפה, אם כי מדינאי קטן וציני. שר ההתנחלויות מתעניין בעיקר בצאן מרעיתו וכשהרועה הולך לאיבוד, הוא משלח את המתנחלים להפעלת לחץ פיסי בלתי מתון על חברי הכנסת.

400 אלף דולר על סנוואר: ה"מחירון" על ראשם של בכירי חמאס נחשף
"האיש שיוכל לעמוד בפני ביידן": כך צפוי לנסות נתניהו להחזיר את המנדטים שאיבד
הוריו של אביעד פריג'ה למשפחת קסטלמן: "יובל היה גיבור, בננו שבור נפשית"

למרות התואר שקרן בן שקרן שהדביק לבנימין נתניהו, ראש הממשלה חי בשלום עם העובדה שסמוטריץ' הפך לסחטן בן סחטן. הבן-יקיר-לו-אפרים זכה השבוע בישיבת הממשלה בכבוד ויקר להדליק ולברך על נר חמישי של חנוכה, וזימר כנער בר מצווה העולה לתורה. גרנדמייזר הייתה גאה.

הצ'פחות שמחליפים השניים מעוררות את הרושם שנתניהו מתחיל לחבב אותו. סמוטריץ' הודיע השבוע שיסיק מסקנות אם עמדותיו בעניין קיזוז הכספים לרשות הפלסטינית ומניעת הכנסת עובדים מהשטחים לא יתקבלו. כמובן שידע שמדובר באיום סרק כי הוא האחרון שילך לבחירות.

תיעוד מעצר המחבלים בעזה (צילום :דובר צה"ל)

מיותר לציין שעמדותיו מנוגדות לחלוטין לעמדת ראשי מערכת הביטחון, שהטריחו עצמם לירושלים ובזבזו זמן יקר מפז על ישיבת פרוטוקול ריקה מתוכן. אלא שאת נתניהו ושר האוצר זה ממש לא מעניין אלא פוליטיקה ועוד פוליטיקה.

בינתיים שרים בליכוד מפסיקים לשתוק ופולטים כדורים בתוך הנגמ"ש. יותר ויותר מתוכם מוטרדים ממופעי הציניות ומתרעמים כנגד סמוטריץ' שתפס גובה. בחדרי חדרים הם בזים לתרגיליו בוועדת הכספים.

במקרים אחרים כבר אינם חוששים לפתוח פה. ניר ברקת שהפך למצטיין פלוגתי בהוצאת הכביסה המלוכלכת, זכה ב-240 מיליון שקל שאותם דרש לאחר שתחילה סמוטריץ' מנע זאת ממנו. ביקורת על ההתנהלות התקציבית נשמעת גם מכיוונו של יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר.

התסכול של ח"כים בליכוד שאליהם מתייחסים כסטטיסטים בתיאטרון האבסורד הולך וגדל ואיתו חוסר שביעות רצון מהתנהלות נתניהו, במיוחד בנוגע לכספים קואליציוניים. ועדיין לא קם הח"כ האמיץ שיגיע עד כאן כי החום במטבח הפך לבלתי נסבל. 

נדגיש שהקרקס בנוגע לתוספת של 29 מיליארד שקל לתקציב 2023 שאושר לבסוף השבוע, הוא רק הפרומו לתקציב 2024. המאבק במקרה זהו יהיה קשוח עם הרבה נפגעים בשטח ואינספור שאלות: האם יזרקו לפח את המלצות הנגיד פרופ' אמיר ירון, שהוא גם היועץ הכלכלי לממשלה? האם משרדי הממשלה ייסגרו ותקציביהם יחתכו אוטומטית? האם המסים יעלו או שרק הגרעון התקציבי יתנפח ובעקבותיו הורדת דירוג האשראי של ישראל. האפשרויות מהגיהינום וכל אחת מהן עלולה להאיץ את הקדמת הבחירות.

הטור המלא מחר במעריב