יחיא סנוואר החליט סוף סוף לשבור שתיקה. לאחר שלא דיבר מתחילת המלחמה, הוא שלח מכתב לחברי הלשכה המדינית של חמאס. המכתב לא נשלח במקרה בעיתוי הנוכחי סינוואר הוא אדם שכל צעד אצלו מחושב וכל מילה אצלו נבררת בקפידה. יש לו קווי אישיות פסיכופתיים. 

סינוואר שובר שתיקה לראשונה מתחילת המלחמה: "גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש"

התכנון הקר והמדויק, ההונאה האסטרטגית שתוכננה שנים אחורה והירידה לפרטי פרטים של הטבח, מציירות דיוקן של אסטרטג קר רוח, ללא יכולת לחוש אמפתיה, אשמה או בושה. כדי לתכנן פעולה כל כך אכזרית ומדויקת יש צורך בניתוק מוחלט מכל רגש של אנושיות. הניתוק הזה לא יכול להיעשות על ידי אדם נורמטיבי. שליחת המכתב נועדה להעביר מסר מאד ברור. רק שבניגוד לכל הסרטונים שיועדו ללוחמה פסיכולוגית נגד ישראל, המסר שלו לא נועד הפעם לישראל וגם לא לפלסטינים או לפקודיו. למרות שהמכתב נשלח לפקודיו, זהו מסר פוליטי שנועד להבהיר לחלקה השני של הנהגת חמאס שיושבת בקטאר ומנהלת מגעים בינלאומיים מעל ראשו – שהוא עדיין שולט ברצועה. 

"גדודי עז אלדין אל-קסאם מנהלים קרב עז, אלים וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים וצבא הכיבוש סובלים אבדות כבדות בחייהם ובציוד", כתב סינוואר לפקודיו. "במהלך המלחמה הקרקעית, גדודי אלקסאם תקפו לפחות 5,000 חיילים וקצינים, שליש מהם נהרגו, שליש נוסף נפצעו קשה ושליש האחרון נכה לצמיתות. באשר לכלי רכב צבאיים, 750 מהם נהרסו לחלוטין או באופן חלקי. גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש, והם בדרך לריסוקו, והוא לא ייכנע לתנאי הכיבוש", הוסיף. 

המסר שמועבר פה הוא דו משמעי. ישנו רובד גלוי ורובד סמוי למסר. הרובד הגלוי מאד ברור אבל הרובד הסמוי הוא זה שמעניין אותנו. הפירוט המדויק (גם אם שקרי) והירידה הקפדנית לפרטים נועדה להראות שהוא עדיין בשליטה ברצועה, שהוא מקבל עדכונים על בסיס שוטף מאנשיו ויותר מזה – אם מישהו חשב ששליטתו ברצועה נחלשה, המכתב הזה שלכאורה נועד להעלות את מורל אנשיו, מעביר מסר ברור. אני לא רק יודע בדיוק מה קורה במלחמה, אני כיוונתי להישג הזה. סינוואר יודע שמספרים צועקים יותר ממילים ריקות. לכן טרח לזרוק מספרים ומעבר לכך, לרדת לפרטי פרטים של ההישגים שלו.  

דבריו של סינוואר מגיעים על רקע מה שנראה כמתיחות גוברת בצמרת חמאס על רקע חילוקי דעות בנוגע למציאות שתשרור ברצועה ביום שאחרי המלחמה. סינוואר מאד לא אוהב את זה שההנהגה המדינית של ארגון הטרור שיושבת בדוחא, מנהלת את המגעים במנותק מהזרוע הצבאית שנמצאת בעזה ולמעשה מעל לראשו. לכן דאג לכתוב בסוף המכתב ש״הוא לא ייכנע לתנאי הכיבוש״. במילים אחרות – אם היו לכם תכניות לאפשר לגורם אחר לשלוט ברצועה בתום המערכה – אני מציע לכם לשקול שנית. מסר נוסף שחשוב לו להעביר הוא שהמלחמה הזו – כולה, מתחילתה ועד סופה, נזקפת לזכותו ולזכות אנשיו ובשום אופן אין לייחס אותה להנהגה המדינית של חמאס. זהו מסר חשוב מאין כמוהו שמראה על הפילוג העמוק שקיים בין ההנהגה הצבאית של חמאס לזו המדינית. 

את המסר הזה ישראל צריכה לקחת בשתי ידיים ולהיכנס לתוך הוואקום הזה שנוצר בין שתי ההנהגות ולמנף אותו לתועלתה. הדרך לעשות זאת היא להעצים דווקא את הקו המתון של ההנהגה המדינית של חמאס וכך לזרוע את הזרעים לקרע שילך ויעמיק בין ההנהגות.