הקרבות נמשכים. המלאכה עדיין ארוכה ברצועת עזה והאפשרות להתלקחות קרבות בצפון הארץ הולכת ומתקרבת. יריבינו החות'ים שהצטרפו לאחרונה למערכה מגלים פעילות רבה בים האדום ומסכנים את אילת. גם ביתר הגזרות, פעילות הטרור ממשיכה במלוא ההיקף.

מנגד, נדמה כי הציבור חוזר לאט־לאט לשגרת חייו כתמול שלשום. הפקקים חזרו במלוא היקפם, כמעט בלתי אפשרי להשיג שולחן במסעדה, וכל זאת כאשר נושאי השיחה בינינו סובבים סביב סוגיית החטופים, השירות המתיש במילואים והמכרים שלנו שאיבדו את יקיריהם בקרבות הקשים.
מצד אחד יש מקום לברך על העובדה שעם ישראל חור לשגרת חייו, אבל במקביל רבים מאיתנו דואגים, דאגה של ממש, למה שצפוי לנו בעתיד הקרוב. הם עוסקים בניתוח האירועים שיעסיקו את הממסד הפוליטי ואת הציבור כולו.

לצד הנהגת המדינה, ישנם גם ראשי הארגונים הביטחוניים. אנו עדים לשורה של הדלפות שרובן מכוונות להטות הכף להטלת האשמה על צד זה או אחר. לצערי, במסע זה נוטלים חלק, מלבד הפוליטיקאים כמובן, גם אנשי ביטחון, רובם "לשעבר" שמנסים ליצור רושם וכמובן להשפיע על התחקירים והלקחים הצפויים מבדיקת העובדות סביב 7 באוקטובר.

לאחרונה עוסקת המדיה הישראלית בהדלפה שדווחה כי השב"כ קיבל מספר חודשים לפני השבת השחורה ידיעה ממקור ברצועה, שהסתמך על צד שלישי (מה שנקרא בשפה המודיעינית "מבוע"), בנוגע לתקיפה אפשרית. המידע הוערך על ידי מי שקיבל את המידע בסבירות נמוכה, ולכן לא הועלה לעדכונו של ראש השירות. כאיש מודיעין אני מכיר אלפי מקרים דומים, שרק בדיעבד הסתבר כי היו ידיעות במארג המודיעיני שלא דווחו לדרג עליון בשל הערכה נמוכה של המידע ואיכות מקורות מידע זה. אין זה מקרה בודד או חריג ומטרת מדליף הידיעה היא קרוב לוודאי לפגוע בשב"כ.

אנו מסתמכים בהערכות ידיעות מודיעיניות על העובדים והעובדות שהינם מיומנים ועתירי ניסיון. כבני אנוש, גם הם עלולים לשגות ולהיות שבויים בקונספציה מוטעית. אלו מקרים שחוזרים על עצמם ולצערי אין נוסחה שאם תופעל תמנע טעויות כאלו בעתיד.

הדלפה מצערת אחרת שאליה נחשפנו לאחרונה נגעה למבצעי פיגוע באיראן. ישראל נמנעה בעבר מחשיפה זהות מבצעי אותו פיגוע, אולם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חשף במכוון את זהותם – על מנת להזיק ככל הנראה לנתניהו, האחראי הישיר על המוסד. ההדלפה מזיקה. לא רק לעבר אלא בעיקר לעתיד היכולת המבצעית של המוסד. הדלפה שמספקת לאיראן הצדקה מוסרית ופומבית לנקמה שהיא מתכננת. 

העובדה כי ישראל מקפידה על עמימות ולא מפרסמת מבצעי סיכול שלה היא מדיניות מכוונת ומאפשרת חופש מבצעי לארגוני המודיעין שלה.
שתי הדוגמאות הנ"ל והדלפות נוספות שלא אמנה יוצרות את החשש בקרב רבים, ואני בתוכם, כי בתהליך הבדיקה של 7 באוקטובר כולנו צפויים להיחשף להרבה "דם רע" שיזיק למדינה. 

אני מייחל לגדלות רוח ואצילות רבה שתאפשר לעם ישראל ומיטב בניו להמשיך במערכה הצודקת והנכונה ולעמידה איתנה בימים הקשים שעוד נכונו לנו.