אין החלטה חכמה ומדויקת מההחלטה למנות את הפרופסור אהרן ברק, נשיא בית משפט העליון לשעבר, למי שייצג את מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בתביעה שהיא תמצית הטענות האנטי-ישראליות והאנטישמיות במערכה שפרצה אחרי אסון ה-7 באוקטובר ובאופן כללי - תמצית האנטי-ישראליות והאנטישמיות המודרניים.

באישור נתניהו: נשיא העליון לשעבר אהרן ברק נבחר לשפוט מטעם ישראל בתביעה בהאג
הרשת מתקשה לעכל את הבחירה באהרן ברק: "הייתי בטוח שנשלח את בומבך"

גדולי התומכים של הרפורמה המשפטית, גדולי המפגינים נגד אהרן ברק, כסמל של האקטיביזם השיפוטי - מוחאים היום כפיים לראש הממשלה נתניהו, וביתר שאת למי שעמדו מאחורי ההמלצה המבריקה - על פי גורמים יודעי דבר, ההברקה הגיעה מאזוריהם של השר גדעון סער והיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.

מדובר במינוי הנכון, בזמן הנכון, של האיש הנכון ביותר - זאת, משלל סיבות.

רבים, לרוב בימין, חלקו על האג'נדה המשפטית והפוליטית של אהרן ברק. איש לא חלק מעולם על העובדה כי מדובר בעילוי משפטי. מינויו של ברק מוכיח כי ברגע האמת של ההיסטוריה, ולא ביקום הווירטואלי של עימותים פוליטיים - מה שקובע ומה שחשוב באמת, אלה המקצוענות, המוניטין והפטריוטיזם האמיתי - כל מה שמאפיין את מי שייצג את עמדת ישראל בהאג.

כל אלה שקראו לו "אבי ההפיכה השיפוטית", "ראש הברנז'ה השמאלנית", היום נאלצים להסכים עם העובדה שמדובר בנכס לאומי. במשך עשרות שנים אהרן ברק בנה לעצמו מוניטין בינלאומי. הופעתו בהאג צפויה לא רק לשרת את האינטרס הלאומי של ישראל, אלא גם תעשה סדר ותחזיר את הפרופורציות, בדיעבד ובאיחור, לשיח הקשה והמיותר שליווה אותנו במהלך השנה החולפת. השיח שלא יחזור לעצמו אחרי ה-7 באוקטובר. מינויו של אהרן ברק היא ההוכחה האולטימטיבית לעובדה כי יקום המלחמות סביב רפורמה המשפטית נשאר אי שם, בערב שמחת תורה -2023 וככל הנראה לא יחזור אלינו, לא אחרי המלחמה ולא אחרי הבחירות.