לצפות בדיון המקומם הראשון שנערך היום בהאג והשערות מצטמררות מזעם וחמה. מה שקורה שם זה לא פחות מתסריט אימים הפוך מהמציאות, מנותק קונטקסט וגרוע כמעט כמו הטבח של השבעה באוקטובר. אישומים נוראיים, מופרכים והזויים שלא נאמרים הפעם על ידי תומכי פרו פלסטין בהפגנות אנטישמיות ברחובות אירופה של אספסוף אלים שהתקבץ, אלא נאמרים על ידי אנשי משפט מתורבתים, אקדמאיים משכילים, פרופסורים שמבטאים בשפה גבוהה אישומים כואבים והזויים נגד ישראל, ונגד בכירים וחיילי צה"ל.

טענות קשות שמוטות אך ורק לצד אחד, לצד שנגדנו. כשהציטוט הבלתי נתפס שהכאיב כמו בוקס בבטן הרכה נאמר (בזמן שהחטופות שלנו נמצאות עדיין בעזה, ויותר עדויות מצטברות על האונסים האכזריים שבוצעו בנשות ונערות בשבעה באוקטובר), "האלימות של ישראל כנגד נשים פלסטיניות תינוקות שאך נולדו, פעוטות וילדים, מכוונת על מנת למנוע את גדילת האוכלוסייה בחברה הפלסטינית. " משמע שישראל מונעת מנשים הרות פלסטיניות ללדת בצורה בטוחה כדי לדלל את האוכלוסייה הפלסטינית" וזה מבלי אף מילה על התינוקות האדמוניים של הביבסים המוחזקים עדיין בשבי חמאס.

קודם כל לקחת נשימה עמוקה, זה מה שאני עושה, כשאין ברירה, ואין דרך שפויה שניתן להכיל את העולם ההזוי  שנקלענו אליו ואז ננסה לחשוב בהגיון איך אפשר בכלל להתגונן מול האשמות שווא שקריות כ"כ חמורות ויש לומר אף מגוחכות. בכל הליך משפטי תקין, תלונת שווא נחשבת לעבירה פלילית עם ענישה המוגדרת בחוק, לא ברור לי איך ההליך בהאג מתנהל ועד כמה הוא דומה להליך המשפטי בארץ, אבל האם לא כדאי ואף רצוי שנגיש נגד דרום אפריקה תביעת נגד, על תלונות שווא. חשוב לציין שבדיון היום נשמעו טענות אך ורק של הצד התובע הדרום אפריקאי הדורש מישראל להפסיק את הלחימה לאלתר בגין טענות על פשעי מלחמה, מחר יעלה המופע מחדש ובו יציגו צוות ההגנה הישראלי את הטענות שלנו ונוכל להשיב את הנשימה הסדורה.

העיתונאי עמית סגל מיהר לפרשן שלאחר ששמע את האישומים ברור שלא שטויות של פוליטיקאים מדרג ב' הביאו אותנו להאג , אלא עמדה בסיסית משותפת לרוב המכריע של אזרחי ישראל, הוא כמעט וצודק אלא שהוא שכח או פספס מבלי ששם לב, שאחד הציטוטים שהובאו הבוקר לדיון על ידי הצד התובע הוא הציטוט של שר המורשת עמיחי אליהו שאמר שישראל צריכה להעניש את עזה בעונשים שמכאיבים יותר ממוות.

זה לצד עוד טיעונים מנותקי הקשר שנאמרו היום בהאג "עזה הפכה לבית קברות ולכבשן של חוסר תקווה בגלל הזוועות שביצעה ישראל" "או "הפלסטינים בעזה נתונים תחת הפצצות בלתי פוסקות בכל מקום בו הם נמצאים, הם נהרגים בבתיהם ובמקומות בהם הם מחפשים מחסה, בבתי חולים בבתי ספר, בכנסיות"  מבלי להזכיר ואפילו לרגע אחד שרפיח הוא מקום מוגן ובטוח לאזרחים והחיילים שלנו הם אלה שדאגו להעביר בבטחה אזרחים חפים מפשע ולמה בכלל שידברו על האישור שנתנו להכניס משאיות של מזון ותרופות לאזרחים גם במחיר הכבד שידענו שנשלם עבורו בלחימה מול חמאס.

עוד נטען נגד בכירי המדינה "הפרלמנט הישראלי קרא למחיקתה של רצועת עזה מעל פני האדמה", כשהוא מייחס את הדברים לגלנט וטוען שאמר בטלוויזיה שחמאס ואזרחים נושאים באחריות באותה מידה, כשאנחנו אומרים שיש להשמיד את חמאס, זה מכוון גם לאלה שחוגגים ותומכים ומחלקים סוכריות כולם טרוריסטים וצריכים להשמיד גם אותם. כך צוטט שר הביטחון.

מסתמן כי נציגי דרום אפריקה עברו בשקיקה אחר כל מה שנאמר בתקשורת הישראלית וחיפשו כל צידוק לחיזוק ותמיכה של האישומים שלהם , גם אם אין דרך לקשור בין הדברים, העיקר להציג הלך רוח של מדינה שמחפשת נקמה ורצח עם .  

תיאטרון האבסורד של היום הראשון בדיון הסתיים , על רקע קריאות הפגנה פרו פלסטיניות מחוץ להאג בהולנד, דרום אפריקה נתנה את מופע האנטישמיות הקונספירטיבי שלה, מחר ישראל תעלה לדוכן ונקווה שתמונת המציאות תתחיל להתבהר.