בשבוע שחלף נחשפו מקבצי מסמכים ששופכים אור על מערכת הקשרים בין איש העסקים והפדופיל ג'פרי אפשטיין, לבין הנסיך הבריטי אנדרו. בית המשפט בניו יורק התיר לפרסם אלפי מסמכים שקשורים לתביעת לשון הרע של וירג'יניה רוברטס ג'ופרה נגד גיליין מקסוול, אשת החברה הבריטית, שהייתה ידידתו הקרובה של אפשטיין, וסחרה עבורו בנערות למטרות מיניות.

סוף לסאגה: נציבת שב"ס קטי פרי תסיים את תפקידה
לדרום אפריקה הייתה סיבה טובה לסבך את ישראל: עכשיו נחשף למה

באלפי המסמכים הוזכרו השחקנים לאונרדו דיקפריו, ברוס וויליס וקייט בלאנשט, וכך גם ביל קלינטון ודונלד טראמפ. במסמכים, בחקירתה במשטרה, ובעדות בבית המשפט, נחשף כי ג'והנה סיוברג, שטענה בשנת 2016 שהנסיך אנדרו נגע בחזה שלה בעת שהשניים ישבו בדירתו של אפשטיין בניו יורק, אמרה שלא ראתה או פגשה מעולם – בניגוד לפרסומים ולשמועות ברשתות החברתיות – את ראש הממשלה הישראלי לשעבר אהוד ברק.

המסמכים מצביעים לא רק על כך ששמו הטוב של ברק נפגע, אלא שנטוותה נגדו עלילה בזויה, עם רמזים מיניים שלא היו ולא נבראו. 
מאז שסיים ברק את תפקידו כראש ממשלה הוא איש עסקים מצליח, שלמשך תקופה מסוימת היה בשותפות עסקית מוגבלת עם אפשטיין בשם "סום (א.ב) 2015", והוא מחזיק ב־100% ממניות החברה. בשנת 2018 שינתה החברה את שמה ל־Carbyne.

נפילות בקרית שמונה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

החברה, שאחד מראשיה הוא פנחס בוכריס שכיהן כמנכ"ל משרד הביטחון, מאפשרת העברת שידורי וידיאו למוקדי חירום, ושידורי אודיו בשידור חי. העיתונאי גידי וייץ, שחשף את הסיפור ב"הארץ" לפני שש שנים, דיווח שברק השקיע בחברה מיליוני שקלים. ברק הגיב אז ואמר שמדובר בהזדמנות עסקית, ושמדובר בעסקה מסחרית שווה לכולם בהשקעה פרטית.

זכותו של ברק לעשות עסקים עם כל מי שימצא לנכון. העובדה שהוא צולם בחורף כשבא לביתו של המיליארדר אפשטיין לפגישת עסקים, כשלצווארו "חם צוואר", אין בה כדי להעיד על דבר שאינו תקין. דבריה של סיוברג, שמעורה בכל מה שהתרחש בביתו של אפשטיין, מעידים כאלף עדים על כך שברק לא הגיע מעולם למפגשים מיניים, ולא השתתף בהם, וכי כל הדיווחים והרמזים שנקשרו בשמו ברשתות החברתיות הם עורבא פרח.

כל זה לא הפריע לבנימין נתניהו לתקוף בעבר את ברק, תוך אזכור קשריו עם אפשטיין, ולתהות "מה עוד נתן עבריין המין לאהוד ברק". לפני שש שנים, כשברק נשאל על השותפות עם אפשטיין, הוא השיב בסרקזם: "אני מודה שנתתי אפשרות שנייה גם לג'פרי וגם לביבי, שניהם הסתבכו כהוגן בפלילים, מצפה משניהם להשעות את עצמם עד לבירור האמת".

תאוות פרסום

יש בדיחה שכאשר ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פותח את המקרר ונדלקת נורה, הוא מתחיל לדבר. אולי כי הוא חושב שמצלמים אותו לטלוויזיה. לעתים, בלהיטותו לזכות בפרסום, הוא חוצה את כל הגבולות.

ביום שני השבוע היה יום קשה ברצועת עזה, שבה נפלו תשעה חיילים ואחרים נפצעו, בהם הזמר עידן עמדי. עוד בטרם ניתן אישור רשמי מדובר צה"ל, הזדרז שאמה הכהן לפרסם הודעה אישית, שריח באוש של יחצנות נודף ממנה.

עמדי אינו תושב העיר, וגם אם היה כזה, לא הייתה שום סיבה לפרסם את שמו ואת תמונתו. עמדי הופיע ברמת גן לפני השבת השחורה, וכבר אז לא היה לו שום סיכוי להחמיץ צילום עם ראש העירייה. כשנפצע הזדרז שאמה הכהן לפרסם את התמונה, מן הסתם כדי להאדיר את שמו.

השבוע פרסם ראש העירייה הנמרץ תצלום נוסף בדף הפייסבוק שלו, שבו הוא נראה סועד פצוע בבית חולים. לשם שינוי הוא לא חשף את פניו של הפצוע. ביקור חולים הוא מצווה, אך לא כאשר הביקור נעשה שלא בצניעות - ונועד לצורכי פרסום ויחסי ציבור.

שיטוט בעמוד הפייסבוק של שאמה הכהן מגלה שראש העיר הצטלם גם עם כיתת הכוננות של רמת גן, שהוא קלט באהבה את חברי קיבוץ סופה מעוטף עזה, שביקר בקונדיטוריה שפינקה את כיתת הכוננות של העיר, וקפץ לשוק האיכרים כתמיכה בחקלאי העוטף.

שאמה הכהן לא מחמיץ שום צילום טוב. כך היה גם כשנשא נאום מצולם חסר פרופורציות בדף הפייסבוק שלו, כשממ"ד הוכנס לאחד מבתי הספר בעיר. אשף יחסי הציבור שלא נח לרגע חצה בפרסום על עידן עמדי את כל הקווים. הבחירות לרשויות המקומיות בפתח – והוא בדרך לצילום הבא.

היפוקרטס? לא לחמאס

בימים האחרונים אושפז מחבל חמאס בבית החולים וולפסון בחולון ועבר שני ניתוחים, אחד מהם מורכב, לצורך הוצאת רסיסים מגופו על ידי מנהל המחלקה הכירורגית.

כשאני שומע את עדויותיהם של השבויים שחזרו מציפורני חמאס, אני מתקשה להאמין שזה אמיתי. לא רק שהשבויים לא זכו לטיפול רפואי מינימלי, חלקם אף מתו בשל הזנחה וחוסר טיפול. קליטתם של מחבלים בבתי החולים הציבוריים היא אקט חמור של חוסר רגישות, ואסור שייעשה. מי שנהגו באכזריות ראויים לטיפול רפואי מינימלי, וודאי שלא לניתוחים כירורגיים או מצילי חיים על חשבון הקופה הציבורית. מחבלי חמאס ראויים לאותה אנושיות שהם עצמם גילו.

מנהל בית החולים בג'באליה שנחקר בשב"כ הודה שחמאס הפך את בית החולים למתקן צבאי שבו בכיריו נהגו להסתתר. בבית החולים שיפא נמצאו מפקדת חמאס, מנהרות ותשתיות טרור. בבית החולים אל־קודס בעזה התחבאו מבוקשים, ובית החולים וופא בעזה הפך למתקן טרור.

מאז 7 באוקטובר אושפזו עשרה מחבלים של חמאס בבתי חולים בישראל. שר הבריאות אוריאל בוסו כתב בנושא לראש הממשלה, שהנחה את בתי החולים הציבוריים שלא לטפל במחבלים. בתחילת המבצע אושפזו מחבלים לצד פצועים ישראלים מהמלחמה - דבר שמלמד על אטימות וחוסר רגישות.

למרכז הרפואי שיבא תל השומר הובא מחבל לניתוח דחוף, והאמבולנס שהביא אותו חזר למתקן הרפואי המיוחד שהוקם לקליטת המחבלים על יד מושב שדה תימן, שבו ישנו הציוד הדרוש לטיפול בהם. כך צריכים לנהוג כל המרכזיים הרפואיים.

שר הבריאות בוסו חייב להפעיל מיד את סמכותו כדי שהמחבלים יטופלו רק בבתי החולים של שירות בתי הסוהר. אני מביע תמיכה בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על שהחליט לנוכח אירועי 7 באוקטובר להתאים את תפריט המזון שניתן למחבלי חמאס. החטופים שבידי חמאס לא זוכים גם לזה. הם מורעבים ומתחננים לאוכל. אני רוצה לקוות שלפחות בעניין הזה נציבת שב"ס הפורשת, רב־גונדר קטי פרי, מיישרת קו עם השר.

[email protected]