בצל המשך הלחימה בצפון והתקרית הקשה אמש עם מותם של אם ובנה  שנהרגו מירי נט בכפר יובל, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה נשא אמש נאום כוחני לעולם. מאיפה הוא שאב חומרים לנאומו, אם לא מאותה קשקשת מיותרת ומחלישה המתרחשת מדי ערב באולפני מהדורות החדשות.

הנאום שנשא אמש נסראללה, עשוי להישמע לאוזן לא מחודדת כמאיים: "אנחנו מוכנים וערוכים למלחמה עם ישראל, כבר 99 יום ולא מפחדים ממנה, אם תפרוץ מלחמה היא תהיה ללא תקרות וללא גבולות" ועוד בלה ובלה שנשמע די מפחיד יש להודות. אבל מניתוח נאומו, דף המסרים של נסראללה לא השתנה וזהה כמו בכל הנאומים הקודמים שלו. יש יותר ניסיון להרתיע, ולאיים על ישראל במיוחד כשהוא שומע את הקולות שקוראים לקבינט המלחמה לפתוח בחזית בצפון. יחד עם זאת נסראללה מביע נכונות להגיע להסדר בנקודות המחלוקת כל עוד תיפסק הלחימה בעזה.

אבל לצד דף המסרים הקבוע שלו, ניכר הזלזול והגיחוך של נסראללה בהשגת היעדים של ישראל במלחמה בעזה ועל ההצהרות הבומבסטיות של קברניטי המלחמה. "אחרי מאה יום, ישראל לא הצליחה להשיג את היעדים המוצהרים והלא מוצהרים שלה במלחמה, לא הצליחה לחסל את ההתנגדות אפילו לא את ממשל חמאס ולא הצליחה לעצור את הרקטות אפילו מצפון עזה". כשהוא מצוטט את מהדורות החדשות בה יושבים קשקשנים גדולים שמנתחים ומבקרים את מהלך המלחמה והשגת היעדים. כמה ברברת מיותרת שרצה מדי ערב של כל מיני פרשנים, אלופים בדימוס, חכמים ומוערכים ככל שיהיו, שמספקים חומר ביד האויב "אזרחי ישראלים בטוחים שנתניהו והממשלה שלו לא כשירים וצריך להחליף אותם". כמו כן הוסיף נסראללה "הישראלים אומרים שאחרי 100 יום ישראל שקועה בכישלון, ויש מי שמשתמש בביטוי בור עמוק שמנהיגיה לא יודעים איך לצאת".

ניסיון חיסול בהלווית בכיר החיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

"ישראל לא הצליחה להשיג אפילו דימוי של ניצחון". כך צוטט נסראללה מילה במילה חלק מהביקורת הבלתי פוסקת הנשמעת באולפני החדשות, כשבפועל התמונה היא אחרת לגמרי, הרס של 60 אחוז מעזה, נזק עצום למנהרות חמאס, אוכלוסייה שלמה שפונתה לדרום הרצועה, כיבוש צפון הרצועה ומרכזה , חיסול אלפי מחבלים, פגיעה במפקדים בכירים של חמאס, אבל כשבאולפני החדשות יושבים החוכמולוגים ומבקרים כל מהלך בלחימה, כאילו הם אלה שמנהלים אותה, כאילו שאפשר באורח פלא ושרביט של קסמים למוטט את שלטון החמאס בהינף יד, וגם להחזיר את החטופים במצמוץ וכל זה רק במאה ימים.

חבל רק שבכירי קבינט המלחמה כשיצאו בהכרזות ענק במסיבות העיתונאים על מיטוט חמאס כמטרת על, לא הבהירו מראש שזה תהליך ממושך וארוך על פני חודשים אם לא שנים, שתלוי באופן ישיר בהתערבויות או לחצים מצד בת בריתנו, ארה"ב , ועשוי להשתנות עם הזמן. ומכשלא עשו זאת, והציגו זאת כיעד קל ואפשרי, הפרשנים קפצו על ההזדמנות לבקר את ההצהרות הגדולות של ראש הממשלה שלא מומשו ולהציג את כשלונו. ובכך סיפקו מדי ערב לאויבים שלנו, חומרים לדף המסרים בנאומו של נסראללה וגם מספקים אורח נשימה לרוצחים המתועבים סינוואר ומוחמד דף שמקשיחים עמדות בעסקת החטופים.

עד מתי תסתיים הקשקשת המיותרת באולפנים, ואם המהדורות חושבות נטו רייטינג, כי בכל זאת הם גוף כלכלי מסחרי, אז מדוע לא מעפילים צנזורה על פרשנויות שמחלישות את הצבא בימי מלחמה, ומחזקות את האויב.  אני מחכה לרגע שהממשלה הזאת תעלם מחיינו בתום המלחמה כמו רבים מאזרחי ישראל, אבל עד שהמלחמה לא תסתיים מחובתם המוסרית והציונית של הכתבים ושל מגישי המהדורות להעצים את מהלכיה, ולחזק אותה ברגעיה הקשים של המדינה, כדי לאחד כוחות יחד נגד האויב. אסור להתבלבל, נתניהו הוא לא האויב,  ארגוני הטרור מסביבינו הם האויב.