ההחלטה לפרוש מהמירוץ למועמדות הרפובליקנית לנשיאות גמלה בלבו של רון דה-סנטיס זה כבר. בשבועות האחרונים הוא התחיל להבין, לקלוט ולהפנים שבדרכו למועמדות יש לו בעיה, מכשול, מהמורה שאין דרך ומוצא להתמודד עמם ובוודאי לגבור עליהם. 

המחבלים צצו מהמטעים ופגעו במבנים ובטנק: פרטים חדשים מהאסון בעזה
הפוגה בת חודשיים תמורת שחרור כל החטופים? חמאס דחה את הצעת ישראל | דיווח

סנטיס תפס פתאום שמבחינה אזרחית ומשפטית הוא לגמרי חף מפשע, שהקריירה הציבורית שלו נקייה מכל חשד להפרת חוק, שבכהונתו הקודמת כסנטור, בתקופת תפקידו כמושל פלורידה לא מעד, לא כשל ולא הוכתם בשום צעד או מעשה נגד החוק. דה-סנטיס קלט והפנים שהמכשול הגדול במירוץ הרפובליקני לנשיאות היא העובדה, שאין נגדו אף לא כתב אישום אחד. 

זה לא מצחיק ולא מבדח. זה עצוב ומדאיג. "שיעורי התמיכה במועמדות דה-סנטיס לנשיאות התחילו להתערער ולצנוח עם פרסום כתב האישום הראשון נגד טראמפ", כתב פרשן ותיק ומוערך בוושינגטון. "ככל שהתרבו כתבי האישום נגד טראמפ, גדלה, ניזונה והתעצמה בקרב רפובליקנים התמיכה בטראמפ כמועמד לנשיאות".

בקרב פרשנים בוושינגטון, ביניהם ותיקים שדיווחו על מערכות הבחירות של ביל קלינטון וג'ורג' בוש הבן, רווחת ומודגשת הערכה שאחד כתב בטורו, "עם כל כתב אישום, ארבעה בסך-הכל, טראמפ רק התחזק בסקרים והתחיל לחצות את שיעור ה-50 אחוזים בהיקף התמיכה בו".  

רפובליקני בכיר, חבר קונגרס לשעבר, ג'ו וולש, בראיון לערוץ msnbc ניסה להסביר את התחזקותו הגורפת של טראמפ כמועמד לנשיאות. "הרפובליקנים רוצים משהו מגעיל", אמר.

ה"מכשול" הזה של תדמית ציבורית פוליטית חפה ונקייה מכל רבב, מוניטין של אופי הגון, יושרה, התנהגות קפדנית לא לפגוע, לא להעליב ולא להסית בני אדם במיוחד לא יריבים, מפריע ופוגע בסיכוייה של ניקי היילי שנותרה היחידה במירוץ הרפובליקני שמתמודדת מול דונלד טראמפ על המועמדות לנשיאות.

עד לפני זמן, ניקי היילי בהופעותיה באסיפות בחירות נזהרה באופן מוצהר לא לתקוף את  טראמפ ולא להתייחס לאופיו הדוחה ולהצהרות המפוקפקות שלו. ההתאפקות שלה כלפי טראמפ הייתה בולטת. היילי מכירה את טארמפ מקרוב ומזמן יותר מרוב הפוליטיקאים בארה"ב. טראמפ הוא זה שמינה את היילי כשגרירת ארה"ב באו"ם.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)

אחרי שנתיים בתפקיד שתוקפו הרשמי ארבע שנים, היילי פרשה ונטשה את תפקידה באו"ם, באופן מפתיע בלי לתת הסבר. זה לא היה סוד, שהיילי מאוד לא אהבה את התנהלותו של טראמפ כנשיא, את הצהרותיו המעליבות נגד האו"ם ואת הבוז והזלזול שהפגין כלפי מעצמות המערב וארצות מרכזיות, שהיילי כשגרירה עמלה קשות והשתדלה לקרב ולחזק את קרבתן לארה"ב.

לאחרונה התחילה היילי לתקוף את טראמפ, להצביע ולהזכיר למאזיניה את פגמיו וחסרונותיו כסיבה שלא לתמוך בו. כמובן, שזה לא אומר ולא מבטיח שהיילי תכשיל את מועמדותו של טראמפ לנשיאות.

הדבר המעציב, המדאיג והחמור הוא, שמיליוני אמריקאים רואים בטראמפ מועמד ראוי לנשיאות ומתכוננים להצביע בעדו אם אכן ייבחר כמועמד הרפובליקני. לא איכפת למיליונים האלו, למה שקוראים ה"בייס" שלו, שמבחינה חוקית ומשפטית טראמפ הוא פושע במלוא מובן המונח. אחדים מכתבי האישום שלו, התוכן הפלילי שלהם חמור מכתבי האישום שהוגשו בזמנו נגד אל-קפונה, מנהיג עולם הפשע.

לפי הסקרים שהתפרסמו באחרונה, העובדה הזאת לא מפריעה לאמריקאים רבים לתמוך בטראמפ. הם גם יודעים ומודעים לעובדה שהוא, טראמפ, צפוי לעמוד למשפט בשבועות ובחודשים הקרובים, עם סיכוי ותוצאה לא קטנים לצאת אשם. זה מעורר רושם שהם אוהבים ומעדיפים פוליטיקאי גס רוח, גזען, מסית ומדיח, שכבר כמתמודד למועמדות, הצהיר והבטיח שינהג כדיקטטור, "ליום אחד" הבטיח.

 אצל טראמפ יום אחד כזה יימשך שבועות וחודשים. זהו סיפור לא טוב. סיפור מסוכן ומאיים לארה"ב, לעולם החופשי ולמדינת ישראל.