ההצהרה ומסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת היו אירוע היסטורי נוסף בתקופה ההיסטורית שבה אנחנו נמצאים, ונתניהו הוכיח שוב את עוצמת העם שלנו ואת מנהיגותו. ההבטחה שלו להילחם עד לניצחון, מה שאני מבין כדרישה לכניעה ללא תנאי של חמאס, הייתה התחייבות משמעותית.

"אתה כל פעם בא לנגח אותי": נתניהו ומתן חודורוב ראש בראש

ואז הגיע תור שאלות העיתונאים. פה נתניהו נפל וירד עשר דרגות ברמה. לא מתאים לו. זה לא נתניהו. נכון, בתוך גודל הנושא, שהוא מלחמה על קיומנו, השאלות היו לא פעם קטנוניות ושוליות עד כדי דיסוננס מרגיז. שאלו על ההתבטאות של טלי גוטליב. נו באמת, זה חשוב? כאן התחיל איבוד המיקוד של נתניהו. הוא ענה שזה לא העניין העיקרי עכשיו. והנה אז הגיע שאלה נוספת ועליה הוא ענה תשובה לא טובה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יובל שדה, כתב "כלכליסט", שאל מדוע ממשלת נתניהו מתקצבת, כדבריו, "35 מיליון שקל לארגונים שהמטרה המוצהרת שלהם היא השתמטות מצה"ל. ארגונים שהמפלגות החרדיות דרשו לממן". זה הרגיז את נתניהו. כל אחד יכול להבין איך ירידה מנושא המלחמה שיכולה להתפתח למלחמה אזורית ואפילו עולמית - לנדנוד רגעי כזה, מרגיזה, אבל מנתניהו הישראלים מצפים ליותר איפוק. הוא היה יכול לענות בקיצור שזו ממשלה של מפלגות שונות, קהלים שונים והתחייבויות שונות, תודה. הוא אכן הצביע על העובדה שגם האופוזיציה הייתה עושה אותו דבר, עם זאת, נתניהו כבר לא היה בשלב הזה קר רוח כדרכו.

נכון, התשובה היא: זה הרכב הקואליציה, כיוון שהמפלגות הציוניות החילוניות הכריזו חרם "רק לא ביבי" ולא באו לשבת בממשלה בראשות נתניהו והליכוד ולהקים ממשלת אחדות ציונית. נתניהו לא יכול לומר זאת, כי אז המפלגות החרדיות שאיתו היו נפגעות ופוגעות בחזרה. התשובה של נתניהו המשיכה להידרדר, ואז הגיעה למקום שממש לא היה צריך להגיע אליו, כשאמר: "אני יכול להגיד לך גם איזה עוד דברים אנחנו מממנים - תיאטרונות אנחנו ממנים. איזה הצגות מעלים שם? מה הם אומרים על מדינת ישראל? איך מגדירים אותנו בחלק מהתיאטרונות הללו (הטעות במקור), בהגדרות שמתקרבות להאשמות שאנחנו נאצים".

מיותר. זה לא הנושא בימים שבהם אנחנו, מדינה קטנה, מנסה לעשות שלום נגד כל העולם. מדינה שנלחמת כדי שלא ישמידו אותה. ואתה, נתניהו, מנהיג את המאבק חובק העולם הזה. אפילו אם הביקורת על המגמות הרעיוניות של התיאטראות נכונה בעיניך, זה היה מיותר. אפילו אם בימים אלה ממש עוסקים בפולחן חנוך לוין, התשובה של נתניהו הייתה מיותרת. בבסיסה, גם לא נכונה. אנשי התיאטרון לא מתחמקים משירות בצה"ל. זה העיקר עכשיו, איך שכחת? יש במקצוע תקשורת ההמונים מי שאומרים שעיתונאי שהצליח להרגיז פוליטיקאי וגרם לו לומר דברים מכוערים עשה עבודה טובה. נתניהו, ממך הישראלים לא מצפים לתת לעיתונאי לעשות עבודה טובה מהסוג הזה.